Chodzi tu o reduktor z napędem na 4 koła.
O ile w Rexach I nie było problemu bo były tylko dwie wersje Part Time albo TOD. O tyle w Rexach II pojawił się trzeci rodzaj napędu 4WD.
Jakie są różnice pomiędzy TOD a 4WD ? a - bardzo istotne . TOD to układ , który daje napęd 4x4 na stałe - jest on przez cały czas. TOD elektronicznie poprzez sprzęgła elektromagnetyczne steruje siłą napędową przodu dając tam od 15% ( minimum) do 45% ( max) - jest to układ precyzyjny i nadążny.
Układ 4 WD jest mechaniczny, bez sterowania elektronicznego. Przekazuje napęd na tylną oś aż do chwili, gdy wystąpią różnice prędkości obrotowej pomiędzy wałami. Wówczas,( podobnie do LSD w moście) blokuje ze sobą osie poprzez sprzęgło wiskozowe ( jak się domyślam) .
Czyli TOD jest napędem stałym na 4 koła zaś 4WD jest napędem na tylną oś z dołączanym automatycznie napędem na przód.
Jakie ma to dla nas znaczenie przy eksploatacji auta ? Ważne jest dla doboru oleju dla reduktora. Zatem trzeba dokładnie wiedzieć co się ma ? TOD , czy 4WD ? Do reduktora TOD stosujemy oleje klasy ATF - takie , jak do automatycznych skrzyń biegów a do reduktorów PT i 4WD wystarczy Dextron II. Kupując auto z drugiej ręki musimy ustalać to, co kupujemy by prawidłowo eksploatować maszynę.

Pozdro Smoki .