Modyfikacje sterownika TOD
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Misiek87 » 12 mar 2022, 12:05
Zainteresował mnie temat dodatkowego sterowania napędem TOD. Na forum Sorento gość dorabiał przycisk z modułem który umożliwia dodatkowo jazdę z napędem na sam tył lub 100% blokadę napędu. Znalazłem coś takiego do kupienia na rosyjskich stronach jednak z wiadomych względów wysyłka jest na razie nie możliwa:
https://pl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2pol
W google można znaleźć również schematy takiego urządzenia, ale głównie w języku rosyjskim lub angielskim. Może ktoś dysponuje schematem lub mógłby go przetłumaczyć tak aby można było wykonać takie urządzenie we własnym zakresie, to chyba nic skomplikowanego. Poniżej link do strony ze schematami, ale nie wiem czy to dokładnie to o co mi chodzi:
https://www.kiaownersclub.co.uk/threads ... tch.23043/
https://pl.aliexpress.com/item/10050034 ... pt=glo2pol
W google można znaleźć również schematy takiego urządzenia, ale głównie w języku rosyjskim lub angielskim. Może ktoś dysponuje schematem lub mógłby go przetłumaczyć tak aby można było wykonać takie urządzenie we własnym zakresie, to chyba nic skomplikowanego. Poniżej link do strony ze schematami, ale nie wiem czy to dokładnie to o co mi chodzi:
https://www.kiaownersclub.co.uk/threads ... tch.23043/
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: DeMaDeS » 15 mar 2022, 9:46
wiem że się czepiam.. ale te kilka słów co jest na schemacie chyba dasz radę przepisac do google translate, reszta to kreski i symbole, potem i tak musisz znaleźć schemat elektryki rextona by wiedziec który przewód idzie do cewki TODa
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Misiek87 » 15 mar 2022, 21:55
No widzisz, czasem człowiek nie pomyśli o najprostszym rozwiązaniu, spróbuję a potem najwyżej wrzucę do oceny czy to ma sens bo w elektryce jestem zielony. Znalazłem stronę na której gościu pokazuje jak wpina to do Rextona II, pytanie czy w Rextonie I którego posiadam wygląda to tak samo?
https://www.drive2.ru/l/240121/#post
https://www.drive2.ru/l/240121/#post
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: RudebwoyIrl » 23 mar 2022, 0:41
Ale po co Ci to Kolego tak naprawdę co to ma Ci ulepszyć?
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: DeMaDeS » 23 mar 2022, 10:31
to się przydaje głównie w trzech sytuacjach w moim przypadku:
1. jazda górskimi serpentynami na reduktorze by oszczedzić hamulce, na ostrych zakretach odpinam przód by nie generować naprężeń w układzie napędowym
2. na trawersach jak się rusza to elektronika poniżej 7km/h nie spina sprzęgła, więc najpeirw tył sie ześlizguje a potem przód dołącza, wtedy przydaje sie opcja zblokowania sprzęgła poniżej 7km/h
3. do driftowania i wygłupów typu bączki (nie wiem jak w dieslu ale 220km w 3.2 pozwala na głupoty tego typu)
miał być punkt nr 4 czyli zmniejszenie spalania ale to nie działa bo w wersji TOD nie ma sprzegiełek w piastach więc przedni wał kręci się non stop razem z przednim dyfrem, niezależnie czy dostaje napęd od strony skrzyni i tak kręci się jak kręcą się koła
1. jazda górskimi serpentynami na reduktorze by oszczedzić hamulce, na ostrych zakretach odpinam przód by nie generować naprężeń w układzie napędowym
2. na trawersach jak się rusza to elektronika poniżej 7km/h nie spina sprzęgła, więc najpeirw tył sie ześlizguje a potem przód dołącza, wtedy przydaje sie opcja zblokowania sprzęgła poniżej 7km/h
3. do driftowania i wygłupów typu bączki (nie wiem jak w dieslu ale 220km w 3.2 pozwala na głupoty tego typu)
miał być punkt nr 4 czyli zmniejszenie spalania ale to nie działa bo w wersji TOD nie ma sprzegiełek w piastach więc przedni wał kręci się non stop razem z przednim dyfrem, niezależnie czy dostaje napęd od strony skrzyni i tak kręci się jak kręcą się koła
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: RudebwoyIrl » 23 mar 2022, 11:52
1 znaczy się co to za tereny że bez reduktora używając biegów tego nie zrobisz?
2 jakoś nie wierzę żeby dziennie robić trawersy więc też tak jakoś
3 do drifting- Rexton .... Więcej nie napiszę
4 to jest jedna wielka bajka z mniejszym spalaniem
Ja rozumiem wszystko nie mówię że rzeczy które wymieniłeś nie mogą być ważne czy tam coś dawać ale jak się potrzebuje takie rzeczy to jak dla mnie Rexton był złym wyborem.
2 jakoś nie wierzę żeby dziennie robić trawersy więc też tak jakoś
3 do drifting- Rexton .... Więcej nie napiszę
4 to jest jedna wielka bajka z mniejszym spalaniem
Ja rozumiem wszystko nie mówię że rzeczy które wymieniłeś nie mogą być ważne czy tam coś dawać ale jak się potrzebuje takie rzeczy to jak dla mnie Rexton był złym wyborem.
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: DeMaDeS » 23 mar 2022, 15:39
Pojeździj po Bałkanach, postartuj w imprezach offroudowych, wtedy okaże się, że te 20zł wydane na manualne sterowanie TODem to była bardzo dobra inwestycja
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Misiek87 » 24 mar 2022, 7:28
RudebwoyIrl każdy wykorzystuje rextona jak chce, to jedno z najtańszych aut terenowych na rynku, w moim przypadku ma to być tanie auto wyprawowe więc sztywne 4x4 się przyda jak i możliwość jazdy w trasie na samym tyle. Dodatkowo można zmienić piasty i zamontować sprzegielka manualne, wtedy przy włączonym napędzie na tył przód nie będzie pracował i spalanie powinno delikatnie spaść.
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 18
- Rejestracja: 27 lis 2020, 21:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Gupol » 29 mar 2022, 23:13
Jestem na etapie przerabiania TOD i wydaje mi się, że dosyć dobrze go już rozpracowałem. Do zrobienia blokady cewki TOD wystarczy źródło 12v, przełącznik i dioda zaporowa... Ja na razie podłączyłem żarówkę, aby widzieć kiedy załącza cewkę... Samo zablokowanie cewki nie zablokuje TOD... On się zablokuje w momencie, gdy cewka załączy elektromagnes oraz uślizgu osi względem siebie... Tak samo przy zmianie obrotu osi przód-tył: TOD najpierw się zluzuje, dopiero dociśnie sprzęgiełka...
Ps. Są to moje doświadczalne wnioski, jeżeli ktoś ma inne zdanie, chętnie podejmę dyskusję...
Ps. Są to moje doświadczalne wnioski, jeżeli ktoś ma inne zdanie, chętnie podejmę dyskusję...
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Misiek87 » 16 sie 2022, 11:33
Orientujecie się może czy moduł usel do rextona jest taki sam jak do sorento? Na olx gość sprzedaje taki pod sorento i się zastanawiam nad zakupem.
https://www.olx.pl/d/oferta/usel-super- ... P40Hp.html
https://www.olx.pl/d/oferta/usel-super- ... P40Hp.html
-
- Stały bywalec
- Posty: 2259
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: krisw11 » 16 sie 2022, 22:04
Ogólnie dla mnie ,to rzeźba jakaś..... żadnej gwarancji, zero opinii od forumowiczów, nie ryzykowałbym. A co z Twoim napędem nie tak ,że chcesz kombinować ? Jak miałbym przerabiać to tylko sprzęgiełka na manuale nic więcej z napędem......
Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: DeMaDeS » 17 sie 2022, 21:35
w TOD sprzegiełek nie przerobisz bo ich nie ma 
jako właściciel TODa z podobnym sterownikiem powiem tylko tyle - drugi raz też bym zrobił bo się przydaje w terenie i na asfalcie. Nie chce mi sie juz przytaczac sytuacji kiedy

jako właściciel TODa z podobnym sterownikiem powiem tylko tyle - drugi raz też bym zrobił bo się przydaje w terenie i na asfalcie. Nie chce mi sie juz przytaczac sytuacji kiedy
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Misiek87 » 19 sie 2022, 23:00
Sterownik zamówiony, przyjdzie to będę testować, ale jestem dobrej myśli. Sprzedający miał klienta z Litwy który nie wiedział jak podłączyć, podesłałem mu link do rosyjskiej strony, podpiął i podobno działa jak trzeba.
-
- Forumowicz
- Posty: 75
- Rejestracja: 29 sty 2022, 16:30
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Modyfikacje sterownika TOD
Postautor: Misiek87 » 24 sie 2022, 21:37
Dzisiaj podpiąłem usela z ogłoszenia i jak na razie działa super, myślę że na porządny test trzeba będzie poczekać do zimy. Jazda na samym tyle po asfalcie super, auto lepiej się zbiera i lżej prowadzi.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości