Bo jak wiadomo nasze nie mają a po internetach chcą od 400zł za same koło po 700 za zestaw z (nic nie wartym) lewarkiem. Tutaj akurat pisałem z gościem ale znalazłem taniej i szybciej się człowiek komunikował dlatego od innego kupiłem ale ten też ma pasujące do Tivoli/XLV
https://www.olx.pl/d/oferta/opona-dojaz ... derIndex=0
odpisał ze średnica piasty to 66 (a my potrzebujemy 66,5-66,6mm także albo błąd pomiaru albo lekko papierem ściernym korozję wydrapać tak z felgi jak i z piasty i będzie cacy) a rozstaw otworów to 5x112 czyli taki jak potrzeba. Myślę że za te 230 jakie chce wyśle Wam to przesyłką pobraniową. To i tak połowę ceny za ile chodzą podobne na allegro.
P.S. Ci z allegro też piszą że może na przednie koło nie pasować (wiadomo większy zacisk) także w razie kapcia z przodu trzeba będzie najpierw dobiegówke założyć na tył a dopiero tylne koło na przód. Także z tym się liczyć trzeba że na przód może nie pasować ale... nikt nie mówił że będzie łatwo.
A temat założyłem po wczorajszej przygodzie gdzie mi tir ściął naczepą łuk i ta leciała już po moim pasie i to tak dobre pół metra. Salwowałem się ucieczką do krawędzi jezdni, niestety spadłem z niej na pobocze, tam jak zwykle dziura, łup, powrót na asfalt i po 50m żółta kontrolka opony z wykrzyknikiem na desce. Zjechałem w jakiś wjazd to już był flak. Przecięta na 4cm przy samej feldze - na szczęście felga (alu) przeżyła przez wysoki profil opony (ale nowa zimówka poszła się ...). No i co: cała zawartość pod drugą podłogą w bagażniku bezużyteczna. 4cm przeciecia opony niczym nie zakleisz, nawet nie warto sobie głowy zawracać. Musiałem dzwonić po kumpla, ten przyjechał z podnośnikiem, kluczem do kół (bo przecież w aucie nie ma !!) i drewnianymi klockami bo musiałem auto zostawić na lewarku i podeprzeć klockami na wypadek jakby auto spadło z niego bo wiało jak cholera... potem z kołem do domu po letnią oponę, z tym do wulkanizatora, przekładka opony, felgę samą sprawdzili najpierw na wyważarce i na szczęście przeżyła, żadnego sztycha), przekładka opony i spowrotem 20km od domu do auta żeby założyć koło. Gdyby to było gdzieś dużo dalej... niestety: skazani jesteście na jakieś Assistance/lawety i czekanie aż ktoś waz podejmie z drogi i zwiezie do jakiegoś warsztatu na usunięcie awarii.
Także może w tym temacie jak kto znajdzie pasujące do naszych SY koło dobiegowe (a sam nie potrzebuje) wrzucać - będzie dla innych.
Koła dobiegowe na zapas
SsangYong Tivoli koreański Crossover segmentu B. Pierwszy opracowany model od czasu przejęcia przez koncern Mahindra.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Koła dobiegowe na zapas
Postautor: Piasek1980 » 02 kwie 2022, 21:06
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Koła dobiegowe na zapas
Postautor: zeno » 02 kwie 2022, 23:33
Z mercedesa pasuje 7Jx16H2, ET43 a piasta 66,6, ja taką mam w bagażniku, sprawdzałem tył i przód i wszystko ok.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koła dojazdowe na zapas
Postautor: Piasek1980 » 03 kwie 2022, 6:11
Tylko Ty podałeś pasujący rozmiar pełnowymiarowego koła. Ja natomiast piszę o dojazdówce czyli tym wąskim kole, ważącym połowę tego co pełne i zajmującym połowę tego co pełne miejsca w bagażniku.
Generalnie z tego co czytałem po różnych źródłach przewija się opinia, podobno to zalecenie samych producentów, aby kół dobiegowych nie zakładać na przednią oś tylko zawsze na tył, przekładając pełnowymiarowe koło z tyłu na przód. Chodzi o bezpieczeństwo itp. Podobny opis znalazłem gdzieś na forum Fiata gdzie model 500L posiada fabrycznie koło dobiegowe z informacją właśnie iż pasuje ono tylko na koło tylne także w razie kapcia z przodu przekładacie tył na przód.
Jeszcze jedna uwaga: jeżeli mamy alu na samochodzie (tak jak u mnie i u wielu) fabrycznie, do ich mocowania przychodzą inne, dłuższe szpilki którymi nie zawsze daje się zamocować później felgę stalową - która jest dużo cieńsza i posiada często inne gniazda pod szpilki/nakrętki niż felga alu. Dlatego warto na spokojnie przymierzyć takie koło na piastę przednią i tylną i sprawdzić przede wszystkim czy nic nam nie obciera - czyli wspomniane: czy pasuje na zacisk z przodu czy jednak tylko na tył, oraz czy szpilki którymi dysponujemy pozwalają się wkręcić prawidłowo i zamocować i czy potem koło się bez problemu obraca (czy wkręcone głęboko szpilki o nic nie haczą) co jest bardzo ważne w przyp. hamulców bębnowych na tyle lub tarczo-bębnów. Także dla świetego spokoju czasem warto przy okazji podjechać do najbliższego motoryzacyjnego (lub na szrot) i dokupić kpl na 1 koło odpowiednich (pod stalowe felgi) szpilek pasujących do naszego auta. Będą miały inny rodzaj kołnierza przylgowego ale przede wszystkim będą znacznie krótsze od tych przychodzących do alu.
dojazd.jpg
Generalnie z tego co czytałem po różnych źródłach przewija się opinia, podobno to zalecenie samych producentów, aby kół dobiegowych nie zakładać na przednią oś tylko zawsze na tył, przekładając pełnowymiarowe koło z tyłu na przód. Chodzi o bezpieczeństwo itp. Podobny opis znalazłem gdzieś na forum Fiata gdzie model 500L posiada fabrycznie koło dobiegowe z informacją właśnie iż pasuje ono tylko na koło tylne także w razie kapcia z przodu przekładacie tył na przód.
Jeszcze jedna uwaga: jeżeli mamy alu na samochodzie (tak jak u mnie i u wielu) fabrycznie, do ich mocowania przychodzą inne, dłuższe szpilki którymi nie zawsze daje się zamocować później felgę stalową - która jest dużo cieńsza i posiada często inne gniazda pod szpilki/nakrętki niż felga alu. Dlatego warto na spokojnie przymierzyć takie koło na piastę przednią i tylną i sprawdzić przede wszystkim czy nic nam nie obciera - czyli wspomniane: czy pasuje na zacisk z przodu czy jednak tylko na tył, oraz czy szpilki którymi dysponujemy pozwalają się wkręcić prawidłowo i zamocować i czy potem koło się bez problemu obraca (czy wkręcone głęboko szpilki o nic nie haczą) co jest bardzo ważne w przyp. hamulców bębnowych na tyle lub tarczo-bębnów. Także dla świetego spokoju czasem warto przy okazji podjechać do najbliższego motoryzacyjnego (lub na szrot) i dokupić kpl na 1 koło odpowiednich (pod stalowe felgi) szpilek pasujących do naszego auta. Będą miały inny rodzaj kołnierza przylgowego ale przede wszystkim będą znacznie krótsze od tych przychodzących do alu.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
- zeno
- Stały bywalec
- Posty: 119
- Rejestracja: 03 maja 2018, 0:03
- Model: Tivoli
- Rok produkcji: 2017
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 46341384
Re: Koła dobiegowe na zapas
Postautor: zeno » 03 kwie 2022, 14:26
Przepraszam Cię Piasek1980, pomyliłem te rozmiary z felgami zimowymi, jeśli chodzi o koło dojazdowe to właśnie mam kupione na OLX. założyłem do przodu i do tyłu nigdzie nie haczy , nie obciera i nie ogranicza skrętu. Chodziło mi właśnie o taką ewentualność jaką Ty opisywałeś. Szpilki są te same, którymi przykręcam felgi alu i zimowe stalówki. Mnie kosztowało 100 zł.
Koszt jest nie wielki, a można uniknąć wielu problemów.
Koszt jest nie wielki, a można uniknąć wielu problemów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Koła dobiegowe na zapas
Postautor: trol48 » 04 kwie 2022, 14:24
WITAM
dla informacji
śruby dla felg aluminiowych są stożkowe w miejscu styku z felgą
śruby dla felg stalowych są soczewkowe w miejscu styku z felgą
kształt gniazda pod śruby w feldze definiuje jaka śruba
tu jest dojazdówka na krótkie trasy czyli tu nie ma znaczenia
dla informacji
śruby dla felg aluminiowych są stożkowe w miejscu styku z felgą
śruby dla felg stalowych są soczewkowe w miejscu styku z felgą
kształt gniazda pod śruby w feldze definiuje jaka śruba
tu jest dojazdówka na krótkie trasy czyli tu nie ma znaczenia
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koła dobiegowe na zapas
Postautor: Piasek1980 » 08 kwie 2022, 14:00
No więc właśnie przyszło. Z przesyłką pobraniową zapłaciłem całe 170zł, oferta znaleziona na OLX. Ci z "dedykowanymi" na allegro sprzedają te same koła od 400 za gołe do 650zł z nic nie wartym chińskim lewarkiem i jakąś kamizelką odblaskową. Pełno jest zdjęć tych lewarków w komentarzach z połamanymi "korbami" przy pierwszej próbie dźwignięcia auta.
Na razie tylko przymierzyłem przykładając - będę na dniach u wulkanizatora na przekładce opon to przymierzę na piasty i szpilki tak tył jak i przód.
Średnica koła jest identyczna co fabrycznych - na zdjęciu widać nieco wystający bieżnik ale w tej chwili na aucie siedzą fabrycznie nowe zimówki zakładane jesienią i mają bieżnika tyle co nowa.
Widoczny nr katalogowy Mercedesa rozkodowuje się na zapas do C-klasy mod. W204 i co najważniejsze: koło idealnie mieści się pomiędzy podwójną podłogę jaką mam w bagażniku.
Na razie tylko przymierzyłem przykładając - będę na dniach u wulkanizatora na przekładce opon to przymierzę na piasty i szpilki tak tył jak i przód.
Średnica koła jest identyczna co fabrycznych - na zdjęciu widać nieco wystający bieżnik ale w tej chwili na aucie siedzą fabrycznie nowe zimówki zakładane jesienią i mają bieżnika tyle co nowa.
Widoczny nr katalogowy Mercedesa rozkodowuje się na zapas do C-klasy mod. W204 i co najważniejsze: koło idealnie mieści się pomiędzy podwójną podłogę jaką mam w bagażniku.
1649417252101.jpg
1649417252091.jpg
1649417252080.jpg
1649417252071.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 502
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koła dobiegowe na zapas
Postautor: Piasek1980 » 02 maja 2022, 22:13
Dzisiaj przekładałem opony zimowe na letnie i przy okazji przymierzyłem zakupione koło dojazdowe: pasuje idealnie.
Szpilki od alu, wkręcone na maxa nic nie blokuje ani na tyle ani na przodzie. Co ważne - bez problemu pasuje na przednią piastę, nic nie przyciera o zacisk, jeszcze spokojnie 2cm luzu od zacisku do najbliższego punktu obręczy.
Także teraz jeszcze dobry lewarek i klucz (od Dacii czyli Renault) pasują idealnie.
Szpilki od alu, wkręcone na maxa nic nie blokuje ani na tyle ani na przodzie. Co ważne - bez problemu pasuje na przednią piastę, nic nie przyciera o zacisk, jeszcze spokojnie 2cm luzu od zacisku do najbliższego punktu obręczy.
Także teraz jeszcze dobry lewarek i klucz (od Dacii czyli Renault) pasują idealnie.
1651506318587.jpg
1651506318577.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości