Kulejący silnik
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Kulejący silnik
Postautor: Ludwik21 » 02 cze 2008, 21:49
Witam jestem nowym posiadaczem Musso 2.9 TD 1999 r. Ale radość dość krótka jeździłem jeden dzień. Kupiłem 6 maja od handlarza, który nabrał mnie. Silnik na wolnych obrotach pracuje nierówno - szarpie całym autem. Podczas jazdy przy zmianie biegów na niskich obrotach "nie zbiera się: . Odwiedziłem mechanika renomowanego od diesli - sprawdził wtryski, ciśnienie na tłokach, głowicę, i wszystko ok. Twierdzi że to może być pompa wtryskowa ale nie jest pewien. Czy ktoś może miał podobny problem.
A jeśli to pompa to gdzie kupić, nową czy może używaną . Proszę o Pomoc
A jeśli to pompa to gdzie kupić, nową czy może używaną . Proszę o Pomoc
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Kulejący silnik
Postautor: Roberttt » 02 cze 2008, 22:37
a bierze Ci olej?
a przy odpalonym silniku idzie dym z rury? jesli tak, jakiego jest koloru?
na moje oko to filtr paliwa - koszt ok 20zl - wymiana 20min
moze byc jeszcze:
- filtr powietrza (ok 30zl)
- uszczelka pod glowica (ok 200zl)
- wtryski - regeneracja - koszt ok 300-400zl
napisz wiecej, co boli Twojego Mussonka, pomozemy, poradzimy
a przy odpalonym silniku idzie dym z rury? jesli tak, jakiego jest koloru?
na moje oko to filtr paliwa - koszt ok 20zl - wymiana 20min
moze byc jeszcze:
- filtr powietrza (ok 30zl)
- uszczelka pod glowica (ok 200zl)
- wtryski - regeneracja - koszt ok 300-400zl
napisz wiecej, co boli Twojego Mussonka, pomozemy, poradzimy
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Kulejący silnik
Postautor: DANIEL » 03 cze 2008, 0:52
analizując twoj opis to masz cos podobnego jak umnie tylko ze ja to juz naprawilem
przede wszystkim zmien filtry paliwa u mnie sa dwa
a póżniej powiedz mechanikowi zeby sie dobrał do sprzegiełka ktróre jest na napedze pompy wtryskowej z łańcucha , u mnie to było walniete i wlasnie chodził jak złom bujało całą budą na wolnych obr...
a i nie zbierał sie tak odrazu przy wolnym ruszaniu , odgłos pracy podobny był do ursusa lub ciapka !
przy przebiegu 180 tys km jaki jest umnie nie ma co sie czepiac odrazu wtrysków i pompy tak powiedzał mój mechanik
a filtry powietrza kiedy zmieniałeś?
zacznij od tego a póżniej przejdz do poważnych rzeczy !
przede wszystkim zmien filtry paliwa u mnie sa dwa
a póżniej powiedz mechanikowi zeby sie dobrał do sprzegiełka ktróre jest na napedze pompy wtryskowej z łańcucha , u mnie to było walniete i wlasnie chodził jak złom bujało całą budą na wolnych obr...
a i nie zbierał sie tak odrazu przy wolnym ruszaniu , odgłos pracy podobny był do ursusa lub ciapka !
przy przebiegu 180 tys km jaki jest umnie nie ma co sie czepiac odrazu wtrysków i pompy tak powiedzał mój mechanik
a filtry powietrza kiedy zmieniałeś?
zacznij od tego a póżniej przejdz do poważnych rzeczy !
DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kulejący silnik
Postautor: Ludwik21 » 03 cze 2008, 6:28
Dzękuje za tak szybkie odpowiedzi.
Głowica i uszczelka sprawdzana była jest ok.
wtryski są ok, filtr powietrza, oleju, olej, i jeden filtr paliwa wymienione. Może jest tesz drugi filtr paliwa tylko gdzie?
Podczas pierwszej upragnionej jazdy pojechałem pod las na mokrą ziemiastą drogę, była mocno stroma włączyłem napęd i poszedł jak czołg lewym bokiem. Na górze spod maski coś się kopci patrzę a tu wodny gejzer tak sie zagotował. Brakło 5 litrów płynu. Może ma to terz coś wspulnego z nierówną pracą silnika?
Głowica i uszczelka sprawdzana była jest ok.
wtryski są ok, filtr powietrza, oleju, olej, i jeden filtr paliwa wymienione. Może jest tesz drugi filtr paliwa tylko gdzie?
Podczas pierwszej upragnionej jazdy pojechałem pod las na mokrą ziemiastą drogę, była mocno stroma włączyłem napęd i poszedł jak czołg lewym bokiem. Na górze spod maski coś się kopci patrzę a tu wodny gejzer tak sie zagotował. Brakło 5 litrów płynu. Może ma to terz coś wspulnego z nierówną pracą silnika?
- soup5
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 10 mar 2008, 20:03
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4255305
- Skype: gdmochowsky
- Lokalizacja: Reykjavik
Re: Kulejący silnik
Postautor: soup5 » 03 cze 2008, 14:04
Moze uszczelka pod glowica (albo glowica do planowania) i bierze wode?
Jedziemy w góry...
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Kulejący silnik
Postautor: Roberttt » 03 cze 2008, 16:12
a powiedzcie mi Panowie - regeneracja pompy wtryskowej - ile to trwa i ile kosztuje i Waszych Mechanikow??
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Kulejący silnik
Postautor: Roberttt » 04 cze 2008, 15:57
DANIEL
ile Ciebie kosztowala naprawa? to sprzegielko to powazna sprawa? ciezko dostac te czesc? ile trwala naprawa?
bo chyba u mnie jest to samo
((
ile Ciebie kosztowala naprawa? to sprzegielko to powazna sprawa? ciezko dostac te czesc? ile trwala naprawa?
bo chyba u mnie jest to samo

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kulejący silnik
Postautor: Ludwik21 » 04 cze 2008, 20:48
U mnie to nie sprzęgiełko, mam inny typ pompy wtryskowej.
Moja pompa była regulowana i czekam na założenie i sprawdzenie jak działa.
Moja pompa była regulowana i czekam na założenie i sprawdzenie jak działa.
- DANIEL
- Stały bywalec
- Posty: 120
- Rejestracja: 17 lis 2007, 22:23
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 6176733
Re: Kulejący silnik
Postautor: DANIEL » 05 cze 2008, 22:44
wielki gajzer wody tez przerabialem poprostu te modele maja wspolna ceche psuje sie to samo
sprawdz korek na zbiorniku on mam zaworek i czy sprzeglowiskotyczne dobrze napedza wiatrak na chlodnicy bo on mimo ze sie sie kreci to w miare wzrostu temperatury sprzeglo sie spina i wiatrak tak powinien dawac ze az wlosy zrywa z glowy jesli nie to juz masz przyczyne gotowania sie wody
U mnie mechanik zmienil na elektryczny , zamontowal czujnik .pociagnal troche kabelków i mam elektryczny zamiast wiskozy nawet motor ma lepszego kopa przy duzych temperaturach w terenie bo napedzic taki wiatrak to nie lada wyczyn a tak to elektryczny wlacza sie co jakis czas
apropo sprzegla na pompie to zmienialem to odrazu z jakim przyspieszaczem tak powiedzal mój dobry kolega mechanik ktory to robił a wszytsko robie w klubie NISSANA PATROLA tak wiec tam koledzy sie znaja koszt był około 1000zł ale w tym były tez jakies dodatkowe pierdułki ,wiec nie zprecyzuje dokładnie ile sprzegło
sprawdz korek na zbiorniku on mam zaworek i czy sprzeglowiskotyczne dobrze napedza wiatrak na chlodnicy bo on mimo ze sie sie kreci to w miare wzrostu temperatury sprzeglo sie spina i wiatrak tak powinien dawac ze az wlosy zrywa z glowy jesli nie to juz masz przyczyne gotowania sie wody
U mnie mechanik zmienil na elektryczny , zamontowal czujnik .pociagnal troche kabelków i mam elektryczny zamiast wiskozy nawet motor ma lepszego kopa przy duzych temperaturach w terenie bo napedzic taki wiatrak to nie lada wyczyn a tak to elektryczny wlacza sie co jakis czas
apropo sprzegla na pompie to zmienialem to odrazu z jakim przyspieszaczem tak powiedzal mój dobry kolega mechanik ktory to robił a wszytsko robie w klubie NISSANA PATROLA tak wiec tam koledzy sie znaja koszt był około 1000zł ale w tym były tez jakies dodatkowe pierdułki ,wiec nie zprecyzuje dokładnie ile sprzegło

DANIEL-Musso 2,9 TD Automat - lift: 6-8cm-245/75 R16
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Kulejący silnik
Postautor: Roberttt » 06 cze 2008, 23:46
panowie - znalazlem u siebie przyczyne -
najprawdopodobniej to jest to, jutro dokoncze robote
po prostu do silnika dostawalo sie paliwo bogate w powietrze
gdzies na przewodach od zbiornika paliwa do pompy paliwa byla nieszczelnosc i paliwo zabieralo po drodze powietrze dostajace sie przez te nieszczelnosc i stad kulanie silnika...
...jutro wymienie przewod i napisze Wam, czy to byla ta usterka...
...Daniel - za 1000 to masz prawie nowa pompe...
najprawdopodobniej to jest to, jutro dokoncze robote
po prostu do silnika dostawalo sie paliwo bogate w powietrze

gdzies na przewodach od zbiornika paliwa do pompy paliwa byla nieszczelnosc i paliwo zabieralo po drodze powietrze dostajace sie przez te nieszczelnosc i stad kulanie silnika...
...jutro wymienie przewod i napisze Wam, czy to byla ta usterka...
...Daniel - za 1000 to masz prawie nowa pompe...
-
- Stały bywalec
- Posty: 236
- Rejestracja: 29 sty 2008, 11:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 1599827
Re: Kulejący silnik
Postautor: Roberttt » 08 cze 2008, 23:18
tak jak pisałem wcześniej
wyciagnalem kanape, odkrecilem przykrycie nad zbiornikiem i sie okazalo, ze na wyjsciu ten metalowy przewod jest pekniety
zreperowalem i nawet nie macie pojecia, jak wielka radosc mnie ogarnela, ze to nie pompa, ze to nie wtryski tylko taka mala pierdola
teraz auto chodzi jak zegarek, teraz moge sie nim troche nacieszyc
gdybym sam nie pogrzebal, pewno zawiozlbym do mechanika, ten wymienilby mi ten przewod, a powiedzial, ze regenerowal pompe paliwa i by mnie pokasowal z 1000zl
ech ci dzisiejsi mechanicy, tylko mysla, jak tu oszukac, by zarobic.... pisze o marginesie, ale i takich na naszym rynku nie brakuje...
wyciagnalem kanape, odkrecilem przykrycie nad zbiornikiem i sie okazalo, ze na wyjsciu ten metalowy przewod jest pekniety





- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Kulejący silnik
Postautor: czałczesku » 09 cze 2008, 7:37
Robertt
Gratulacje !
Skoro jesteśmy przy zbiorniku paliwa to co to może być , jak wlewam do pełna paliwo / a ostatnio nie robie tego za często
rob / pod samochodem robi się małe jeziorko . Leje sie paliwo ciurkiem . Nigdzie nie walnąłem zbiornik powinien być cały. Coś mi mówili o jakimś zaworku odpowietrzającym czy coś tam . 
Gratulacje !
Skoro jesteśmy przy zbiorniku paliwa to co to może być , jak wlewam do pełna paliwo / a ostatnio nie robie tego za często


-
- Rusza z kopyta
- Posty: 23
- Rejestracja: 01 cze 2008, 16:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kulejący silnik
Postautor: Ludwik21 » 13 cze 2008, 20:09
AUTKO NAPRAWIONE REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ POMOGŁO LECZ W NIEDŁUGIM CZSIE ZANOSI SIĘ NA WYMIANĘ.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość