Mam 3,2 benzyna z LPG.
Mam problem. W sobotę rano moja kochana terenówka nie odpaliła. W nocy było około -3 C. Jak przekręcałem kluczyk to kontrolki przygasały. Akumulator rozładowany. Zmierzyłem napięcie na klemrach było około 10,5 V. Podładowałem na prostowniku parę godzin. Odłączyłem prostownik, na klemrach miernik pokazywał 12,5 V. Silnik ładnie zagadał. Na biegu jałowym napięcie ładowania około 14,4 - 14,5 V. Wydaje się wszystko ok, tylko akumulator do wymiany.
Akumulator nie wiem ile ma lat bo kupiłem go razem z autem rok temu, jest trochę mały do Musso bo ma 72 ah, a powinno być 85 ah.
Dziwi mnie tylko fakt, że wcześniej akumulator normalnie kręcił, nigdy go nie musiałem podładowywać, tylko tak od razu padł. Ładowanie na biegu jałowym wydaje się ok. Tak więc alternator chyba ok. Dzisiaj w niedziele to samo - kontrolki przygasły.
A teraz pytanie:
Jak będę zmieniał akumulator i odłączę klemry to później trzeba jakoś sterownik, komputer auta kalibrować. Zastanawiam się, czy odłączając stary akumulator cały czas być podłączony na prostowniku lub do innego akumulatora, tak aby komputer auta nie zauważył zaniku napięcia. Podobno niektóre radia trzeba później odkodowywać.
Najbardziej boje się, że to nie wina akumulatora, tylko w aucie jest duży pobór prądu jak nie pracuje i akumulator rozładowywuje na postoju. Średnio jeżdzę nosorożcem codziennie lub co 2 dni. Jak to sprawdzić, nie jestem elektronikiem. Ile jest w normie pobór mA na postoju?
Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Postautor: Ramzes » 24 paź 2010, 17:02
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Postautor: polmussik » 24 paź 2010, 18:48
w sumie to normalne zjawisko, że pierwsze chlody powoduja takie problemy,naładuj aku i jeśli się problem powtórzy to wymień aku.Oczywiście ładowanie musi być ok. , pobór prądu przy wyłączonym zapłonie zależy od tego co jest podłączoe,można go łatwo zmierzyć miernikiem uniwersalnym i powinien być rzędu kilku lub kilkudziesięciu mA
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Postautor: mussolinii » 24 paź 2010, 18:57
Pod warunkiem ze nie ma uplawow bo zdarzaja sie takie dziwne rzeczy.
Najprosciej to zauwazyc zakladajac druga kleme na akumulator czy cos mocno iskrzy. jezeli tak ze znaczy ze jest jakis uplaw i ze trzeba sprawdzic co moze byc przyczyna. Najczesciej alternator albo rozrusznik a dokladniej jego wlacznik moze robic jakies drobne male zwarcie.
Zaczalbym od akumulatora... sprawdz elektrolit, dolej wody jak brakuje, naladuj malym pradem (czym mniejszy i dluzej sie akumulator laduje tym lepiej). Potem wsadz spowrotem i zobacz co sie bedzie dzialo.
Akumulatory padaja... to normalne zjawisko wiec i tego tez trzeba sie spodziewac.
Ja zawsze przed zima wyciagam akumulator, sprawdzam i laduje go przed zima. Podobnie na wiosne przygotwuje akumulator do sezonu letniego.
Najprosciej to zauwazyc zakladajac druga kleme na akumulator czy cos mocno iskrzy. jezeli tak ze znaczy ze jest jakis uplaw i ze trzeba sprawdzic co moze byc przyczyna. Najczesciej alternator albo rozrusznik a dokladniej jego wlacznik moze robic jakies drobne male zwarcie.
Zaczalbym od akumulatora... sprawdz elektrolit, dolej wody jak brakuje, naladuj malym pradem (czym mniejszy i dluzej sie akumulator laduje tym lepiej). Potem wsadz spowrotem i zobacz co sie bedzie dzialo.
Akumulatory padaja... to normalne zjawisko wiec i tego tez trzeba sie spodziewac.
Ja zawsze przed zima wyciagam akumulator, sprawdzam i laduje go przed zima. Podobnie na wiosne przygotwuje akumulator do sezonu letniego.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Postautor: Ramzes » 24 paź 2010, 19:14
Poziom elektrolitu jest OK, parę tygodni wcześniej sprawdzałem i troszkę po dolewałem destylowanej wody. Dzisiaj też sprawdzałem i poziom elektrolitu jest ok.
Pytam się o pobór prądu stojącego auta, bo kiedyś jak żona miała swojego poloneza to było ciekawe zjawisko. Jak auto postało np 2 tygodnie to akumulator padał, ale wystarczało odłączyć jedną kleme i akumulator był dobry. Wniosek stojące auto pobierało prąd. Najlepsze jaja były jak już akumulator był słaby to potrafił się włączyć alarm. Jak auto używało się codziennie to wszystko było ok i pobór był niewidoczny.
Współczesne auta są nafaszerowane alarmami, imobilajzerami, sterowniki komputery potrzebują prądu, radia dla potrzymania pamięci, i nie wiadomo ile mA poboru to norma a ile to zwarcie. Jak kiedyś miałem malucha to (bez elektroniki)po wyłączeniu stacyjki nic nie pobierało prądu z akumulatora.
Pytam się o pobór prądu stojącego auta, bo kiedyś jak żona miała swojego poloneza to było ciekawe zjawisko. Jak auto postało np 2 tygodnie to akumulator padał, ale wystarczało odłączyć jedną kleme i akumulator był dobry. Wniosek stojące auto pobierało prąd. Najlepsze jaja były jak już akumulator był słaby to potrafił się włączyć alarm. Jak auto używało się codziennie to wszystko było ok i pobór był niewidoczny.
Współczesne auta są nafaszerowane alarmami, imobilajzerami, sterowniki komputery potrzebują prądu, radia dla potrzymania pamięci, i nie wiadomo ile mA poboru to norma a ile to zwarcie. Jak kiedyś miałem malucha to (bez elektroniki)po wyłączeniu stacyjki nic nie pobierało prądu z akumulatora.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Postautor: mussolinii » 24 paź 2010, 19:20
Alarm moze pobierac kiladziesiat mA, podobnie jest z pamieciami komputerow, imobilajzerow itp. w kazdym samochodzie bedzie inaczej... moze byc ze po zsumowaniu prad jaki jest na stale pobierany moze byc do ok.300-500mA. Jak jest powyzej kilku A to znaczy ze moze byc jakis uplaw.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- joogi
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 48815655
- Skype: daro-lubin
- Lokalizacja: LUBIN
Jaki może być upływ prądu z akumulatora jak auto stoi?
Postautor: joogi » 25 paź 2010, 0:51
miałem te same objawy u mnie uległ awarii rozrusznik
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości