Dzień dobry panowie.
Może odgrzewam kotleta. Mam pewien dziwny problem z moimi muiołkiem , większość urządzeń mi już działa, pomału to ogarniam. Mam bardzo dziwny objaw w czasie jazdy przeważnie już na ciepłym silniku przestaje mi palić chyba na dwa gary. Problem ten miałem zaraz po zakupie , wymieniłem cewkę i było wszystko dobrze. Samochód stał dość długo zbierałem fundusze i był długo nie jezdziny. Problem się powtórzył , w czasie pracy silnika sprawdzałem wszystkie przewody do cewek i od cewek do świec. Po wyłączeniu silnika po odpaleniu działa wszystko normalnie. Problem ten powtarza się systematycznie ale bez żadnego schematu
Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- Stanislaw1972
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 paź 2019, 10:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3199
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: Stanislaw1972 » 26 lip 2020, 13:31
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 11 paź 2019, 16:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: boguslav » 10 lis 2020, 15:56
Witam
Oczywiscie przyczyn moze byc wiele ale podziele sie moimi obserwacjami.
Tam gdzie jest problem ze spalanie zazwyczaj jest nagar na swiecach - jezeli swiece nie byly wymieniane to warto.
W moim przypadku byl probem z masą. Cewka łączy się z masą pojazdu poprzez krucce wkrecone w pokrywe zaworow, kiedys majac podobny problem okoazalo sie ze na jednym z tych kroccow, ktore zapewniaja mase cewce nie bylo 0.2Ohm a duzo wyzsza wartosc. Wykrecenie i wkrecenie spowrotem przywrocilo normalny stan rzeczy. Przy okazji sprawdzilem i przeczyscilem przewod masowy idacy od akumulatora do bloku silnika (przykrecony dp jednej ze srob kolektora wydechowego)
Przewod ten od strony klemy byl juz bardzo "zielony" - obciecie i zarobienie swierzej miedzi zrobilo robote.
Jezeli jeszcze tego nie zrobiles to warto sprawdzic - bo cewki i przewody to raczej droga impreza.
I jeszcze jedno - zamienniki cewek niestety nie spelnily moich oczekiwan. Jezli ktoras kiedys padnie to zainwestuje w orginal od MB - drogo ale bedzie dzialalo. Po testach nowiutkich cewek Bremi dedykowanych do Daewoo bylem zszokowany, ze auto po prostu zaczelo walic w kolektor oraz gaslo podczas jazdy! Wszystko to po rozgrzaniu do temperatury roboczej silnika.
Pzdr
boguslaw
Oczywiscie przyczyn moze byc wiele ale podziele sie moimi obserwacjami.
Tam gdzie jest problem ze spalanie zazwyczaj jest nagar na swiecach - jezeli swiece nie byly wymieniane to warto.
W moim przypadku byl probem z masą. Cewka łączy się z masą pojazdu poprzez krucce wkrecone w pokrywe zaworow, kiedys majac podobny problem okoazalo sie ze na jednym z tych kroccow, ktore zapewniaja mase cewce nie bylo 0.2Ohm a duzo wyzsza wartosc. Wykrecenie i wkrecenie spowrotem przywrocilo normalny stan rzeczy. Przy okazji sprawdzilem i przeczyscilem przewod masowy idacy od akumulatora do bloku silnika (przykrecony dp jednej ze srob kolektora wydechowego)
Przewod ten od strony klemy byl juz bardzo "zielony" - obciecie i zarobienie swierzej miedzi zrobilo robote.
Jezeli jeszcze tego nie zrobiles to warto sprawdzic - bo cewki i przewody to raczej droga impreza.
I jeszcze jedno - zamienniki cewek niestety nie spelnily moich oczekiwan. Jezli ktoras kiedys padnie to zainwestuje w orginal od MB - drogo ale bedzie dzialalo. Po testach nowiutkich cewek Bremi dedykowanych do Daewoo bylem zszokowany, ze auto po prostu zaczelo walic w kolektor oraz gaslo podczas jazdy! Wszystko to po rozgrzaniu do temperatury roboczej silnika.
Pzdr
boguslaw
-
- Stały bywalec
- Posty: 478
- Rejestracja: 03 mar 2017, 13:12
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: DeMaDeS » 10 lis 2020, 17:54
proponuje pojezdzic na 4ce lub 5tce z gazem w podloge, jesli prawie za kazdym razem przestaje palic na 2 gary to bym szukał na linii paliwowej, pompa/filtr/regulator ciśnienia. Ja tak miałem jak mi pompa nie nadązała i komputer odłączał 2 cylindry, ale u mnie inny komp siedzi.
- Stanislaw1972
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 paź 2019, 10:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3199
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: Stanislaw1972 » 01 maja 2021, 0:15
zrobiłem , znalazłem tutaj kolegę który miał podobne do problemy, tylko silnik 4 cyl. Padnięty był modół sterujący ... w Biłgoraju naprawiają koszt nok 500zl, zrobione .... cała zimę i wiosnę stał teraz go dalej motam... dziękuję wszystkim
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: TloluviN » 11 cze 2021, 15:08
daj proszę kontakt do tych speców z biłgoraja 

Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania

Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania

-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: trol48 » 12 cze 2021, 12:48
witaj
w/g mnie uwalona cewka zapłonowa , każda cewka obsługuje 2 swiece, u mnie walnieta była cewka na uzwojeniu pierwotnym, uszkodzenie moze uaktywniac sie na zimnym i goracym silniku ( podobnie czujnik halla), mam nowe cewki zapłonowe - gratis , jestem z Raszyna tel 791 903 650 mam złamaną nogę w udzie i problem z chodzeniem na pocztę
w/g mnie uwalona cewka zapłonowa , każda cewka obsługuje 2 swiece, u mnie walnieta była cewka na uzwojeniu pierwotnym, uszkodzenie moze uaktywniac sie na zimnym i goracym silniku ( podobnie czujnik halla), mam nowe cewki zapłonowe - gratis , jestem z Raszyna tel 791 903 650 mam złamaną nogę w udzie i problem z chodzeniem na pocztę
- Stanislaw1972
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 11 paź 2019, 10:33
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3199
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: Stanislaw1972 » 21 cze 2021, 0:29
zrzut z pulpitu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 28 maja 2012, 17:00
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 automat przerywa czasem na dwa cylindry
Postautor: TloluviN » 23 cze 2021, 11:00
dziękuję 

Korando Family 1996 - pożegnaliśmy się
Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania

Musso 3.2 Automat 1996 - w trakcie uzdatniania

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości