Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
W tym dziale każdy może pochwalić się Nam swoim Ssangyongiem: dokonanymi przeróbkami, naprawami czy po prostu codzienną eksploatacją. UWAGA! 1 samochód = 1 temat!
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: mussolinii » 31 lip 2008, 19:58
Spox simon... mamy takie same silniki... ino ja mam juz inna bude - daewoo. W moich kwitach tez najwieksza moc jest przy 4200rrm ino 88kW. Milego urlopowania. Pozdrawiam.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- czałczesku
- Stały bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: 19 kwie 2007, 8:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: czałczesku » 04 sie 2008, 13:27
Silnik wyglada jak mój tylko o wiele czystrzy .U mnie pod maską wyglada jakby silnik spalił sie ze dwa razy .te koniki to chyba jakieś niemieckie -
120 niemieckich odpowiada 140 polskich 


- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 02 wrz 2008, 21:40
Witam wszystkich pozytywnie zakręconych ujeżdżaczy nosorożców. Tak, urlop minął - skrzynia biegów do wymiany, sprzęgło+docisk+łożysko też, no i uszczelniacz reduktora. Tyle na obecną chwilę. Ze skrzynią biegów problemy , jedną już wiozłem 60km, a później odwoziłem. Wielowypust na sprzęgło ma mieć 28mm. , 26 ząbków i 15 mm na trzpieniu znalazłem jedną jedyną taką na allegro i właśnie czekam żeby dojechała - niestety droga taka impreza. W nawiązaniu do postów kolegów, nie tylko ja znalazłem w dokumentach oryginalnych samochodu taką dziwną moc 103 KW - 140 KM, przy poj. 2,9 l ale również i w tym ogłoszeniu:http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6114623
Informacje:
Rok produkcji: 1997, Data rejestracji: 05/2008, Przegląd: 03/2009, Ubezpieczenie: 04/2009, 178 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 140 KM (103 kW), Pojemność skokowa: 2900 cm3, olej napędowy, złoty-metalic, Liczba drzwi: 4/5,
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, 4x4, hak, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, ASR, centralny zamek, autoalarm, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, blokada skrzyni biegów, ksenony, światła przeciwmgielne, bagażnik na dach, przyciemniane szyby, blokada dyferencjału
Cena 16900 zł
Dzierżoniów-Bielawa ( 50km na południe od Wrocławia ) Formularz kontaktowy Numer ogłoszenia: C6114623
podobne dane można znaleźć na niemieckich stronach internetowych z aukcjami i ofertami samochodów. Przypuszczam, że być może z tego też powodu została zmieniona skrzynia biegów, inny wałek i inne przełożenia. Pozdrawiam.
Informacje:
Rok produkcji: 1997, Data rejestracji: 05/2008, Przegląd: 03/2009, Ubezpieczenie: 04/2009, 178 000 km, Skrzynia biegów: manualna, Moc: 140 KM (103 kW), Pojemność skokowa: 2900 cm3, olej napędowy, złoty-metalic, Liczba drzwi: 4/5,
Dodatkowe wyposażenie:
ABS, 4x4, hak, el. szyby, el. lusterka, klimatyzacja, alufelgi, ASR, centralny zamek, autoalarm, radio / CD, wspomaganie kierownicy, immobiliser, komputer, welurowa tapicerka, blokada skrzyni biegów, ksenony, światła przeciwmgielne, bagażnik na dach, przyciemniane szyby, blokada dyferencjału
Cena 16900 zł
Dzierżoniów-Bielawa ( 50km na południe od Wrocławia ) Formularz kontaktowy Numer ogłoszenia: C6114623
podobne dane można znaleźć na niemieckich stronach internetowych z aukcjami i ofertami samochodów. Przypuszczam, że być może z tego też powodu została zmieniona skrzynia biegów, inny wałek i inne przełożenia. Pozdrawiam.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 02 wrz 2008, 22:55
znalazłem jeszcze taką oto notkę w internecie - dla tych co zjedli zęby na musso
, ze strony:
http://www.autocentrum.pl/ssangyong/musso/
Ssangyong Musso
Produkowany od 1995r. do chwili obecnej. Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 2.3 i 16V (140 KM), 2.3 i 16V (150 KM), 3.2 i 24V (220 KM), oraz silniki diesla, takie jak 2.3 D (80 KM), 2.3 TD (101 KM), 2.9 D (95 KM), 2.9 TD (120 KM), 2.9 TD (140 KM).
Ale nic to, czekam na skrzynię biegów...

http://www.autocentrum.pl/ssangyong/musso/
Ssangyong Musso
Produkowany od 1995r. do chwili obecnej. Montowane silniki benzynowe w tym modelu to m.in.: 2.3 i 16V (140 KM), 2.3 i 16V (150 KM), 3.2 i 24V (220 KM), oraz silniki diesla, takie jak 2.3 D (80 KM), 2.3 TD (101 KM), 2.9 D (95 KM), 2.9 TD (120 KM), 2.9 TD (140 KM).
Ale nic to, czekam na skrzynię biegów...
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 16 wrz 2008, 16:55
Skrzynia biegów wreszcie wymieniona, uszczelniacz w reduktorze również. No i oczywiście tarcza sprzęgła, docisk i łożysko, linki do skrzyni też przesmarowane oraz lewarek. Jeszcze tylko dzisiaj wymieniam sworznie wahaczy, góra i dół, prawy przód. Skrzynię i reduktor zalałem Castrolem - Dexron II - zmieściło się tam 5l., natomiast do silnika pomimo przejechanych 200 tyś. km. wlałem półsyntetyk Mobil S do turbodiesli i weszło 9l. Wszystkie filtry również wymienione. Wczoraj zamontowałem radio. Oryginalną kostkę elektryk wyciął, gdyż nie mógł znaleźć odpowiedniej przejściówki. Próbował podłączyć przejściówkę od lanosa, ale kable inaczej były podłączone i przepalił tylko bezpiecznik. Dlatego też kabelki podłączył do gniazda ISO. Antena elektryczna działa elegancko, martwi mnie tylko zbyt głośna praca alternatora przy obciążeniu, np. światłami. Przy wyłączonych odbiornikach prądu pracuje OK.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: mussolinii » 17 wrz 2008, 19:42
Trzeba zajrzec do alternatora i prawdopodobnie wymienic regulator ze szczotkami. Tych ostatnich pewno juz nie ma i stad te problemy.
Satysfakcji z uzytkowania samochodu zycze.
Satysfakcji z uzytkowania samochodu zycze.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 18 wrz 2008, 23:05
W przyszłym tygodniu sie za to zabiore. Niby alternator sprawia wrazenie nowego, nie ma na nich zadnych brudow, wnetrze rowiez czyste, widac hologram, itp., ale z pewnoscia cos tam musialo sie zuzyc. Lepiej wyprzedzic ewentualna usterke.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 31 mar 2009, 10:30
Witam Wszystkich!
W załączeniu przedstawiam skany 2 dokumentów niemieckich potwierdzających fakt mocy silnika 140 KM / 103 KW oraz zmiany masy uciągu samochodu. Należy przy tym zauważyć, że sami Niemcy określają model samochodu jako MUSSO 2.9L TDI, a nie samo TD. Oczywiście w Polsce podczas rejestracji pojazdu wpisano również jako oznaczenie modelu Musso TDI oraz określenie mocy 103 KW. To tak w celu zakończenia sporu dotyczącego mocy silnika.
W załączeniu przedstawiam skany 2 dokumentów niemieckich potwierdzających fakt mocy silnika 140 KM / 103 KW oraz zmiany masy uciągu samochodu. Należy przy tym zauważyć, że sami Niemcy określają model samochodu jako MUSSO 2.9L TDI, a nie samo TD. Oczywiście w Polsce podczas rejestracji pojazdu wpisano również jako oznaczenie modelu Musso TDI oraz określenie mocy 103 KW. To tak w celu zakończenia sporu dotyczącego mocy silnika.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 17:57 przez simon, łącznie zmieniany 1 raz.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 31 mar 2009, 10:48
w poprzednim poście nie zmieściły się wszystkie załączniki, dlatego też resztę załączam poniżej. Jeszcze tylko dodam, że auto jeździ obecnie wyśmienicie, skrzynia biegów pracuje świetnie, napędy podciśnieniowe również, silnik bez żadnych wycieków pomimo wlania półsyntetyka MOBIL 1 super s do TD. Stare allufelgi dałem do wypiaskowania i malowania proszkowego. Lakiernik powiedział, że po wypiaskowaniu nałożył trzy warstwy podkładu i dopiero później dał nawierzchniową. Felgi piaskowane były całe, natomiast lakiernik nałożył farbę praktycznie tylko na stronę zewnętrzną mówiąc że tak praktykuje przy wszystkich allufelgach, że z aluminium się nic nie dzieje i tak może być. Sam, nie wiem co o tym myśleć? Pażywiom uwidjem!!! Najważniejsze, że już widać wiosnę i będzie można rozruszać kości . Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: YelonkoskY » 15 wrz 2011, 22:37
simon pisze:Po przejechaniu ok. 90 km. na autostradzie przy próbie wrzucenia 5 padła skrzynia biegów. Stwierdziłem, że z biegów funkcjonuje tylko 4, natomiast wszystkie pozostałe łącznie ze wstecznym nie działały.
Witam, dopadło i mnie i po prześledzeniu tematu stwierdziłem podobieństwo awarii. Otóż próbowałem wrzucić 5 i za każdym zaraz bieg mi zeskakiwał na luz, po 3-4 próbach usłyszałem taki dźwięk jak przy wrzucaniu biegów bez dociśniętego prawidłowo sprzęgła czyli taki charakterystyczny zgrzyt, po tym zgrzycie lewarek utkwił mi na środku i żaden bieg nie chciał wejść. Po kilkunastu próbach dość siłowo wrzuciłem prawdopodobnie właśnie 4 bo przy niskiej prędkości auto gasło więc 2 to zdecydowanie nie jest.
Jutro pewnie spróbuję dojechać do mechanika. Po analizie wątków domyślam się, że naprawa będzie pewnie droższa niż kupno używki. Czy ktoś ma ewentualnie dojście do skrzyni w normalniejszej cenie niż te na alledrogo?
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: YelonkoskY » 16 wrz 2011, 10:51
mussor pisze:Gdybyś raz na pół roku, obejrzał sam. od dołu to byś wykrył zbyt duże luzy w sterowaniu skrzyni. Skrzynia manualna to nie automat i biegi nie znikają, znika tylko sterowanie (duże luzy lub rozpięcie). Według ciebie normalna cena, to cena złomu, za dobrą skrzynie trzeba zapłacić, nieraz 1/3 wartości sam.
Nie ma to jak troszkę się powymądrzać i pokazać swoją wyższość widząc czyjąś niewiedzę w temacie zamiast zachować pomocny ton wypowiedzi i nie mącić miłej klubowej atmosfery. Tak się składa, że auto mam niecałe pół roku więc wedle Twojej jakże pomocnej teorii jeszcze nie nadszedł mój czas wejścia pod auto. Doznasz zapewne lekkiego szoku po tym co teraz napiszę bo mam dla Ciebie dobrą wiadomość - otóż zanim poznałem Twoje zdanie wykazałem się nadgorliwością gdyż w tym czasie z mojego polecenia ( tak, tak, sam na to wpadłem! ) pod autem był już mechanik (tak kontrolnie) i poza pękniętą osłoną przegubu nic takiego nie wykrył.
Zastanawiam mnie gdzie znalazłeś taką wypowiedź, że według mnie normalna cena to cena złomu? Ani razu nie padło takie stwierdzenie chyba, że lepiej ode mnie wiesz co myślę.
Otóż spieszę z wyjaśnieniem, że jestem gotów zapłacić za skrzynię 1/3 wartości auta tak samo jak za samo auto byłem gotów zapłacić kilka tys więcej od jego wartości katalogowej ponieważ wedle osoby, która oglądała ze mną to auto było warto. I słowo "warto" to jest właśnie słowo klucz które wyjaśnia moje nastawienie do aktualnej oferty alledrogo.
Przeglądałem oferty na alledrogo i znalazłem nowe skrzynie droższe od tych używanych i jestem gotów taką kupić ale niestety manuala nie ma - są tylko automaty. Uważam, że jeśli nówka kosztuje 2900zł to używka z niewiadomym przebiegiem i wytężeniem powinna kosztować max 1000. Dlatego też 2000 lub 2300 to dla mnie wygórowana cena bo za niewiele więcej można mieć nową. Chyba, że zajmujesz się handlem takimi częściami i stąd to całe oburzenie na moje mącenie wody w biznesie ale zaznaczam, że to tylko taka moja luźna myśl po analizie wypowiedzi i nie przywiązuj się zbytnio do niej.
Na koniec - za radę dziękuję - nie skorzystam. Liczę na następne bardziej pomocne.
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 16 wrz 2011, 11:10
No Panowie, nie podniecać się niezdrowo na moim wątku
. Prawda jest taka, że to nie zawsze chodzi o za duże luzy w sterowaniu. Padło to padło i tyle, a teraz do naprawy. Radzę tylko dobrać właściwą skrzynię do właściwego modelu i nie słuchać rad speców od wszystkiego, że się da przerobić i będzie git. Lepiej nie żałować grosza, kupić używaną skrzynię w dobrym stanie, przy zakupie zapewnić sobie jakąś przynajmniej gwarancję rozruchową.
PozdrawiaM

PozdrawiaM
simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- YelonkoskY
- Stały bywalec
- Posty: 223
- Rejestracja: 26 lut 2011, 17:31
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Tak zwana Stolyca
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: YelonkoskY » 16 wrz 2011, 11:51
Przepraszam że zaśmieciłem Ci wątek ale to była jedyna bardzo podobnie opisana awaria. Korzystałem z wyszukiwarki i w wynikach wyszukiwania skupiłem się na treści a nie na temacie i dopiero gdy napisałem posta zobaczyłem, że to temat z działu Nasze auta a nie stricte opis konkretnej awarii Musso.
Około 13.00 ma pod auto zerknąć mechanik i być może będę wiedział co dalej.
Około 13.00 ma pod auto zerknąć mechanik i być może będę wiedział co dalej.
- simon
- Forumowicz
- Posty: 94
- Rejestracja: 27 lip 2008, 17:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 1932491
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: simon » 16 wrz 2011, 12:55
Wszystko OK. Życzę tylko dobrego mechanika. I do turbo nie zakładać skrzyni z cieńszym wałkiem.Wszystko OK. Życzę tylko dobrego mechanika. I do turbo nie zakładać skrzyni z cieńszym wałkiem. 

simon - Ssang Yong Musso 2,9 TDI 140 KM 1998 manual
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Musso 2,9 TDI 1998 140 KM, skrzynia ręczna - simon
Postautor: mussolinii » 16 wrz 2011, 14:24
Kup uzywke bo nowej to chyba do manuala nie dostaniesz. Kieruj sie tym walkiem oraz wybieraniem biegow (nowsze sa na linki a starsze typy na lewarek w skrzynii).
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości