Witajcie!
Z uwagi na awarie dwumasy w 2.7 xdi 2005 r.(stuki i inne dziwne odgłosy po uruchomieniu na zimnym silniku, na ciepłym troche lepiej ale nadal występuje drżenie budy w niższych zakresach obrotów itd). Postanowiłem wymienić. I teraz pytanie do szanownych kolegów czy ktoś już przerabiał taki temat? Czy polecacie koło firmy Sachs? Prośba o opinie i podzielenie się doświadczeniami w tym zakresie.
Koło dwumasowe 2.7 xdi
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Koło dwumasowe 2.7 xdi
Postautor: MacGyver » 03 gru 2018, 22:41
Było Musso 2.9TD później Rexton 2.7 xdi teraz Rexton W 2.0 eXDI
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koło dwumasowe 2.7 xdi
Postautor: MacGyver » 08 sty 2019, 15:02
Tak dla potomnych, koło dwumasowe wymienione na nowe SACHS 2294000293. Identyczne jeśli chodzi o numer części było wcześniej (prawdopodobnie jeszcze fabryka) założone. Wytrzymało 250 tyś. km. Tarcza i docisk po regeneracji w znanym zakładzie z Warszawy. Jest rewelacja, samochód jak nowy. Płynnie rusza, płynna zmiana biegów, zero wibracji nadwozia przy zmianie obciążenia w układzie napędowym. W samochodzie dużo ciszej i przyjemniej.
Pozdrawiam forumowiczów.
Pozdrawiam forumowiczów.
Było Musso 2.9TD później Rexton 2.7 xdi teraz Rexton W 2.0 eXDI
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 41
- Rejestracja: 28 mar 2019, 9:51
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koło dwumasowe 2.7 xdi
Postautor: maniura » 10 kwie 2019, 12:56
MacGyver pisze:Tak dla potomnych, koło dwumasowe wymienione na nowe SACHS 2294000293. Identyczne jeśli chodzi o numer części było wcześniej (prawdopodobnie jeszcze fabryka) założone. Wytrzymało 250 tyś. km. Tarcza i docisk po regeneracji w znanym zakładzie z Warszawy. Jest rewelacja, samochód jak nowy. Płynnie rusza, płynna zmiana biegów, zero wibracji nadwozia przy zmianie obciążenia w układzie napędowym. W samochodzie dużo ciszej i przyjemniej.
Pozdrawiam forumowiczów.
Jakie objawy miałaś zużytego koła jak dokładnie wyglądały wibracje bo u mnie w zakresie obrotow 1500 1800 odczucia jak bym po tarce jechał jakie koszty poniosles związane z wymiana
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koło dwumasowe 2.7 xdi
Postautor: MacGyver » 10 kwie 2019, 23:22
u mnie objawy były takie:
1) dźwięk przypominający wycie uszkodzonego mostu napędowego połączony z takim "rzężeniem" występujący tylko przy hamowaniu silnikiem i tylko na biegach 1 do 4 na 5 nie było co ciekawe słyszalny bardziej z tyłu niż z przodu, wszyscy obstawiali że to most, reduktor albo skrzynia biegów
2) wibracje i dudnienie nadwozia przy ruszaniu i jeździe z obrotami poniżej 2000.
3) na koniec stuki i klekot z okolic sprzęgła na zimnym silniku.
Koszty:
koło dwumasowe nowe 1460, regeneracja docisku i tarczy 200 wymiana 500
1) dźwięk przypominający wycie uszkodzonego mostu napędowego połączony z takim "rzężeniem" występujący tylko przy hamowaniu silnikiem i tylko na biegach 1 do 4 na 5 nie było co ciekawe słyszalny bardziej z tyłu niż z przodu, wszyscy obstawiali że to most, reduktor albo skrzynia biegów
2) wibracje i dudnienie nadwozia przy ruszaniu i jeździe z obrotami poniżej 2000.
3) na koniec stuki i klekot z okolic sprzęgła na zimnym silniku.
Koszty:
koło dwumasowe nowe 1460, regeneracja docisku i tarczy 200 wymiana 500
Było Musso 2.9TD później Rexton 2.7 xdi teraz Rexton W 2.0 eXDI
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 41
- Rejestracja: 28 mar 2019, 9:51
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koło dwumasowe 2.7 xdi
Postautor: maniura » 11 kwie 2019, 8:54
MacGyver pisze:u mnie objawy były takie:
1) dźwięk przypominający wycie uszkodzonego mostu napędowego połączony z takim "rzężeniem" występujący tylko przy hamowaniu silnikiem i tylko na biegach 1 do 4 na 5 nie było co ciekawe słyszalny bardziej z tyłu niż z przodu, wszyscy obstawiali że to most, reduktor albo skrzynia biegów
2) wibracje i dudnienie nadwozia przy ruszaniu i jeździe z obrotami poniżej 2000.
3) na koniec stuki i klekot z okolic sprzęgła na zimnym silniku.
Koszty:
koło dwumasowe nowe 1460, regeneracja docisku i tarczy 200 wymiana 500
A w jaki sposób zdiagnozowales że to koło dwumasowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 144
- Rejestracja: 24 lip 2013, 13:13
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Koło dwumasowe 2.7 xdi
Postautor: MacGyver » 11 kwie 2019, 10:55
Sprawa stała się jasna jak zaczął klekotać z okolic sprzęgła na zimnym to jest typowy objaw padającej dwumasy.
Było Musso 2.9TD później Rexton 2.7 xdi teraz Rexton W 2.0 eXDI
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości