Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 maja 2017, 20:38
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: e30suchy » 17 maja 2020, 15:02
I udało się! Wyfasowałem przez przypadek na szrocie org Mando z Musso za 170 komplet na przód. Do tego założyłem zestaw naprawczy z Tucsona z tłoczkiem i komplet nowych prowadnic. Piaskowanie malowanie i klocki z textra i nie klekocze. 170 zaciski, śrutowanie 30, zestawy naprawcze 70, prowadnice 50, klocki 130. 500 nie moje, ale nie stuka.
-
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 12 sie 2014, 21:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 23
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: direx69 » 04 cze 2020, 19:32
mogbys dokladniej wytlumaczyc mi krok po kroku jak to zrobiłes i podeslac zdj. ?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 10 sty 2020, 11:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: RustyTD » 23 lip 2020, 17:58
Kolego Suchy czy mógłbyś podrzucić numery zestawów naprawczych, klocków i prowadnic do Mando. Właśnie też zakupiłem takie zaciski i chcę je odnowić przed założeniem. Rozumiem, że tarcz została taka sama?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lip 2020, 19:55
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: jacek1210 » 10 sie 2021, 16:05
Witam wszystkich.
Czytam ten temat i może ktoś mógłby mi odpowiedzieć, czy mój problem może mieć jakiś związek z tym tematem: rok temu kupiłem Musso 2.9TD, sporo było przy nim pracy bo mocno był podrutowany. Sprawdziłem klocki przód/tył - wydawało się że są OK, natomiast samochód generalnie słabo hamował - wcześniej u innego sprzedawcy przejechałem się Musso 3.2 i tam hamowanie było konkretne - w moim trzeba się zdrowo przyłożyć żeby w ogóle próbować zablokować koła. Niedawno zaczął mi skrzypieć lewy tylny klocek - pomyślałem że to sygnalizator zużycia klocka. Samochód pojechał do serwisu, bo i płyn hamulcowy kwalifikował się do wymiany. W serwisie okazało się, że klocki na obu tylnych kołach są całkowicie zużyte, a lewy zdarł już tarczę. Znajomy serwis stwierdził, że to przez jazdę w błocie: klocki blokują się w zaciskach i nie odbijają prawidłowo. Hamulce zostały zrobione i klika dni temu pojechałem w daleką trasę. Było trochę jazdy po górach i sporo hamowania - to co ze zdziwieniem zauważyłem: tylne felgi były tak gorące, że nie byłem w stanie utrzymać na nich dłoni. Przednie felgi były chłodne. Tak jakby przód słabo hamował. Na przeglądzie technicznym teoretycznie hamowanie przód/tył jest OK, ale może to kwestia słabych przednich zacisków ? Dlaczego w ogóle wymieniacie zaciski w swoich samochodach ?
Czytam ten temat i może ktoś mógłby mi odpowiedzieć, czy mój problem może mieć jakiś związek z tym tematem: rok temu kupiłem Musso 2.9TD, sporo było przy nim pracy bo mocno był podrutowany. Sprawdziłem klocki przód/tył - wydawało się że są OK, natomiast samochód generalnie słabo hamował - wcześniej u innego sprzedawcy przejechałem się Musso 3.2 i tam hamowanie było konkretne - w moim trzeba się zdrowo przyłożyć żeby w ogóle próbować zablokować koła. Niedawno zaczął mi skrzypieć lewy tylny klocek - pomyślałem że to sygnalizator zużycia klocka. Samochód pojechał do serwisu, bo i płyn hamulcowy kwalifikował się do wymiany. W serwisie okazało się, że klocki na obu tylnych kołach są całkowicie zużyte, a lewy zdarł już tarczę. Znajomy serwis stwierdził, że to przez jazdę w błocie: klocki blokują się w zaciskach i nie odbijają prawidłowo. Hamulce zostały zrobione i klika dni temu pojechałem w daleką trasę. Było trochę jazdy po górach i sporo hamowania - to co ze zdziwieniem zauważyłem: tylne felgi były tak gorące, że nie byłem w stanie utrzymać na nich dłoni. Przednie felgi były chłodne. Tak jakby przód słabo hamował. Na przeglądzie technicznym teoretycznie hamowanie przód/tył jest OK, ale może to kwestia słabych przednich zacisków ? Dlaczego w ogóle wymieniacie zaciski w swoich samochodach ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 13 kwie 2020, 17:40
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2299
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Kontaktowanie:
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: pacior18 » 12 sie 2021, 9:53
Jacek, a czy przy wymianie klocków zostały zregenerowane zaciski? Z opisu wynika że tłoczki lub prowadnice są zapieczone. U mnie po regeneracji wszystkich zacisków hamulce zachowują się dobrze, ostatnio uratowałem się przed zderzeniem z sarną
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lip 2020, 19:55
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: jacek1210 » 12 sie 2021, 14:37
Z tego co mi wiadomo, wszystko było czyszczone, poszły nowe komplety klocków a lewy przedni zacisk miał wymieniany tłoczek. Mam takie chińskie mierniki ciśnienia w kołach, pokazują też temperaturę wentyla - już przedtem zauważałem nieraz podczas jazdy z obciążeniem, że tylne koła potrafiły grzać się bardziej od przednich, ale myślałem że to przekłamania, bo np. czujnik nagrzał się od słońca. Podjechałem dziś do tego serwisu, mam w przyszłym tygodniu zostawić im samochód - stwierdzili że muszą się przyjrzeć, może np. pompa jest nieoryginalna i ma odwrócone sekcje - jest to możliwe ? Że pompa daje inne ciśnienie na przód a inne na tył ?
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 19 lip 2020, 19:55
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: jacek1210 » 12 sie 2021, 21:18
Zapomniałem dodać, że Musso które wg mnie lepiej hamowało, było z silnikiem 3.2 a moje jest 2.9. Czy tamta wersja miała mocniejsze hamulce ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 gru 2023, 23:54
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: tomek1234 » 11 lut 2024, 3:18
Rozgryzał ktoś temtat dalej co mozna zamonotwać na przód powiedzmy bez znacznych przeróbek ?
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości