Kontrolka Rezerwy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Kontrolka Rezerwy
Postautor: lukaszswiebodzin » 26 sty 2009, 21:51
Witam Naprawiał moze ktoś kontrolke rezerwy . Zaróweczke w zegarach sprawdziłem ... Nie wiem czy czujnik padł czy jak . Napewno jest na pompce w bagazniku ma ktos opis jej ??
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: mussolinii » 26 sty 2009, 22:04
Zwykly termistor wpakowany w szereg z zaroweczka. Na alledrogo ktos sprzedaje te czujniki do daewoo. We wszystkich koreancach i japoncach sa takie same.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: matee » 27 sty 2009, 18:45
Mi też nie świeci? Byłem przekonany, że to żaróweczka. Dobrze, że nie wyjmowałem "zegarów".
Jak uda wam się zlokalizować i naprawić uszkodzenie, proszę o wskazówki i zdjęcia co i jak?
Jak uda wam się zlokalizować i naprawić uszkodzenie, proszę o wskazówki i zdjęcia co i jak?
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: mussolinii » 27 sty 2009, 19:07
Termistor jest w baku z paliwem. ZEby sie tam dostac podnosimy tylna kanape, odkrywamy pod nia dywaniki i odkrecamy klapke z blachy. Pod spodem mamy dojscie do zbiornika od gory. Odkrecamy nakretke, wyciagamy bebechy i w przypadku Diesla mamy czujnik poziomu wraz z kontrolka rezerwy a w przypadku Benzyny dodatkowo jeszcze elektryczna pompe paliwa.
Termistor to taka podluzna tulejka z dziurkami na dnie i z jednym wychodzacym kabelkiem u gory.
To cos zanurzone jest w cieczy (paliwie) jak paliwo obmywa termistor to nie przewodzi on pradu. Jezeli poziom paliwa sie obnizy to termistora nie obmywa nic tylko powietrze wtedy termistor grzeje sie i zaczyna przewodzic prad i zapala sie zaroweczka. To urzadzenie proste jak slonce. Zero elektroniki po drodze. Termistor jest w szeregu z zaroweczka na pulpicie. Bywa ze potrafi sie on zepsuc.. zwlaszcza jak ktos zamiesza z zaroweczka i wstawi "wieksza" bo mu sie wydaje ze za cieno swieci...
PS: Tam zamiast zarowki nie wolno wstawic diody swiecacej bo nie bedzie swiecila. Musi byc zarowka i to taka jak ma byc... chyba 1.2W.
Termistor to taka podluzna tulejka z dziurkami na dnie i z jednym wychodzacym kabelkiem u gory.
To cos zanurzone jest w cieczy (paliwie) jak paliwo obmywa termistor to nie przewodzi on pradu. Jezeli poziom paliwa sie obnizy to termistora nie obmywa nic tylko powietrze wtedy termistor grzeje sie i zaczyna przewodzic prad i zapala sie zaroweczka. To urzadzenie proste jak slonce. Zero elektroniki po drodze. Termistor jest w szeregu z zaroweczka na pulpicie. Bywa ze potrafi sie on zepsuc.. zwlaszcza jak ktos zamiesza z zaroweczka i wstawi "wieksza" bo mu sie wydaje ze za cieno swieci...
PS: Tam zamiast zarowki nie wolno wstawic diody swiecacej bo nie bedzie swiecila. Musi byc zarowka i to taka jak ma byc... chyba 1.2W.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: lukaszswiebodzin » 27 sty 2009, 19:45
Dzieki za wskazówki serwis daewoo mam obok chaty to kupie nowy bezproblemu
Jutro będę grzebał

-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: Samario » 29 sty 2009, 20:25
Witam, ja z kolei mam taki objaw, że od pewnego czasu kontrolka zapala mi się przy innym stanie paliwa, różnica jest dość istotna. Wcześniej, od momentu zapalenia się na stałe, mogłem spokojnie przejechać ok.70 km. A tu pewnego razu "zonk"-paliwo skończyło się po 35 km, skończyło się na odpowietrzaniu układu paliwowego. I do tej pory kontrolka zapala się, gdy wskazówka poziomu paliwa jest już bardzo nisko. Czy to przekłamanie to też wina czujnika?
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: mussolinii » 02 lut 2009, 19:37
Zima... temperatura jest nizsza i czujnik dluzej sie nagrzewa stad ten problem. Czujnik jest OK i jak zrobi sie cieplej bedziesz mogl pojechac dalej na rezerwie. W zimie jest zwloka wlzasnie zwiazana z temperatura otoczenia.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- lukaszswiebodzin
- Stały bywalec
- Posty: 104
- Rejestracja: 25 sty 2009, 22:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 9197496
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: lukaszswiebodzin » 05 kwie 2010, 19:48
Od dwóch dni mam problem kontrolka rezerwy pali mi sie kiedy mam paliwo a kiedy powninna świecic bo paliwa mało gaśnie . Nie wiem odczego może to byc
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Kontrolka Rezerwy
Postautor: mussolinii » 05 kwie 2010, 19:56
Wyglada na to ze termistor Ci padl. Jak dostaje paliwo to przewodzi a jak go nie ma to przestaje przewodzic prad.
Po wypieciu kostki na zlaczu czujnika rezerwy powinienes miec:
1. W przypadku zatankowania - duzy opor (100K a moze i wiecej - zalezne od termistora)
2. w przypadku rezerwy - niewielki opor rzedu paru omow.
Tego w zasadzie nie trzeba sprawdzac bo jezeli zarowka Ci sie swieci odwrotnie niz powinna to na 99% procent trzeba wymienic ten czujnik.
Po wypieciu kostki na zlaczu czujnika rezerwy powinienes miec:
1. W przypadku zatankowania - duzy opor (100K a moze i wiecej - zalezne od termistora)
2. w przypadku rezerwy - niewielki opor rzedu paru omow.
Tego w zasadzie nie trzeba sprawdzac bo jezeli zarowka Ci sie swieci odwrotnie niz powinna to na 99% procent trzeba wymienic ten czujnik.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości