Musso 3.2 wyjecie reduktora
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 16 sty 2016, 9:30
Jestem zmuszony wyciagnac reduktor w celu wymiany lozyska na wyjsciu przedniego walu.
Czy czeka mnie po drodze jakasczarna magia?
-spuscic olej z reduktora
-odkrecic wal przedni i tylny
-odlaczyc wtyczki/ przewody elektryczne
-odkrecic 5 srub mocujacych reduktor do skrzyni biegow
czy jest cos jeszcze co powinienem zrobic?
pytam bo jakis !@#$%^& urwal sruby trzymajace ta dolna belke pod reduktorem i przyspawal ja z jednej strony do ramy..
czy musze ja wyciac zeby opuscic reduktor?
jaka jest waga reduktora moze ktos juz to robil i moze mi cos poradzic..
Mam kanal i potrzebne narzedzia...sniegu napadalo b.duzo i ciezko jest poruszac sie z samym tylnym napedem.
z gory bardzo dziekuje za pomoc
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: salvatlon » 16 sty 2016, 13:34
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 16 sty 2016, 14:08
-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: salvatlon » 17 sty 2016, 15:18
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 17 sty 2016, 16:17
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 25 lut 2017, 19:40
Odkrecamy waly przod i tyl
Odlaczamy odpowietrzenie i wszystkie wtyczki od elektryki
Zeby wykrecic 2 sruby laczace skrzynie i reduktor po stronie pasazera dobrze jest odkrecic mocowania linek do skrzyni.
UWAGA!!! bardzo wazna informacja!!!
od strony pasazera w gornej czesci jest tulejka/bolec ustalajacy pomiedzy reduktorem i skrzynia. Gdyby nie 1.5metrowy łom to nie bylbym w stanie rozdzielic i rozruszac zardzewialego bolca ustalajacego.
Przed podjeciem zadania sugerowalbym spuscic troche oleju ze skrzyni bo pocieknie. Przed ponownym zlozeniem posmarowalem lekko uszczelniacz sylikonem i nic nie cieknie.
W razie pytan zapraszam:)
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 26 lut 2017, 16:45
michaldenisiuk pisze:Pytam bo niepotrafie pojac jak to mozliwe ze musso 3.2 bez TODa ma staly naped na cztery kola bez centralnego mechanizmu roznicowego. Gdzies widzialem na forum zdjecia i nie ma w reduktorze zadnych tarcz sprzegielek czy satelit...noo nic nie ma...w takim razie same mechanizmy roznicowe przod i tyl musza byc urewsko twarde ze sie nie rozlatuja przy kreceniu po parkingach na przyczepnej nawierzchni.no nic jak wyjme reduktor to bede widzial co jest w srodku:)
Oj chyba źle widziałeś


- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 26 lut 2017, 16:53
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 26 lut 2017, 20:11
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 27 lut 2017, 0:16
Problem z układem AWD w terenie jest taki, jak w przypadku mostu bez szpery - moc ucieka do tej osi , która ma lżejszy opór. Jak jest ślisko to np. przednie koła kręcą się w miejscu a tył nie ciągnie. Co prawda sytuację ratuje nieco układ ESP przyhamowując wówczas oś rozbieganą i część napędu idzie na drugą z taką samą siłą, jaką wywierają hamulce na pierwszej ale tu są straty mocy i wszystko działa byle jak. AWD jest dobre na suche nawierzchnie - wtedy ciągnie równo z czterech .
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 27 lut 2017, 0:25
Najprostsze wyjaśnienie tematu jest w tym linku http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
Pan inż zebrał wszystko do kupy i króciutko opisał.
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 27 lut 2017, 1:06


- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 27 lut 2017, 1:13
Ruscy się w to od dawna bawią. Są nawet filmiki poglądowe na YT.
-
- Stały bywalec
- Posty: 107
- Rejestracja: 10 lip 2015, 10:05
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: michaldenisiuk » 27 lut 2017, 10:17
Ja mam full time bez TOD i pokretlo 4l-4h czyli tylko zmiana przelozenia.
Zamiast dlubac w reduktorze wolalbym z przodu dolozyc sprzegielka manualne.
Obecnie mam wszystko spiete na stale. powiedz mi co musialbym dokupic poza sprzegielkami? piasty, przeguby zewnetrzne sa takie same dla 3.2 jak 2.9?
wal niech sie kreci i polosie bo to mi nie przeszkadza, jak bede potrzebowal to wysiade i przekrece. W 2.9 pomiedzy przegubem a piasta sa jeszcze lozyska igielkowe czy w 3.2 tez sa? pytam bo jeszcze nie rozbieralem;)
dziekuje za cenne informacje ktorymi sie dzielisz:)
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso 3.2 wyjecie reduktora
Postautor: Trawas » 27 lut 2017, 19:27
W modelu 2,9 taki rodzaj napędu nie występował bo tam było albo Part Time na sztywno ze sprzęgiełkami albo TOD. Full Time, czy All Time w 2,9 nie stosowano. Taki , jak jest u ciebie to zdecydowanie lepiej w codziennej eksploatacji. Lepiej prowadzi się po śliskich asfaltach, lepiej trzyma na zakrętach. To jest dokładnie to samo co AWD. Czyli masz napęd 4x4 ale go nie zauważasz. Bo jest, że tak powiem dyskretny. Popatrz na budowę reduktora AWD, napęd przez mechanizm różnicowy idzie tylko na jedną oś -tylną. Przód jest na sztywno od łańcucha - w normalnych warunkach idzie 50/50 po osiach. U ciebie jest odwrotnie , przez mechanizm różnicowy idzie tylko na przód. -jak jedziesz po asfalcie to masz napęd na 4 koła.
Problem zaczyna się, gdy koło jednej z osi zaczyna się ślizgać . Nie ma szpery, nie ma blokady międzyosiowej więc cała moc idzie "po leniuchu" do tego koła , które ma najlżej a napęd 4x4 się gubi. Tu powinna zadziałać kontrola trakcji i przyhamować to koło bez przyczepności by napęd przeszedł na inne koła. Jeżeli któryś z czujników ABS, na którymś z kół nie działa to wówczas jest całkiem dupa - kontrola trakcji nie ma info i też nie działa i to tworzy złudzenie braku napędu 4x4. Tak , jak w napędzie na jedną oś - gdy jedno z kół napędowych się ślizga to auto stoi bo cały napęd tam ucieka. U ciebie robi się to samo tylko poprzez dwa mechanizmy różnicowe - ale skutek jest ten sam, nie ciągnie auta. No to rozwikłaliśmy problem reduktora.
Wygląda na to, że nie masz tam czego szukać bo wszystko jest całkiem OK. Problem jest z kontrolą trakcji i ABS - jeśli to naprawisz to za jednym zamachem w pełni ujawni się również działanie napędu 4x4 na śliskich nawierzchniach. Wymień tylko olej w reduktorze bo nie wiesz kiedy był ostatnio wymieniany. Awarii szukaj w elektronice trakcji a nie w reduktorze.
Popatrz na modulator ABS - i napisz ile przewodów hamulcowych z niego wychodzi ? Jest ESP. czy nie ?
Wiesz , jak teraz sprawdzić , czy masz napęd na 4 ? Daj po garach przy ruszaniu na suchym - zobaczysz , że pociągnie z czterech i nie będzie żadnego buksowania kół.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości