Mam taki maly problem.....a mianowicie swieci mi sie kontrolka "awaryjnosci" silnika (po prawej stronie zegarow).
Zapala sie juz drugi raz w tym samym miejscu!Na sporej gorce - 800metrow npm?!Nie wiem co o tym myslec moze filtr powietrza?
Jak zjade na dol to po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy i kontrolka gasnie?
Moze jakies sugestie?:(
Kontrolka awaryjna silnika
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
- Gocha2308
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sty 2011, 4:16
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: alfik » 13 lut 2011, 21:17
Mi dwa ray padł czujnik ciśnienia doładowania, efekt - lampka, która gasła po ponownym uruchomieniu. Ale powodó może być 1000. Dlatego warto podpiąć pod komputer i sprawdzić. Ja kupiłem sobie taki tester za kilka stówek, mam listę błędów ssangyonga - nie gwarantuje to sukcesu diegnostycznego, ale zawsze coś. Autoryzowany serwis ma lepszy komputer.
- Gocha2308
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sty 2011, 4:16
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: Gocha2308 » 14 lut 2011, 16:36
Dzieki Alfik .
Podaj mi prosze jaki masz ten tesrer ST 6000:8000 Black Power ? Czy inny?
Nie znam sie na tym za bardzo......dopiero sie ucze!Moze mi podpowiesz .
Podaj mi prosze jaki masz ten tesrer ST 6000:8000 Black Power ? Czy inny?
Nie znam sie na tym za bardzo......dopiero sie ucze!Moze mi podpowiesz .
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: alfik » 15 lut 2011, 22:43
Toż ja amator - mam skaner za mniej niż 400 PLN - łączy się z Ssangyongiem, podaje dane live i kody błędów, ale ich nie tłumaczy na ludzką mowę - do tego mam listę kodów. Kupiłem, by mieć lepszą kontrolę nad działaniami serwisu, kiedyś skończyłem studia w tym zakresie, ale to było w czasach gaźników i aparatów zapłonowych
. Coś w tym guście http://allegro.pl/skaner-v-scan-obd2-can-odczyt-parametrow-jpolski-i1444981515.html. Ja korzystam z serwisu i tylko staram się samemu zrozumieć problem.

- MarcinNet4car
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 mar 2011, 8:39
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: MarcinNet4car » 16 mar 2011, 9:10
Hi!
Za podpięcie do komputera serwis wzią ode mnie 90 zł i wylistował wszystkie błędy więc nie wiem czy warto inwestować w skaner na jedno auto?
A co do kontrolki to typowym uszkodzeniem jest zapchanie filtrów na zaworach odpowietrzenia turbiny. Czyli gdy damy po gazie i zdejmiemy nogę z gazu to wtedy silnik "dycha" i zapala się lampka. U mnie dwa razy pomogło przedmuchanie tych filterków, ale znów coś nie tak więc nie wiem...może je po prostu "wywalę". Zrobił może ktoś tak?
Marcin
net4car.pl
Za podpięcie do komputera serwis wzią ode mnie 90 zł i wylistował wszystkie błędy więc nie wiem czy warto inwestować w skaner na jedno auto?
A co do kontrolki to typowym uszkodzeniem jest zapchanie filtrów na zaworach odpowietrzenia turbiny. Czyli gdy damy po gazie i zdejmiemy nogę z gazu to wtedy silnik "dycha" i zapala się lampka. U mnie dwa razy pomogło przedmuchanie tych filterków, ale znów coś nie tak więc nie wiem...może je po prostu "wywalę". Zrobił może ktoś tak?
Marcin
net4car.pl
- Gocha2308
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 26 sty 2011, 4:16
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: Gocha2308 » 26 mar 2011, 8:34
OK! Bylam w moim servisie i czujnik sprawny na 100% najprawdopodobniej to cisnienie atmosferyczne podnosi cisnienie w silniku!?
Jak zjedziemy na dul i zgasimy silnik to po ponownym uruchomieniu jest dobrze!Sprawdzilismy to kilka krotnie.Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi
Jak zjedziemy na dul i zgasimy silnik to po ponownym uruchomieniu jest dobrze!Sprawdzilismy to kilka krotnie.Pozdrawiam i dzieki za podpowiedzi
- nologo
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 26 sty 2008, 11:04
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: nologo » 20 maja 2011, 12:48
Witajcie - powrócę może do tematu - Mialem podobny problem i pytanie gdzie te filterki od zapchanych filtrów na zaworach odpowietrzenia turbiny są ? U mnie problem pojawil się gdy jechalem ponad 170 km/h z wlączoną klimą i w momęcia kiedy puscilem pedal gazu zapalila się kontrolka no i dodatkowo nie bylem w stanie jechac szybciej niz 80/90 km/h. Już myślalem ,że poszla turbina ale bym wtedy strasznie kopcil za sobą a tu nic. Po ponownym odpaleniu kontrolka zgalsa a silnik wchodzi na obroty jak nowy. Stąd pytanko jak przeczyścić ta zapchane filterki na zaworach odpowietrzaniania turbiny - co prawda ja mam SS Actyona ale tam są te same silniki co w Kyronach. Pozdrawiam wszystkich.
Actyon Comfort przejechane ponad 250 tyś km i oddany w dobre ręce.
- Idealny
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 paź 2011, 15:11
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Legnica
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: Idealny » 06 lis 2011, 16:55
Witam,
ja w swoim Kyronie jeżdże od 35 tyś, teraz mam 100 tyś.i nie miałem nigdy żadnych problemów, ledwo pochwaliłem a tu niespodzianka... dodam, że akurat wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza, końcówki drążków. Dumny byłem z siebie. Przedwczoraj wyjeżdżając z miasta zapaliła mi się kontrolka silnika, silnik przeszedł w tryb awaryjny, zero dodawania gazu - auto się toczy, po chwili kontrolka gaśnie, jak jadę wolno to się nie zaświeca, przyśpieszę i znowu kontrolka sie zaświeca. Ciekawostka: gaszę silnik, wyciągam kluczyk ze stacyjki , przyciskam pedał hamulca lub gazu i zaświecają mi się kontrolki oraz światła. Dojechałem do zaprzyjażnionego warsztatu mając z 2 kilometry, po drodze włączyla mi się kontrolka HDC. Po podpięciu do komputera pokazuje błąd: " czujnik pedału gazu.....- zwarcie" (coś takiego); mechanik rozebrał odwiesił się niby, ten zniknął pojawił się nastepny błąd: " czujnik stop.... - zwarcie"; też rozebrał. W tym czasie ja zauważyłem że świeca się cały czas światła stopu, nawet po wyjęciu kluczyka. Rozebrałem tylną lampę, a tam w żarówce świateł stopu zwarły się dwa włókna stopu z pozycyjnymi, włókno się obluzowało i zwarło. Po wyciągnięciu żarówki światła zgasły. W między czasie mechanik ponownie odczytał błędy i wszystkie znikły. Stwierdził, że czujnik pod pedałem gazu i pedałem hamulca się zawiesiły bo były zakurzone lub zawilgocone. Z odczytam zapłaciłem 50 zł. Propozycja jego dla świętego spokoju, lepiej postawić auto na dzień, rozbiorą wyczyszczą i nasmarują - cena 200-300 zł. Po tej operacji przejechałem około 400 km i nic się nie dzieje.
Co o tym sądzicie.? Miał ktoś taki przypadek?. Dodam, że żarówki stopu wymieniał ostatnio elektryk na jakieś "nonejmy" i, że dobierał się do czujnika pod pedałem hamulca. (nie chciał uwieżyć, że spaliły się wszystkie żarówki stopu).
ja w swoim Kyronie jeżdże od 35 tyś, teraz mam 100 tyś.i nie miałem nigdy żadnych problemów, ledwo pochwaliłem a tu niespodzianka... dodam, że akurat wymieniłem olej z filtrem, filtr powietrza, końcówki drążków. Dumny byłem z siebie. Przedwczoraj wyjeżdżając z miasta zapaliła mi się kontrolka silnika, silnik przeszedł w tryb awaryjny, zero dodawania gazu - auto się toczy, po chwili kontrolka gaśnie, jak jadę wolno to się nie zaświeca, przyśpieszę i znowu kontrolka sie zaświeca. Ciekawostka: gaszę silnik, wyciągam kluczyk ze stacyjki , przyciskam pedał hamulca lub gazu i zaświecają mi się kontrolki oraz światła. Dojechałem do zaprzyjażnionego warsztatu mając z 2 kilometry, po drodze włączyla mi się kontrolka HDC. Po podpięciu do komputera pokazuje błąd: " czujnik pedału gazu.....- zwarcie" (coś takiego); mechanik rozebrał odwiesił się niby, ten zniknął pojawił się nastepny błąd: " czujnik stop.... - zwarcie"; też rozebrał. W tym czasie ja zauważyłem że świeca się cały czas światła stopu, nawet po wyjęciu kluczyka. Rozebrałem tylną lampę, a tam w żarówce świateł stopu zwarły się dwa włókna stopu z pozycyjnymi, włókno się obluzowało i zwarło. Po wyciągnięciu żarówki światła zgasły. W między czasie mechanik ponownie odczytał błędy i wszystkie znikły. Stwierdził, że czujnik pod pedałem gazu i pedałem hamulca się zawiesiły bo były zakurzone lub zawilgocone. Z odczytam zapłaciłem 50 zł. Propozycja jego dla świętego spokoju, lepiej postawić auto na dzień, rozbiorą wyczyszczą i nasmarują - cena 200-300 zł. Po tej operacji przejechałem około 400 km i nic się nie dzieje.
Co o tym sądzicie.? Miał ktoś taki przypadek?. Dodam, że żarówki stopu wymieniał ostatnio elektryk na jakieś "nonejmy" i, że dobierał się do czujnika pod pedałem hamulca. (nie chciał uwieżyć, że spaliły się wszystkie żarówki stopu).
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: alfik » 06 lis 2011, 19:50
Mi też się spaliły dwie żarówki stop na raz - myślałem, że to coś w układzie (bo naraz dwie???
) i pojechałem do ASO, ale to tylko żarówki. Przednie, mijania padają co jakieś 10-15 tysięcy, ale wymieniam już z zamkniętymi oczami
. A pedał gazu już wymieniałem, podobnie jak 3 razy modulator ciśnienia doładowania. A i tak co jakiś czas check engine błyśnie.


- Idealny
- Rusza z kopyta
- Posty: 17
- Rejestracja: 15 paź 2011, 15:11
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Legnica
Re: Kontrolka awaryjna silnika
Postautor: Idealny » 07 lis 2011, 11:56
Witam,
Kolego Alfik czy możesz przybliżyć: do czego służy i jakie są objawy awarii modulatora ciśnienia doładowania oraz ile takie coś kosztuje i gdzie to kupić , a ten czujnik gazu gdzie kupiłeś i za ile?. O ile możesz się tym podzielić, chyba już lepiej być gotowym na ten wydatek. Widać 100 tyś to magiczna ilość przejechanych kilometrów dla Ssangyonga.
Pozdrawiam
Kolego Alfik czy możesz przybliżyć: do czego służy i jakie są objawy awarii modulatora ciśnienia doładowania oraz ile takie coś kosztuje i gdzie to kupić , a ten czujnik gazu gdzie kupiłeś i za ile?. O ile możesz się tym podzielić, chyba już lepiej być gotowym na ten wydatek. Widać 100 tyś to magiczna ilość przejechanych kilometrów dla Ssangyonga.
Pozdrawiam
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości