Cześć kupiłem niedawno w ciemno Kyrona. Auto zakupione w Niemczech na aukcji. Wg opisu nie zapalał. Auto po dostawie sprawdziłem i okazało się że miało 2 problemy. Brak masy na rozruszniku, przez co nie kręcił i zablokowany czujnik stopu przez co nie szło przełączyć skrzyni z P. Usunąłem usterki. Silnik bardzo ładnie pracował, miał moc. Zrobiłem serwis olejowy, filtry i niestety coś mnie pokusiło zrobiłem przez podłączenie na krótko płukankę wtryskiwaczy TEC2000. Cała płukanka zgodnie z instrukcją trwała ok 20 min do zużycia preparatu. Po czym założyłem nowy filtr paliwa, odpowietrzyłem gruszką i niestety zaczęły się schody auto paliło na 3 cylindry a w końcu wogole przestało odpalać. Na plaku pracuje ale jak tylko przestanę psikac to i tak muszę trzymać pedał w podłodze i albo auto ledwie utrzymuje 2000 obrotów, albo około tysiąca i jak zdejmę nogę z gazu to gaśnie. Podłożyłem klona Delphi ds150 i ciśnienie na listwie podczas kręcenia wynosi ok 120-130 barów. (Chyba barów bo to klon i tu akurat wyświetla wartość liczbowa a w miejscu nazwy jednostki jest wpisane słowo counts...
Ktoś ma tutaj jakieś większe pojęcie w układach wtryskowych cr? Żebym niepotrzebnie nie robił kosztów.
Jestem tak wściekły na siebie że masakra..
Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
SsangYong Kyron to SUV średniej wielkości, idealny dla typowej 4-osobowej rodziny. Obszerna kabina i przestrzeń bagażowa oraz sprawdzone rozwiązania techniczne i napęd 4x4. Obecnie bardzo popularny model na rynku wtórnym.
- Piasek1980
- Stały bywalec
- Posty: 431
- Rejestracja: 21 wrz 2020, 11:20
- Model: XLV
- Rok produkcji: 2018
- Pojemność silnika: 1600
- Skrzynia biegów: Automat 6biegowy
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: Piasek1980 » 20 paź 2023, 21:57
Minimalne ciśnienie pozwalające na rozruch silnika CR to 180-190 barów. Za sprawny uznaje się układ generujący min. 250 bar. Fabrycznie nowy układ wtryskowy CR generuje min. 300 bar w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Czy płukanka mogła coś tam zepsuć ?
Nie sądzę, bardziej obnażyła rzeczywistą kondycję układu wtryskowego. Te wszystkie "płukanki" to placebo. Skład ich wszystkich to w większości zwykła nafta (do kupienia w pierwszym lepszym składzie budowlanym po 6-8zł za 0,5L)
Czy przyczyniłeś się do tego ?
Jak najbardziej stosując ją w tak "drastyczny" sposób. Aczkolwiek uważam że to i tak by wyszło. Jedno, dwa tankowania, większa trasa, po którymś postoju już miałbyś problem z rozruchem silnika.
Na moje "awarie" z którymi kupiłeś auto były "wymuszone" aby pozbyć się odpowiedzialności za wady ukryte. Prawdopodobnie sprzedającemu znany był dobrze stan techniczny pojazdu i popsuł coś celowo, coś łatwego do zdiagnozowania i usunięcia, co pozwalało im wziąć znacznie lepsze pieniądze za pojazd przy jednoczesnym uniknięciu odpowiedzialności za wady ukryte. Te historie... za pół ceny a wystarczyło wymienić akumulator i odpalił od razu... <rotfl>. Gdyby to było takie proste sami by to zrobili sprzedając za dużo lepsze pieniądze.
Tam gdzie my się wybieramy, oni... oni stamtąd już wracają...
Co Ci mogę poradzić ?
Wyjąć wtryski i oddać do dobrych speców gdzie potwierdzą twoje odczyty (a może nie) a mając je wyjęte zegar i sprawdzić sprężanie w cylindrach bo nawet w zajechanych wtryskach silnik może nie odpalać ale po podaniu plaka powinien podjąć pracę już na tym co podają wtryski. Będzie słaby, będzie dymił ale będzie chodził. U ciebie jest combo zatem mogłeś wypłukać układ smarowania z jakichś ekspelerów pokroju motodoktory wymieniając olej, albo zwyczajnie kupiłeś auto do którego ktoś zatankował benzyny czym wykończył silnik.
Upewnij się że sam tego nie zrobiłeś...
Czy płukanka mogła coś tam zepsuć ?
Nie sądzę, bardziej obnażyła rzeczywistą kondycję układu wtryskowego. Te wszystkie "płukanki" to placebo. Skład ich wszystkich to w większości zwykła nafta (do kupienia w pierwszym lepszym składzie budowlanym po 6-8zł za 0,5L)
Czy przyczyniłeś się do tego ?
Jak najbardziej stosując ją w tak "drastyczny" sposób. Aczkolwiek uważam że to i tak by wyszło. Jedno, dwa tankowania, większa trasa, po którymś postoju już miałbyś problem z rozruchem silnika.
Na moje "awarie" z którymi kupiłeś auto były "wymuszone" aby pozbyć się odpowiedzialności za wady ukryte. Prawdopodobnie sprzedającemu znany był dobrze stan techniczny pojazdu i popsuł coś celowo, coś łatwego do zdiagnozowania i usunięcia, co pozwalało im wziąć znacznie lepsze pieniądze za pojazd przy jednoczesnym uniknięciu odpowiedzialności za wady ukryte. Te historie... za pół ceny a wystarczyło wymienić akumulator i odpalił od razu... <rotfl>. Gdyby to było takie proste sami by to zrobili sprzedając za dużo lepsze pieniądze.
Tam gdzie my się wybieramy, oni... oni stamtąd już wracają...
Co Ci mogę poradzić ?
Wyjąć wtryski i oddać do dobrych speców gdzie potwierdzą twoje odczyty (a może nie) a mając je wyjęte zegar i sprawdzić sprężanie w cylindrach bo nawet w zajechanych wtryskach silnik może nie odpalać ale po podaniu plaka powinien podjąć pracę już na tym co podają wtryski. Będzie słaby, będzie dymił ale będzie chodził. U ciebie jest combo zatem mogłeś wypłukać układ smarowania z jakichś ekspelerów pokroju motodoktory wymieniając olej, albo zwyczajnie kupiłeś auto do którego ktoś zatankował benzyny czym wykończył silnik.
Upewnij się że sam tego nie zrobiłeś...
Zamienniki części Tivoli/XLV
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
https://ssangyongklub.pl/forum/xlv-1-6e-xgi-zamienniki-czesci-zamienne-zbiorczy-t5872.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: trol48 » 21 paź 2023, 11:46
WITAJ
głupie pytanie
zastosowałeś się sie do procedurki z filmu
https://www.youtube.com/watch?v=LzwNPjwTyBM
może brud zablokował lub ujawnił uszkodzone zaworki przelewowe
zrób próbę przelewową wtryskiwaczy
koledzy na forum sami to robili
głupie pytanie
zastosowałeś się sie do procedurki z filmu
https://www.youtube.com/watch?v=LzwNPjwTyBM
może brud zablokował lub ujawnił uszkodzone zaworki przelewowe
zrób próbę przelewową wtryskiwaczy
koledzy na forum sami to robili
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: trol48 » 21 paź 2023, 11:50
ewentualna podpowiedź
klepie-pod-obciazeniem-2-0xdi-t6809-15.html
klepie-pod-obciazeniem-2-0xdi-t6809-15.html
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 paź 2023, 13:10
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: szparag86 » 21 paź 2023, 23:12
Po niedzieli coś tam więcej może uda się sprawdzić. Na razie nie mam czasu. Sprawdzę, czy nie zapchało po płukance zaworu imv na pompie. Ja auta sprowadzam z Niemiec i nie kupiłem tego od prywatnej osoby, gdzie ktoś musiałby coś tam maskować. Miałem setki aut, mechanikę naprawiam sam więc potrafię ocenić, czy sprzęt technicznie jest dobry. Nie znam się za bardzo na układach cr diesla. Dlatego tutaj szukałem pomocy co sprawdzić po kolei. Natomiast 9 na 10 aut które kupuje z opisem, że ma uszkodzony silnik jest sprawne. Poprostu na placu ubezpieczalni nikomu nie chce się tych aut odpalać i kombinować z boosterami itp. Jak nie zapali normalnie to piszą, że uszkodzony i tyle w temacie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: trol48 » 22 paź 2023, 11:28
WITAJ
a jakie są korekty na wtryskiwaczach
różne wartości i inne od fabrycznych mogą wskazywać na zaworki przelewowe (różne czasy otwarcia wtryskiwaczy)
a jakie są korekty na wtryskiwaczach
różne wartości i inne od fabrycznych mogą wskazywać na zaworki przelewowe (różne czasy otwarcia wtryskiwaczy)
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 paź 2023, 13:10
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: szparag86 » 19 lis 2023, 17:54
Miałem chwilę żeby zająć się autem. Wyjąłem wtryskiwacze. Zaworki przelewowe zablokowane syfem. Wtryskiwacze rozebrane, wymyte w myjce ultradźwiękowej. Skręcone na nowych zaworkach przelewowych. W tygodniu montaż i próba....
IMG_20231118_115507.jpg
IMG_20231118_115515.jpg
received_1105058864183727.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: trol48 » 20 lis 2023, 10:23
WITAJ
być może będziesz musiał podać w ECU nr wtryskiwaczy lub dokonać samoadaptacji lub obydwie czynności naraz
być może będziesz musiał podać w ECU nr wtryskiwaczy lub dokonać samoadaptacji lub obydwie czynności naraz
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 paź 2023, 13:10
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: szparag86 » 20 lis 2023, 13:43
Wymieniałem tylko zaworki. Każdy wtrysk oznaczony więc trafi na swoje pierwotne miejsce. Kodowanie nie powinno być wymagane.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 02 paź 2023, 13:10
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Kyron 2006 2.0d problem po płukance wtryskiwaczy TEC2000
Postautor: szparag86 » 22 lis 2023, 19:47
Żeby nie robić sobie 2x roboty, po mojej naprawie dałem wtryski do sprawdzenia na maszynie. Testy przeszły prawidłowo. Przelewy ok, rozpylacze też w porządku. Zostało zamontować w aucie i spróbować odpalić.
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość