Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Poradniki i instrukcje - "Sam naprawiam/ulepszam swojego Ssangyong'a". Nie dodajemy tutaj zapytań o to jak coś naprawić.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Mesio750 » 17 sie 2017, 0:05
Witam.
Będzie to krótki tuto-rial ja wymienić przednie zaciski z typu PBR czy PRB czy jak to chol... się zwie na normalne zaciski przykręcane do jarzma.
Jarzmo może pochodzić od Rextona 2.7 lub od Santa Fe 2,4 2001-2006 gdyż to sa identyczne hamulce. Kupując nowe klocki właśnie do takich aut bedą pasować.
Ceny takich kompletnych zacisków od Rexa zaczynają sie od 100zl na strone natomiast do Santa Fe od 20zl na strone.
Ja kupiłem droższe zaciski bo płaciłem po 40zl na strone ale w komplecie miałem prawie nowe klocki.
Tarcza hamulcowa oryginalnie posiada wymiary:
Średnica A [mm] 278
Średnica otworu centrującego C [mm] 88
Wysokość B [mm] 40,20
Grubość tarczy hamulcowej Th [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 22
Natomiast ja kupiłem ze znanego portalu tarcze firmy KGC nr 41441-08030
Średnica [mm]: 294
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
Średnica otworu centrującego [mm]: 88
Wysokość [mm]: 32,6
Ja widzimy nowe tarcze są niższe czyli znajdują się bliżej koła. Gdyby ich wysokość bylo w okolicach 40mm to były by idealne ale nie maja tyle i musiałem zastosować podkładki pod śruby.
Bedziemy jeszcze potrzebowac 4 śruby M12 gwint 1.25 o twardosci 12,4. 12 podkladek pod śrube M12. 4 podkładki spręzynujące pod srube M12.
Pierwsze odkrecamy sprzegiełka:
https://zapodaj.net/10636d59b5414.jpg.html
Nastepnie podstawe pod sprzegielka, kontre pod łożysko oraz poluzowałem sobie śruby trymajace tarcze:
https://zapodaj.net/fd10d239b4b4a.jpg.html
Nowe jarzma nie pasuja idealnie pod stara blache dlatego nalezy delikatnie musnąć ja szlifierka aby wszystko dopasowac:
https://zapodaj.net/757b2fdb8d4c7.jpg.html
https://zapodaj.net/507701f47a510.jpg.html
Tutaj widac zastosowanie dłuższych śrub oraz tych podkladek. Zastosowanie wyzszych tatcz nie wchodzi w gre poniewaz blacha oslaniajaca je jest ustawiona pod tarcze o wysokosci 40mm.
https://zapodaj.net/4f100509072b9.jpg.html
Na koniec mocujemy przewód zasilający do zacisku. Tutaj również mamy ułatwione zadanie gdyż należy tylko odciąć tego "ptaszka" na koncu starego i przewodu i będzie pasował do nowych zacisków.
https://zapodaj.net/88bc60a302118.jpg.html
Będzie to krótki tuto-rial ja wymienić przednie zaciski z typu PBR czy PRB czy jak to chol... się zwie na normalne zaciski przykręcane do jarzma.
Jarzmo może pochodzić od Rextona 2.7 lub od Santa Fe 2,4 2001-2006 gdyż to sa identyczne hamulce. Kupując nowe klocki właśnie do takich aut bedą pasować.
Ceny takich kompletnych zacisków od Rexa zaczynają sie od 100zl na strone natomiast do Santa Fe od 20zl na strone.
Ja kupiłem droższe zaciski bo płaciłem po 40zl na strone ale w komplecie miałem prawie nowe klocki.
Tarcza hamulcowa oryginalnie posiada wymiary:
Średnica A [mm] 278
Średnica otworu centrującego C [mm] 88
Wysokość B [mm] 40,20
Grubość tarczy hamulcowej Th [mm] 24
Minimalna grubość [mm] 22
Natomiast ja kupiłem ze znanego portalu tarcze firmy KGC nr 41441-08030
Średnica [mm]: 294
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 26
Średnica otworu centrującego [mm]: 88
Wysokość [mm]: 32,6
Ja widzimy nowe tarcze są niższe czyli znajdują się bliżej koła. Gdyby ich wysokość bylo w okolicach 40mm to były by idealne ale nie maja tyle i musiałem zastosować podkładki pod śruby.
Bedziemy jeszcze potrzebowac 4 śruby M12 gwint 1.25 o twardosci 12,4. 12 podkladek pod śrube M12. 4 podkładki spręzynujące pod srube M12.
Pierwsze odkrecamy sprzegiełka:
https://zapodaj.net/10636d59b5414.jpg.html
Nastepnie podstawe pod sprzegielka, kontre pod łożysko oraz poluzowałem sobie śruby trymajace tarcze:
https://zapodaj.net/fd10d239b4b4a.jpg.html
Nowe jarzma nie pasuja idealnie pod stara blache dlatego nalezy delikatnie musnąć ja szlifierka aby wszystko dopasowac:
https://zapodaj.net/757b2fdb8d4c7.jpg.html
https://zapodaj.net/507701f47a510.jpg.html
Tutaj widac zastosowanie dłuższych śrub oraz tych podkladek. Zastosowanie wyzszych tatcz nie wchodzi w gre poniewaz blacha oslaniajaca je jest ustawiona pod tarcze o wysokosci 40mm.
https://zapodaj.net/4f100509072b9.jpg.html
Na koniec mocujemy przewód zasilający do zacisku. Tutaj również mamy ułatwione zadanie gdyż należy tylko odciąć tego "ptaszka" na koncu starego i przewodu i będzie pasował do nowych zacisków.
https://zapodaj.net/88bc60a302118.jpg.html
- blaz
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 02 wrz 2017, 18:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Staszów
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: blaz » 22 wrz 2017, 12:48
ładny manual będę robił za tydzień, rozumiem, że wszystko działa i nic nie dzieje się złego,a te wszystkie podkładki nie są jakoś niebezpieczne?
tarcze zostają stare, wystarczy kupić zacisk z jarzmem po 2 dychy i te wszystkie podkładki i tarcze? nie obejdzie się bez ściągania sprzęgiel, zostawienia? starych tarcz?
tarcze zostają stare, wystarczy kupić zacisk z jarzmem po 2 dychy i te wszystkie podkładki i tarcze? nie obejdzie się bez ściągania sprzęgiel, zostawienia? starych tarcz?
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Mesio750 » 24 wrz 2017, 16:30
Stare tarcze maja mniejsza srednice nie beda pasowac. Auto bylo juz pare razy na wyjezdzie i nuc sie nie dzieje. Najlepiej zamiast podkladek bylo by zastosowac dystans o grubosci 7mm i docelowo tak zrobie.
- blaz
- Rusza z kopyta
- Posty: 44
- Rejestracja: 02 wrz 2017, 18:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Staszów
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: blaz » 25 wrz 2017, 21:52
czyli totokarza z flaszką trzeba isc:) na chwile odłożyłem przeróbke, już mam zaciski,ale w miedzy czasie związałem zaciski trytytką i nie stukają, dorażnie wystarczy
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 6
- Rejestracja: 31 sty 2019, 8:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3199
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: jkonczynski » 25 lip 2019, 21:56
Czesc! Odkopuje
Probowalem dokonac swapa tych hamulcy, zamowilem tarcze Rotingera
Rotinger indeks 20386-GL/T5
wentylowany wewnętrznie
Średnica A [mm] 294
Średnica otworu centrującego C [mm] 88
Wysokość B [mm] 32,60
Grubość tarczy hamulcowej Th [mm] 26
Minimalna grubość [mm] 24
Do tego Komplet zaciskow od santa Fe 2002r 2,4 B
Montuje to wszystko dzisiaj i okazuje sie, ze tarcza ma za duza srednice.
Czy przy tym swapie toczyliscie tarcze?
Czy ktos jeszcze oprocz autora posta robil ta przerobke u siebie?
Pilny temat, na czwartek auto musi trzasnac trase Kalisz-> Wolin...
Z gory dzieki za odpowiedzi.
Probowalem dokonac swapa tych hamulcy, zamowilem tarcze Rotingera
Rotinger indeks 20386-GL/T5
wentylowany wewnętrznie
Średnica A [mm] 294
Średnica otworu centrującego C [mm] 88
Wysokość B [mm] 32,60
Grubość tarczy hamulcowej Th [mm] 26
Minimalna grubość [mm] 24
Do tego Komplet zaciskow od santa Fe 2002r 2,4 B
Montuje to wszystko dzisiaj i okazuje sie, ze tarcza ma za duza srednice.
Czy przy tym swapie toczyliscie tarcze?
Czy ktos jeszcze oprocz autora posta robil ta przerobke u siebie?
Pilny temat, na czwartek auto musi trzasnac trase Kalisz-> Wolin...
Z gory dzieki za odpowiedzi.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Welpa01 » 28 lip 2019, 15:00
Cześć.
Wygląda na to, że coś trzeba toczyć. Tak przynajmniej wynika z tego wątku. Znalazłem to niejako przypadkiem bo chcę do swojego musso zastosować na tył klocki EBC Green stuff (liczę na skuteczniejsze działanie TCS-a).
Wygląda na to, że coś trzeba toczyć. Tak przynajmniej wynika z tego wątku. Znalazłem to niejako przypadkiem bo chcę do swojego musso zastosować na tył klocki EBC Green stuff (liczę na skuteczniejsze działanie TCS-a).
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 33
- Rejestracja: 15 wrz 2017, 11:15
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Welpa01 » 28 lip 2019, 15:02
Przepraszam, zapomniałem o linku: tuning-hamulcow-musso-t1595.html
Może mógłby Moderator scalić.
Może mógłby Moderator scalić.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Mesio750 » 29 lip 2019, 15:03
Wszystko jest ok koledze ktoś sprzedał zaciski od santa fe 2.0 pod tarcze 276mm.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 maja 2017, 20:38
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: e30suchy » 27 mar 2020, 20:52
Witam. Czy da się te zaciski zaadoptować do starych tarcz?
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Mesio750 » 29 mar 2020, 12:39
Nie.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 maja 2017, 20:38
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: e30suchy » 31 mar 2020, 8:08
Doprecyzuję pytanie. Chodzi mi o zaciski z wersji santa fe z tarczami o średnicy 276. Względem oryginału to tylko 2mm różnicy.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Mesio750 » 31 mar 2020, 10:41
Część klocka będzie za tarcza bo jarzmo jest pod duża tarcze.
Nowa tarcza jest 16mm wieksza i grubsza o 2mm.
Im większa i grubsza tarcza tym łatwiej oddaje ciepło i ciężej ja przegrzać.
Nowa tarcza jest 16mm wieksza i grubsza o 2mm.
Im większa i grubsza tarcza tym łatwiej oddaje ciepło i ciężej ja przegrzać.
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 maja 2017, 20:38
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: e30suchy » 01 kwie 2020, 1:22
Powoli! Skoro ja mam tarcze 278mm, a w Santafie 2,0 jest 276mm to jarzmo jest pod tarczę o 16mm większą i klocek wystaje? Ja myślałem, że właśnie nie będzie wystawał i tu może być problem. tej 2mm różnicy w średnicy. A jak to się ma do różnicy w wysokości tarczy? Tutaj będzie coś kolidować z oryginałem z musso? Znalazłem info, ę wysokość musso to 40mm, a w Hundaju 47mm.
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 08 gru 2016, 12:06
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 3000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zamość Lubelskie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: Mesio750 » 01 kwie 2020, 12:23
A tak się spytam dlaczego pytasz mnie o tarcze od Santafe z silnikiem 2.0 skoro wyraźnie napisałem od jakiego silnika kupiłem tarcze i zaciski?
Chłopie czytaj wyraźnie...
Chłopie czytaj wyraźnie...
-
- Forumowicz
- Posty: 63
- Rejestracja: 27 maja 2017, 20:38
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: łódzkie
Re: Musso wymiana przednich zacisków PRB na "normalne"
Postautor: e30suchy » 01 kwie 2020, 12:52
Pisać można wyraźnie bądź nie. Czytam Chłopie ze zrozumieniem, i Tobie również polecam. Pytanie było skierowane do form, nie do Ciebie. A propos, myślałem, że może któryś z forumowiczów grzebał może przy zaciskach PRB skoro taki temat jest założony(może nawet ktoś miał je w rękach) i może ma tajemną wiedzę na ten temat? Skoro nie, to będę eksperymentował.
"Doprecyzuję pytanie. Chodzi mi o zaciski z wersji santa fe z tarczami o średnicy 276. Względem oryginału to tylko 2mm różnicy."
Drugie pytanie.
" A jak to się ma do różnicy w wysokości tarczy? Tutaj będzie coś kolidować z oryginałem z musso? Znalazłem info, ę wysokość musso to 40mm, a w Hundaju 47mm"
Nie mam wykształcenia mechanicznego, są to dla mnie tylko cyfry, nie wiem na co się one przekładają, wiec jeśli ktoś zna odpowiedź to proszę mi odpowiedzieć.
pozdrawiam
"Doprecyzuję pytanie. Chodzi mi o zaciski z wersji santa fe z tarczami o średnicy 276. Względem oryginału to tylko 2mm różnicy."
Drugie pytanie.
" A jak to się ma do różnicy w wysokości tarczy? Tutaj będzie coś kolidować z oryginałem z musso? Znalazłem info, ę wysokość musso to 40mm, a w Hundaju 47mm"
Nie mam wykształcenia mechanicznego, są to dla mnie tylko cyfry, nie wiem na co się one przekładają, wiec jeśli ktoś zna odpowiedź to proszę mi odpowiedzieć.
pozdrawiam
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości