musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: krzychu » 17 lut 2014, 18:21
instrukcja zaleca 15w40 a do chłodnicy polecam dynagel 2000

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: mussolinii » 17 lut 2014, 20:18
Nie wiem jak w benzin ale to stary motor wiec mysle ze gora 10W40.
Diesel tylko 15W40. Wszystko wyzsze = problemy z uszczelniaczami i innymi cudami.
Tak jak pisze krzychu... w instrukcji mamy mineral. U mnie taki jest od poczatku i nie mam absolutnie problemu z jakims braniem oleju.
Diesel tylko 15W40. Wszystko wyzsze = problemy z uszczelniaczami i innymi cudami.
Tak jak pisze krzychu... w instrukcji mamy mineral. U mnie taki jest od poczatku i nie mam absolutnie problemu z jakims braniem oleju.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2013, 23:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: szutekk » 18 lut 2014, 20:47
Jak silnik bierze olej to tylko remont, a nie zmiana oleju, bo to tylko zaklinanie rzeczywistości.Mówię tu o znacznych ilościach takich jak ktoś podaje 1l na 1000km, ja u siebie 1-1,5l dolewam ale na 10 tys. km.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: automatic » 18 lut 2014, 21:59
Jeśli producent pojazdu podaje olej 15w/40 czyli minerał nie należy stosować syntetyka ...
Bo to jest zaklinanie rzeczywistości że będzie lepiej - olej syntetyczny stosuje się do silników nowszych generacji
o bardzo małych tolerancjach montażowych .
Syntetyk jest o innych własnościach smarnych i tam ma przeznaczenie gdzie luz jest skalibrowany niżej.
minerał jest ,,gęściejszy'' i właśnie sprawdza się dobrze w starszych silnikach i nieco zużytych .
Kompromisem jest semi-syntetyk.10w/40
Gdy samochód jest stary i takiż silnik -ekonomicznie bezasadne jest robienie remontu dlatego tylko że pobiera ponadnormatywnie olej
Remont uzasaniony jest w przypadku braku kompresji ( pierścienie wytarte lub zakleszczone a nawet popękane) oraz /lub luzy panewkowe są nadmierne (owal lub wytarcie) .
Oczywiście ważne jest też dobre samopoczucie właściciela , co wydał miło kupę kasy i MA!
Bo to jest zaklinanie rzeczywistości że będzie lepiej - olej syntetyczny stosuje się do silników nowszych generacji
o bardzo małych tolerancjach montażowych .
Syntetyk jest o innych własnościach smarnych i tam ma przeznaczenie gdzie luz jest skalibrowany niżej.
minerał jest ,,gęściejszy'' i właśnie sprawdza się dobrze w starszych silnikach i nieco zużytych .
Kompromisem jest semi-syntetyk.10w/40
Gdy samochód jest stary i takiż silnik -ekonomicznie bezasadne jest robienie remontu dlatego tylko że pobiera ponadnormatywnie olej
Remont uzasaniony jest w przypadku braku kompresji ( pierścienie wytarte lub zakleszczone a nawet popękane) oraz /lub luzy panewkowe są nadmierne (owal lub wytarcie) .
Oczywiście ważne jest też dobre samopoczucie właściciela , co wydał miło kupę kasy i MA!
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: Ramzes » 19 lut 2014, 16:06
W musso 3,2 powinno być ustawione na 1 chodzi mi o kapsel, którym ustala się liczbę oktanową benzyny (od 1 do 7). Auta były szykowane na różne rynki świata, gdzie normy paliwowe są różne. W Polsce Musso ma jeździć na 1.
Na biegu jałowym silnik ma odcięcie coś około 4 tys i dalej nie pokręci się.
Ja jeżdżę na 15W/40 mineralny Lotos
Na biegu jałowym silnik ma odcięcie coś około 4 tys i dalej nie pokręci się.
Ja jeżdżę na 15W/40 mineralny Lotos
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: uki » 23 lut 2014, 23:24
U mnie Lotos 10w40 co 8-10 Kkm i jest gitara
nie bierze nic, przynajmniej niezauważalnie dla mnie. Nie do końca rozumiem wpisy typu po 10tys km bierze mi 100g. Po takim przebiegu wylewka i nowy plus filtr a nie dolewki jeśli ma służyć.

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: buby1 » 24 lut 2014, 21:57
pagus1 częściowo sam wprowadziłeś mały zamęt w swój post,i co poniektórzy tak jak ja źle odebrali problem twego auta
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: buby1 » 24 lut 2014, 22:00
silnik jak nie bierze oleju to znaczy że jest popsuty



- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: mussolinii » 24 lut 2014, 22:22
uki pisze:U mnie Lotos 10w40 co 8-10 Kkm i jest gitaranie bierze nic, przynajmniej niezauważalnie dla mnie. Nie do końca rozumiem wpisy typu po 10tys km bierze mi 100g. Po takim przebiegu wylewka i nowy plus filtr a nie dolewki jeśli ma służyć.
100g to turbina wdmuchuje na kolektor ssacy podczas uruchamiania motoru

Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: leon81 » 25 lut 2014, 15:01
hihi prawda
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: krzychu » 25 lut 2014, 16:17
Dlatego dobrze EGieeRa zaślepić i odmę puścić za tylny most aby silnik na wdechu dostawał jak najmniej oleju i sadzy z wydechu 


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 21:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 2880841
Re: musso 3.2 problem z silnikiem falujące obroty brak mocy
Postautor: pagus1 » 12 mar 2014, 8:23
Zamętu żadnego nie zasiałem. Na przyszłość czytać dokładnie temat i będzie ok 
Co do autka.
Wymieniłem świece na NGK 9zł szt. x6, 3x cewka zapłonowa 4MAX za 70zł szt + 30zł fajka oraz przewody wysokiego napięcia 220zł za 3 sztuki(rozbój w biały dzień)
Dzięki uprzejmości kolegów Ramzes i mussolinimmz doszedłem do tego że mam założony przepływomierz od 2.3 o oznaczeniu 0280217100, a powinien być 0280217500 więc takowy zakupiłem na alledrogo za 85zł (jakaś chińska podruba). Wiązało się to również z wymianą pokrywy filtra powietrza którą miałem od 2,3 .
Po wymianach świec kabli i cewek wielkich różnic nie było może tylko w mojej głowie tytułu nowych podzespołów.
Ale po wymianie przepływki autko odżyło. Zaczął mieć moc w zakresie pełnych obrotów. Wiem wiem zaraz będzie że przepływek chinoli się nie kupuje ale ...
Potrzebowałem na szybkiego to jakoś zdiagnozować (czytać jeździć normalnie autem) miałem zamiar kupić używkę boscha ale 120-180zł za coś z auta które mogło mieć przejechane z 300k km to porażka a druga rzecz nie mieli jej w lokalnych graciarniach wiec z polski nie zamawiałem.
Dalej mam czasami obroty ok 1500 na N lub P ale jak sie lekko muśnie gazu to schodzą czasem nie zawsze jak powinno. Pewnie mam jeszcze jakieś podciśnienia do przeglądu bo jak wcisnę hamulec i mam 1500obr to potrafią one wzrosnąć do ok 2000. dziwnym objawem jest też to że jak dodam gazu to obroty raz wolno schodzą w dół raz szybciej
Na forum mercedesa piszą że po wymianie pzepływki należy wykasować bład ale nikt nie chce podpiąć musso do kompa. Albo brak wtyczki albo brak auta w programie albo brak chęci
Kupiłem od użytkownika creativefinance na alledrogo przejściówkę z obd2 na kia 20pin ale mój elm327 nie widzi mussiołka.
Jestem na etapie rozmów z gościem który kiedyś pracował w SY i może uda się coś załatwić by chociaż zczytać błędy.
Świeci mi się 4wd check i z kodów błyskowych wyskoczyło mi błąd czujnika prędkości i pozycji silnika. Odziwo nie mam chyba pinu 6 ale chyba z pinem 9 zaczeło błyskać w weekend może za to się zabiorę.

Co do autka.
Wymieniłem świece na NGK 9zł szt. x6, 3x cewka zapłonowa 4MAX za 70zł szt + 30zł fajka oraz przewody wysokiego napięcia 220zł za 3 sztuki(rozbój w biały dzień)

Dzięki uprzejmości kolegów Ramzes i mussolinimmz doszedłem do tego że mam założony przepływomierz od 2.3 o oznaczeniu 0280217100, a powinien być 0280217500 więc takowy zakupiłem na alledrogo za 85zł (jakaś chińska podruba). Wiązało się to również z wymianą pokrywy filtra powietrza którą miałem od 2,3 .
Po wymianach świec kabli i cewek wielkich różnic nie było może tylko w mojej głowie tytułu nowych podzespołów.
Ale po wymianie przepływki autko odżyło. Zaczął mieć moc w zakresie pełnych obrotów. Wiem wiem zaraz będzie że przepływek chinoli się nie kupuje ale ...
Potrzebowałem na szybkiego to jakoś zdiagnozować (czytać jeździć normalnie autem) miałem zamiar kupić używkę boscha ale 120-180zł za coś z auta które mogło mieć przejechane z 300k km to porażka a druga rzecz nie mieli jej w lokalnych graciarniach wiec z polski nie zamawiałem.
Dalej mam czasami obroty ok 1500 na N lub P ale jak sie lekko muśnie gazu to schodzą czasem nie zawsze jak powinno. Pewnie mam jeszcze jakieś podciśnienia do przeglądu bo jak wcisnę hamulec i mam 1500obr to potrafią one wzrosnąć do ok 2000. dziwnym objawem jest też to że jak dodam gazu to obroty raz wolno schodzą w dół raz szybciej

Na forum mercedesa piszą że po wymianie pzepływki należy wykasować bład ale nikt nie chce podpiąć musso do kompa. Albo brak wtyczki albo brak auta w programie albo brak chęci

Kupiłem od użytkownika creativefinance na alledrogo przejściówkę z obd2 na kia 20pin ale mój elm327 nie widzi mussiołka.
Jestem na etapie rozmów z gościem który kiedyś pracował w SY i może uda się coś załatwić by chociaż zczytać błędy.
Świeci mi się 4wd check i z kodów błyskowych wyskoczyło mi błąd czujnika prędkości i pozycji silnika. Odziwo nie mam chyba pinu 6 ale chyba z pinem 9 zaczeło błyskać w weekend może za to się zabiorę.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości