Korando II a rdza
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 12 wrz 2018, 1:34
Witam
Kupiłem Korando z silnikiem 2,9 TDI. Technicznie sprawne - silnik i podzespoły ok.
Niestety rdza podwozia dość znaczna a szczególnie prawa strona. Próg zjedzony przez rudą i dziura w tym miejscu gdzie narzędzia.
Moje pytanie brzmi - czy możecie wskazać mi źródło w którym można zakupić elementy blacharki progi, błotnik etc- szukałem w necie i niestety nie znalazłem.
Bedę wdzięczny za wszelkie wskazówki w tej materii.
Pozdrawiam wszystkich
Kupiłem Korando z silnikiem 2,9 TDI. Technicznie sprawne - silnik i podzespoły ok.
Niestety rdza podwozia dość znaczna a szczególnie prawa strona. Próg zjedzony przez rudą i dziura w tym miejscu gdzie narzędzia.
Moje pytanie brzmi - czy możecie wskazać mi źródło w którym można zakupić elementy blacharki progi, błotnik etc- szukałem w necie i niestety nie znalazłem.
Bedę wdzięczny za wszelkie wskazówki w tej materii.
Pozdrawiam wszystkich
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Korando II a rdza
Postautor: trol48 » 15 wrz 2018, 11:53
witaj i przepraszam za ew. rady
nie wiem jaka jest Twoja lokalizacja, ale i tak polecam blacharza z BRWINOWA, ostatnio robił Discawery II tylko rama była cała, reszta wyłożona papą i zamalowane bitexem, w razie czego dam namiary może taniej bedzie sprzedać i kupić coś nowego https://www.olx.pl/oferta/ssangyong-kor ... D5-IDvaZYe i ciekawostka .html#10256b8c0b https://fluid-film.pl/22-fluid-film-nas
nie wiem jaka jest Twoja lokalizacja, ale i tak polecam blacharza z BRWINOWA, ostatnio robił Discawery II tylko rama była cała, reszta wyłożona papą i zamalowane bitexem, w razie czego dam namiary może taniej bedzie sprzedać i kupić coś nowego https://www.olx.pl/oferta/ssangyong-kor ... D5-IDvaZYe i ciekawostka .html#10256b8c0b https://fluid-film.pl/22-fluid-film-nas
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 15 wrz 2018, 12:35
Trochę daleko ten Brwinów - mieszkam koło Wrocławia.
Autko jest fajne technicznie, silnik 2,9 TD z małym przebiegiem - zdrowiutki, skrzynia, napędy super ale ta blacha szczególnie z prawej strony auta niekoniecznie ok. Podłoga w miarę dobra, zżarte głównie progi łącznie z tym dodatkowym, który w/g mnie jest zbędnym dodatkiem - mam zamiar go całkiem usunąć.
Ogólnie szkoda autka się pozbyć - szukam fachowca który go zrobi a o takiego dość trudno - a na "dziada" szkoda pieniędzy. No i oczywiście koszt który nie może przekroczyć wartości auta. Zresztą jak się już zorientowałem o egzemplarz Musso albo Korando w dobrym stanie blacharskim jest bardzo trudno lub prawie niemożliwe. Wszystkie wymagają dużych interwencji blacharskich. Ten jest przynajmniej w bardzo dobrym stanie mechanicznym.
Autko jest fajne technicznie, silnik 2,9 TD z małym przebiegiem - zdrowiutki, skrzynia, napędy super ale ta blacha szczególnie z prawej strony auta niekoniecznie ok. Podłoga w miarę dobra, zżarte głównie progi łącznie z tym dodatkowym, który w/g mnie jest zbędnym dodatkiem - mam zamiar go całkiem usunąć.
Ogólnie szkoda autka się pozbyć - szukam fachowca który go zrobi a o takiego dość trudno - a na "dziada" szkoda pieniędzy. No i oczywiście koszt który nie może przekroczyć wartości auta. Zresztą jak się już zorientowałem o egzemplarz Musso albo Korando w dobrym stanie blacharskim jest bardzo trudno lub prawie niemożliwe. Wszystkie wymagają dużych interwencji blacharskich. Ten jest przynajmniej w bardzo dobrym stanie mechanicznym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 174
- Rejestracja: 01 lut 2009, 20:35
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wasilków
Re: Korando II a rdza
Postautor: regaciarz » 16 wrz 2018, 2:34
Może uda się zrobić progi z profilu zamkniętego? Robią tak w vitarach, wpisz w Google progi z profilu Vitara i znajdziesz kilka tematów, plus taki, że od razu nadają się pod hi lifta
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 17 wrz 2018, 0:46
Dzięki Panom za zainteresowanie moim problemem z Korando. Po obejrzeniu zdjęć i przeczytaniu wszelkich informacji doszedłem do wniosku iż dam radę.
Pomysł z profilami zamkniętymi jest bardzo dobry i na 100% pójdę w tym kierunku.
Oczywiście największym problemem jest znalezienie DOBREGO i UCZCIWEGO fachowca, który należycie wykona robotę. Koszty też niestety jak widzę będą wysokie. Trochę przepłaciłem za to auto ale podoba mnie się i przy nim pozostanę.
Będę informował jak idę prace.
Autko jeszcze będzie pięknie śmigać.
Pomysł z profilami zamkniętymi jest bardzo dobry i na 100% pójdę w tym kierunku.
Oczywiście największym problemem jest znalezienie DOBREGO i UCZCIWEGO fachowca, który należycie wykona robotę. Koszty też niestety jak widzę będą wysokie. Trochę przepłaciłem za to auto ale podoba mnie się i przy nim pozostanę.
Będę informował jak idę prace.
Autko jeszcze będzie pięknie śmigać.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Korando II a rdza
Postautor: trol48 » 17 wrz 2018, 11:08
mam serwisówkę \ istrukcję mogę Ci wysłać xero po kosztach usługi i wysyłki , korozje ew potraktuj na zimę Cortaninem ok 2 litrów i na wiosne zrobisz sam, przygotujesz sie, zasiegniesz porady i bedziesz mial fajny wózek, miałem korka 2.9 zwykły i założyłem jako dodatek LPG, moc i ekonomia , czysty silnik i wtryskiwacze, zero dymienia w całym zakresie obrotów
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 17 wrz 2018, 23:07
Serwisówkę już mam - zgadnij od kogo
Blacharza szukam - mam pierwsze namiary - będzie ok - do rozpoczęcia sezonu motorowodnego w przyszłym roku będę miał autko jak marzenie
- żaden slip do wody nie będzie stanowił przeszkody dla takiego zestawu /łódź motorowa 6,5 m długa, 2,5 m szeroka/.
W tym roku już slipowałem łódź - problemów zero, ciągnie łódkę jak traktor, przełożenie 4L, napędy przód i tył włączone - można wysiąść z autka, iść obok a on sam wyciąga powoli i skutecznie
Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za cenne wskazówki.

Blacharza szukam - mam pierwsze namiary - będzie ok - do rozpoczęcia sezonu motorowodnego w przyszłym roku będę miał autko jak marzenie

W tym roku już slipowałem łódź - problemów zero, ciągnie łódkę jak traktor, przełożenie 4L, napędy przód i tył włączone - można wysiąść z autka, iść obok a on sam wyciąga powoli i skutecznie

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za cenne wskazówki.
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 26 wrz 2018, 0:17
Witam
Autko już się robi - wspawywane są profile zamknięte - próg wewnętrzny i podłoga całe.
Całkowicie pozbywam się progów zewnętrznych - tych z plastikową nakładką - nie są pomocne ani przy wysiadaniu ani wsiadaniu. Za około dwa tygodnie autko będzie gotowe.
Dalsze prace tuningowe, usuwanie małych problemów już samemu w garażu w czasie długich zimowych wieczorów
Ruda atakuje karoserię w bardzo dziwnych miejscach - np. klamka tylnych drzwi. Drzwi ok osłona zamku cała, nieuszkodzona a klamka zardzewiała - wszytko działa tylko zamek otwiera się na pilota ale za diabła kluczem
- trzeba ją wymienić razem z zamkiem.
No i oczywiście po wstawieniu profili zamkniętych musi zostać przeprowadzona bardzo dokładna konserwacja podwozia. Bez konserwacji w/g opinii
fachowca autko przeżyłoby jeszcze max 3 - 4 lata - później nowe życie nie obeszło by się bez generalnego remontu całego nadwozia.
Ruda jest bardzo podstępna
Pozdrawiam
Autko już się robi - wspawywane są profile zamknięte - próg wewnętrzny i podłoga całe.
Całkowicie pozbywam się progów zewnętrznych - tych z plastikową nakładką - nie są pomocne ani przy wysiadaniu ani wsiadaniu. Za około dwa tygodnie autko będzie gotowe.
Dalsze prace tuningowe, usuwanie małych problemów już samemu w garażu w czasie długich zimowych wieczorów

Ruda atakuje karoserię w bardzo dziwnych miejscach - np. klamka tylnych drzwi. Drzwi ok osłona zamku cała, nieuszkodzona a klamka zardzewiała - wszytko działa tylko zamek otwiera się na pilota ale za diabła kluczem

No i oczywiście po wstawieniu profili zamkniętych musi zostać przeprowadzona bardzo dokładna konserwacja podwozia. Bez konserwacji w/g opinii
fachowca autko przeżyłoby jeszcze max 3 - 4 lata - później nowe życie nie obeszło by się bez generalnego remontu całego nadwozia.
Ruda jest bardzo podstępna

Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Korando II a rdza
Postautor: trol48 » 26 wrz 2018, 9:47
WITAJ
gratuluję decyzji,
daj fotorelację,
i stronka pod czytanie, zabezpieczenie antykorozyjne, reaguje z rudą
https://fluid-film.pl/
gratuluję decyzji,
daj fotorelację,
i stronka pod czytanie, zabezpieczenie antykorozyjne, reaguje z rudą
https://fluid-film.pl/
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 10 paź 2018, 20:57
Naprawa idzie powoli ale skutecznie - usunięte zostały zewnętrzne progi. Pod plastykiem metalowa podstawa / z prawej strony/ zeżarta dokładnie. Ale co ciekawe mocowania do podłogi ostały się tylko z nalotem rdzy
Podłoga i progi wewnętrzne całe. Progi zewnętrzne wzmocnione profilami - można na progach podnosić auto. Jeszcze dokładna konserwacja podłogi oraz ramy i chyba będzie ok. Ruda naprawdę zżera w nieoczekiwanych miejscach.
A z progów na zewnątrz auta całkiem rezygnuje - w/ mnie ani to ładne ani praktyczne
. Ciekawe co wyjdzie przy konserwacji ?
Pozdrawiam

Podłoga i progi wewnętrzne całe. Progi zewnętrzne wzmocnione profilami - można na progach podnosić auto. Jeszcze dokładna konserwacja podłogi oraz ramy i chyba będzie ok. Ruda naprawdę zżera w nieoczekiwanych miejscach.
A z progów na zewnątrz auta całkiem rezygnuje - w/ mnie ani to ładne ani praktyczne

Pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 21 lut 2018, 22:57
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando II a rdza
Postautor: mirekk » 16 paź 2018, 22:59
Ano wyszło to, że numer VIN na ramie ledwo czytelny - w zasadzie to tylko widać ze jest - z 17 znaków parę czytelnych. Nie mogli tego fabryce porządnie zrobić ? Mechanik mnie straszy, że bez diagnosty się nie obędzie
- i zaś nowe koszty.
Ktoś tu na forum powiedział mi, że to fajne autko ale jeszcze wiele niespodzianek mnie czeka - ciekawe ile jeszcze?
Mam ułamane z czterech dwa otwory do mocowania tych śmiesznych z przodu świateł pozycyjnych i kierunkowskazów - zacząłem szukać w necie - znalazłem cena 560 zł sztuka - jakieś jaja chyba
. mechanik mój powiedział, że za trzy stówki to on dorobi nowe światła wraz z mocowaniem do błotnika i zderzaka i będzie jak z fabryki ale modniej i weselej
Pozdrawiam

Ktoś tu na forum powiedział mi, że to fajne autko ale jeszcze wiele niespodzianek mnie czeka - ciekawe ile jeszcze?
Mam ułamane z czterech dwa otwory do mocowania tych śmiesznych z przodu świateł pozycyjnych i kierunkowskazów - zacząłem szukać w necie - znalazłem cena 560 zł sztuka - jakieś jaja chyba


Pozdrawiam
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości