Korando przeróbka Off Road
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lut 2016, 19:09
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Korando przeróbka Off Road
Postautor: TOMCUR29 » 07 lut 2016, 19:33
Witam... Jestem nowym posiadaczem korando z silnikiem 2.9 mam pytanie czy ktoś przerabiał temat z przeróbką samochodu ?
Chodzi mi o lift zawieszenia , koła 31 cali , felgi -25 , snorkel itp? Głównym problemem z tego co widzę jest dostępność części ...
Chodzi mi o lift zawieszenia , koła 31 cali , felgi -25 , snorkel itp? Głównym problemem z tego co widzę jest dostępność części ...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 sie 2010, 21:55
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 5010
- Lokalizacja: Kraków
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: tataemilki » 14 lut 2016, 19:12
wszystko jest ale nie dedykowane bezposrednio poszukasz znjadziesz. ja podnioslem zawieszenie 5cm w gore okolo bez wiekszych kosztów
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: uki » 14 lut 2016, 23:10
Jendak gotowe zestawy do liftu są (http://allegro.pl/ironman-amortyzatory-ssangyong-musso-korando-kpl-i5048468240.html- całkiem nie tanio ) ale większość przeróbek będzie identycznych jak w musso:
-przód lift na drążkach skrętnych
-tył na podkładkach pod sprężyny lub wyższe springi (od musso lub LR)
-przód lift na drążkach skrętnych
-tył na podkładkach pod sprężyny lub wyższe springi (od musso lub LR)
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 14 sie 2010, 21:55
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 5010
- Lokalizacja: Kraków
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: tataemilki » 15 lut 2016, 17:09
przod podciagnij na pakardach ale obejrzyj je czy sa cale i bez luzu zeby ci nie pekły, tył nad gumy pod sprezyny albo wymien na LR defendera sa 5 cm dluzsze , tylko sobie zbierznosc sprawdz po takim zabiegu...
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lut 2016, 19:09
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: TOMCUR29 » 25 lut 2016, 21:40
Dzięki za odpowiedz
na chwilę obecną zakupiłem 4 x amortyzatory ironman oraz 2 x sprężyny liftujące , drążki narazie zostawiam stareale jest również możliwość zakupu przystosowanych pod lift jakieś 900zł mi powiedzieli ... Opony już czekają BF Goodroch 31 cali oraz felgi et 0 ... W poniedziałek korek idzie na konserwację a potem działamy 


-
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 07 lut 2016, 19:09
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: TOMCUR29 » 26 maja 2016, 19:23
witam ponownie
trochę tego wszystkiego się uzbierało jeszcze nie koniec prac ale zaraz dodam nowy post ze zdjęciami mojego projektu 


-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 14 kwie 2017, 22:43
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: daniel911 » 25 kwie 2017, 21:44
ja mam z przodu podciągnięte na drążkach i podkładki pod sprężyny z tyłu ok 3cm, do kompletu brakuje opon 31cali i auto ma już naprawdę imponujący prześwit
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 lip 2020, 21:07
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: Matju » 08 lip 2020, 5:05
Pozwolę sobie odgrzać trochę temat 
Zakupiłem ostatnio Korando II 2.9 D. Potrzebuję podnieść budę dokładnie o 1" (25 mm). Przeszukałem interneta i niestety ale nie znalazłem żadnego konkretnego zestawu, więc pytanie do Was. Istnieje możliwość założenia podkładek z innego auta (nawet nie koniecznie Musso, bo z tym też jest problem; może być LR, Toyota, Nissan, Nysa, Tarpan, jak jest do Seicento i pasuje to też może być
) Ewentualnie czy macie kogoś kto robił dla Was takie rzeczy, już zna temat i mógłby zrobić jeszcze jeden zestaw?

Zakupiłem ostatnio Korando II 2.9 D. Potrzebuję podnieść budę dokładnie o 1" (25 mm). Przeszukałem interneta i niestety ale nie znalazłem żadnego konkretnego zestawu, więc pytanie do Was. Istnieje możliwość założenia podkładek z innego auta (nawet nie koniecznie Musso, bo z tym też jest problem; może być LR, Toyota, Nissan, Nysa, Tarpan, jak jest do Seicento i pasuje to też może być

- kawa62
- Stały bywalec
- Posty: 345
- Rejestracja: 08 maja 2011, 20:07
- Model: Musso Sports
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: kawa62 » 08 lip 2020, 22:50
Najprościej i najtaniej to podnieś z przodu na drążkach, z tyłu wymień sprężyny na LR Disco II i załóż większe opony ( ja mam 235/70/16), pójdzie w górę o ok. 7-8 cm.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 lip 2020, 21:07
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: Matju » 12 lip 2020, 7:42
kawa62 pisze:Najprościej i najtaniej to podnieś z przodu na drążkach, z tyłu wymień sprężyny na LR Disco II i załóż większe opony ( ja mam 235/70/16), pójdzie w górę o ok. 7-8 cm.
A np. gdybym chciał wymienić amortyzatory z przodu (dalej mówimy o 1 calowym lifcie) na np. kombinowane z innego auta i bez konieczności przespawania mocowań na wahaczach + tył od Disco II to jakie amorki i sprężyny i czy do któregokolwiek rozwiązania muszę stosować jakieś dropboxy czy inne adaptery w celu przywrócenia kątów pracy zawieszenia? Tył pewnie nie będzie potrzebował żadnych tego typu rzeczy, ale pytanie, które mnie dręczy cały czas, to czy drążki skrętne z przodu wydadzą na dodatkowe - jakby nie patrzeć - 50-trochę milimetrów więcej skoku zawieszenia. Jakby co to takie rzeczy mogę sobie wykonać bez problemu. Jestem nowy w temacie Korando (tak na razie wisi u mechanika na kompletnym remoncie zawiasu, olejach i kompletnej regeneracji układu hamulcowego z montażem mojego autorstwa układu hydrołapki (że ręczny). Na razie mam doświadczenie z modami zawieszeń na wahaczach równoległych. Wielowahacza swojego rodzaju na razie robiłem tylko w Disco 3 na pneumatyce, ale tam zawieszenie to jeszcze inna para kaloszy i dawało się tylko podkładki pod amory powietrzne, regulowało zawieszenie dłuższe przewody hamulcowe + czujników ABS i amortyzatorów powietrznych (a później modyfikacja komputera systemu Terrain Response, bo czujnik żyroskopowy nie puszczał auta wyżej o ten 1 dodatkowy cal - najtrudniejsze ale nie niemożliwe).
Takie pytanie urodziło mi się, bo przy bodylifcie okazuje się jest więcej przedłużania się i ogólnie podnoszenia zderzaków i inne tego typu rzeczy. Większych opon nie planuję, planuję "Komandosa" użytkować do turystyki. MT zostają w oryginalnym rozmiarze, ewentualnie dam dystanse pod koła jakieś dyskretne, bo lekkie poszerzenie byłoby już wskazane zdaje się przy podniesieniu wysokiego i ciężkiego samochodu do góry.
- Piston
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 10 lis 2017, 18:47
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: Piston » 12 lip 2020, 19:18
Kolega kawa dobrze radzi
jest to najleprze rozwiązanie i w dodatku sprawdzone
Od siebie mogę tylko dodać żeby przełożyć sworznie wachacza z góry na dół czyli zamocować pod wachaczem
I oponki 31 cali bo na oryginalnym rozmiarze śmiesznie będzie wyglądał 




-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 paź 2020, 9:45
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: Karolek23 » 15 paź 2020, 11:15
Witam mam pytanie te sprężyny od lr to przednie czy tylne i o ile frezow trzeba przesunąć zawieszenie przednie żeby stało wyzej
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 maja 2017, 20:38
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: e30suchy » 08 lis 2020, 17:34
Miałem z LR, może jakieś złe kupiłem bo zawias wcale nie pracował, ucinałem kombinowałem, generalnie wyszło bez sensu. Wsadziłem od Montereya używki od kumpla pożyczyłem i były super. A drążki to porostu wkręcaj. Tam przy mocowaniu są takie śruby na klucz 21, albo 22 popsikaj gwint przez dziurę i wkręcaj. Pewnie będziesz musiał użyć rurki bo ciężko idzie. Opuść auto przejedź się, niech się ułoży i korekta.... gorzej jak już gwintu brakuje. to trzeba przestawić wieloklin....
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 05 lip 2020, 21:07
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
Re: Korando przeróbka Off Road
Postautor: Matju » 23 lis 2020, 6:22
e30suchy pisze:Miałem z LR, może jakieś złe kupiłem bo zawias wcale nie pracował, ucinałem kombinowałem, generalnie wyszło bez sensu. Wsadziłem od Montereya używki od kumpla pożyczyłem i były super. A drążki to porostu wkręcaj. Tam przy mocowaniu są takie śruby na klucz 21, albo 22 popsikaj gwint przez dziurę i wkręcaj. Pewnie będziesz musiał użyć rurki bo ciężko idzie. Opuść auto przejedź się, niech się ułoży i korekta.... gorzej jak już gwintu brakuje. to trzeba przestawić wieloklin....
A powiedz mi ile Ci przy tych sprężynach od Montreya poszło w górę? Pytam o samo zawieszenie, bez opon, liftu budy itd.

Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości