Czesc Panowie
Mam dylemat, obecnie smigam w manualu na 31 AT i jest ok ale korci mnie zeby wsadzic 33MT
mam juz obydwa lifty, delikatna podcinka plastikow to nieproblem.
Chcialbym zapytac czy uklad napedowy w 3.2 wytrzyma MTki 33 cale? jezdze spokojnie, w terenie bardziej sie tocze niz ide bokiem, jezdze technicznie a nie na gazie w podlodze:)
Czy polosie, dyfer, most reduktor i skrzynia wytrzymaja tak duze opony na standardowym przelozeniu?
Wiem ze islandii zakladaja i 40 opony ale tam juz chyba jest kombinacja z przelozeniem.
Za odpowiedzi bede wdzieczny:)
Musso 3.2 opony 31 vs 33
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Musso 3.2 opony 31 vs 33
Postautor: uki » 09 lis 2017, 22:29
Mój znajomy w Trooperze ma zarzucone na codzienną jazdę 32 MT i przy układzie napędowym powiedziałbym że bliźniaczym do musso daje to radę od dobrych kilu lat bez jakichkolwiek usterek ze strony tegoż układu. Zdarza się jemu również zjechać w las i wyciągnąć przyczepę z drewnem 

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Musso 3.2 opony 31 vs 33
Postautor: alfik » 10 lis 2017, 10:52
Trooper ma pancerny układ napędowy, ale ja w Kyronie miałem wiele lat opony 32” (wpierw 235/85 a potem 265/75 r16) i z problemów z napędem trafił mi się jeden krzyżak i łożysko walka atakującego tylnego mostu, ale to raczej nie przez opony, tylko lift.
Jednak nie ma co przesadzać jak jeździsz też szosą. 33 daje kozacki wygląd ale zwykle potrzeba szerszych felg, pogorszyć się może promień skrętu. Sama zmiana z AT na MT da dużo (na zimowe drogi to tez na minus)
Jednak nie ma co przesadzać jak jeździsz też szosą. 33 daje kozacki wygląd ale zwykle potrzeba szerszych felg, pogorszyć się może promień skrętu. Sama zmiana z AT na MT da dużo (na zimowe drogi to tez na minus)
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 opony 31 vs 33
Postautor: michaldenisiuk » 10 lis 2017, 18:10
To samochod do wszystkiego, jezdze nim do pracy, w weekendy po bezdrozach, szutrach, z przyczepa drewna do kominka...szykuje sobie uniwersalna wyprawowke ktora nie zawiedzie. AT niby kulturalne na asfalcie, niezbyt glosne i wogole, mniejsze naprezenia.. ale mam body lift 7cm, lift zawieszenia tez ok 7cm i na 31 wyglada jak na szczudlach, taki bocian:) dlatego wymyslilem sobie lekka podcinke i 33.
Zabudowa sypialna sie robi, tylny zderzak stalowy juz prawie wyspawany, chce jeszcze z przodu zrobic stal, bagaznik wyprawowy itp.itd.... czyli co? nie isc w 33?
Zabudowa sypialna sie robi, tylny zderzak stalowy juz prawie wyspawany, chce jeszcze z przodu zrobic stal, bagaznik wyprawowy itp.itd.... czyli co? nie isc w 33?
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Musso 3.2 opony 31 vs 33
Postautor: alfik » 11 lis 2017, 9:10
Wszystko zależy od tego, jakie wyprawy masz na myśli. Jak Ukraińskie Karpaty to tylko MT33. Jak dalsze wyjazdy, z tysiącami kilometrów szosą, to proponuję AT 32, np. Wrangler Duratrac, który jest prawie jak MT, a dobry na szosie, nawet zimą. Dobrze mówisz, że na wyprawie najważniejsza niezawodność. Jak dasz wielkie koła i do tego znacznie zwiększysz masę i opory powietrza, to będzie źle. Praktycznie możesz stracić używalność ostatniego biegu. Pomysł tez, jak auto z bagażnikiem dachowym i wyższe o 18cm od fabrycznego (7+7+4) będzie się zachowywać na trawersach albo przy manewrach. Wygląd nie jedzie. Łączenie cech wyprawowych i przeprawowych wymaga kompromisu. Na dalsze wyprawy dobrze mieć samochód możliwie fabryczny. Potwór tylko do błota.
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 opony 31 vs 33
Postautor: michaldenisiuk » 11 lis 2017, 23:22
Dobrze prawisz kolego...racja, racja i jeszcze raz racja... piatki uzywam sporadycznie tylko na trasie. Krowa jest wysoka teraz. Narazie zostane na 31 i ciut opuszcze na zawieszeniu bo przod jak taczka sie zrobil i zamontuje swoznie normalnie (teraz bjf zrobiony) polosie maja za ostro z katami.
Porobie reszte modyfikacji i zobaczymy co dalej.
Dzieki za porady!!:)
Porobie reszte modyfikacji i zobaczymy co dalej.
Dzieki za porady!!:)
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 opony 31 vs 33
Postautor: michaldenisiuk » 18 gru 2017, 11:49
Zamowilem 33/12.5/15 MT
jutro maja byc:)
jak by co to bede handlowal te roczne 31/10.5/15 ktore mam, bardzo dobre ATki
jutro maja byc:)
jak by co to bede handlowal te roczne 31/10.5/15 ktore mam, bardzo dobre ATki
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość