Witam,
bylem na diagnostyce bo mi auto na dziurach ucieka na bok. Diagnosta twierdzi że to albo przekładnia albo lewy drążek kierowniczy (nie końcówka). Oglądałem drążek w internecie i nie wiem czy jest tam jakiś element na którym luz może się pojawić ?
luz na drążku czy na maglownicy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: luz na drążku czy na maglownicy
Postautor: SLAVCO1983 » 02 kwie 2014, 12:16
jak lewy drążek jedynie co to sworzeń końcówki nic innego ruchomego tam nie ma, ewentualnie sprawdź sworznie drążka stabilizacji

- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: luz na drążku czy na maglownicy
Postautor: leon81 » 02 kwie 2014, 15:23
Lub jabłko na drążku ma luz i drążek lata jak kur.ie majtki na wietrze 

Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: luz na drążku czy na maglownicy
Postautor: dragsterdh » 02 kwie 2014, 15:43
A diagnosta przegląd podbił? Bo mam coś podobnego, tyle że na czarnym. Raz kiera jest prosto, raz lekko w prawo. 

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: luz na drążku czy na maglownicy
Postautor: buby1 » 02 kwie 2014, 21:51
tak jak kolega napisał w drążku wyrobiło się gniazdo ( czy jabłuszko jak to zostało ujęte )
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: luz na drążku czy na maglownicy
Postautor: Julian » 12 kwie 2014, 15:42
SLAVCO1983 pisze:jak lewy drążek jedynie co to sworzeń końcówki nic innego ruchomego tam nie ma, ewentualnie sprawdź sworznie drążka stabilizacji
Co to są sworznie drążka stabilizacji?

-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: luz na drążku czy na maglownicy
Postautor: Ptasiek » 13 kwie 2014, 11:24
Co do ściągania i jakie są tego przyczyny:
- luz na końcówce drążka lub na drążku przy maglownicy (tzw. jabłko)
-luz na sworzniach wahaczy.
-luz lub wypracowane gumy wahaczy.
-źle ustawiona geometria przedniego zawieszenia sama zbieżność to nie wszystko będzie darło gumy i morze lekko ściągać, ale co do ściągania najważniejsze jest pochylenie koła, które jest regulowane górnym wahaczem przez dołożenie lub ujęcie podkładek.
Luz na łączniku stabilizatora czy na gumach stabilizatora objawia się stukami ale nie powinien mieć wpływu na ściąganie bardziej na bujanie nadwozia.
Luzy na maglownicy mogą się objawiać na początku stukaniem, które później przechodzi w wycieki a na koniec skokowym chodzeniem układu kierowniczego (zacieranie). Ten ostatni objaw może się pojawić również przy sprawnej przekładni kierowniczej, a jest tego powodem zacierający się krzyżak (krzyżaki) wałka kierowniczego.
Przy braku luzów w układzie zawieszenia i dobrze ustawionej geometrii samochód nie powinien ściągać. Ważne jest też, że jeśli długo się jeździło z wybitym zawieszeniem mogły zostać wycięte opony i po ustawieniu zawieszenia może też trochę ściągać wtedy najlepiej przełożyć koła przód tył i powinno być OK
- luz na końcówce drążka lub na drążku przy maglownicy (tzw. jabłko)
-luz na sworzniach wahaczy.
-luz lub wypracowane gumy wahaczy.
-źle ustawiona geometria przedniego zawieszenia sama zbieżność to nie wszystko będzie darło gumy i morze lekko ściągać, ale co do ściągania najważniejsze jest pochylenie koła, które jest regulowane górnym wahaczem przez dołożenie lub ujęcie podkładek.
Luz na łączniku stabilizatora czy na gumach stabilizatora objawia się stukami ale nie powinien mieć wpływu na ściąganie bardziej na bujanie nadwozia.
Luzy na maglownicy mogą się objawiać na początku stukaniem, które później przechodzi w wycieki a na koniec skokowym chodzeniem układu kierowniczego (zacieranie). Ten ostatni objaw może się pojawić również przy sprawnej przekładni kierowniczej, a jest tego powodem zacierający się krzyżak (krzyżaki) wałka kierowniczego.
Przy braku luzów w układzie zawieszenia i dobrze ustawionej geometrii samochód nie powinien ściągać. Ważne jest też, że jeśli długo się jeździło z wybitym zawieszeniem mogły zostać wycięte opony i po ustawieniu zawieszenia może też trochę ściągać wtedy najlepiej przełożyć koła przód tył i powinno być OK
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości