Napęd 4x4
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 03 mar 2019, 23:48
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Gadu-Gadu: 0
Napęd 4x4
Postautor: Sopebu » 09 lut 2021, 9:36
Witam, chciałbym rozwiać wszelkie wątpliwości dotyczące napędu 4x4 Part time. Mam 3 przełączniki na panelu 2h, 4h i 4l i tu pojawia się moje pytanie czy przy dzisiejszej pogodzie gdzie wszędzie leży śnieg mogę jezdzić po mieście cały czas na napędzie 4h? czy jednak nie jest to dobry pomysł gdyż wiadomo, że w mieście dużo i często się skręca. Jak to wygląda, bo już naczytałem się różnych opinii, instrukcji i nie wiem co mam myśleć, a nie chcę aby coś się zepsuło. Z góry dziękuję za pomoc.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Napęd 4x4
Postautor: automatic » 09 lut 2021, 10:52
Zasada jest prosta - jak nie widzisz czarnego włącz 4x4H śmiało , nawet jak przebija spod śniegu co nieco czarne - jeśli jest coś śliskiego na jezdni aby koło mogło zabuksować przy skręcie to śmiało .W zasadzie to czuć gdy przyczepność jest duża i napęd mocno się napina na zakrętach o małym promieniu - wtedy czasem aż trzeszczy - a wtedy tylko 2L !
- kuku756
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sty 2019, 23:04
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Józefów
Re: Napęd 4x4
Postautor: kuku756 » 11 lut 2021, 7:12
Podepnę się do tematu. W moim przypadku jest TOD. Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że w pozycji przełącznika 4H, auto ciągnie na tył. Np. wjechałem na mocno ośnieżony parking, ESP zaczęło szaleć i wyhamowało silnik, po czym stanąłem.
Dopiero po włączeniu 4L włączył się przód na sztywno i wyjechałem. Czy to może świadczyć, że napęd jest uszkodzony ? Jeśli tak, to od czego zacząć poszukiwania?
P.S. Dodam, że podczas jazdy już z większą prędkością po drodze utrzymanej na biało, Rex trzyma się drogi bardzo dobrze i cięzko go wyprowadzić z równowagi.
Dlatego czuję niedosyt........Proszę, pomóżcie.

P.S. Dodam, że podczas jazdy już z większą prędkością po drodze utrzymanej na biało, Rex trzyma się drogi bardzo dobrze i cięzko go wyprowadzić z równowagi.

-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Napęd 4x4
Postautor: automatic » 14 lut 2021, 23:47
Jeżeli wszystko działa na 4L to znaczy że wał i reduktor dopina napęd
Problem leży w sterowniku i w współpracy z systemami abs i kontroli trakcji - stąd taka rekcja jak wyhamowanie zamiast dołączenia przodu .
Również możliwa jest usterka reduktora - nie dołącza napędu w pozycji 4 H - usterka mechaniczna lub bardziej elektryczna - nie zasprzęgla przodu po podaniu sygnału lub brak sygnału .
Problem leży w sterowniku i w współpracy z systemami abs i kontroli trakcji - stąd taka rekcja jak wyhamowanie zamiast dołączenia przodu .
Również możliwa jest usterka reduktora - nie dołącza napędu w pozycji 4 H - usterka mechaniczna lub bardziej elektryczna - nie zasprzęgla przodu po podaniu sygnału lub brak sygnału .
- kuku756
- Rusza z kopyta
- Posty: 15
- Rejestracja: 30 sty 2019, 23:04
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Józefów
Re: Napęd 4x4
Postautor: kuku756 » 15 lut 2021, 17:32
Dziękuję bardzo za poradę. W takim razie zaczynam poszukiwania. Jak dojdę, dam znać co i jak 

-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: Napęd 4x4
Postautor: RudebwoyIrl » 15 lut 2021, 21:08
To TOD jest nie Part Time , jesteś pewien że Ci tam nic nie kręci? Podnieś się do góry i zobacz co i jak pierw daj więcej danych z opisywanej sytuacji równie dobrze akurat to jedno koło kręciło ... Jak zapiąłes 4L rozumie TOD zapina lock na reduktor i Ci poszło... Jak będziesz w górze zobacz co się dzieje które wały się kręcą i tak dalej...
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: Napęd 4x4
Postautor: automatic » 16 lut 2021, 12:41
Albo dokąd jest śnieg i lód - postaw rextona tylnymi kołami na śliskim lodzie i przednimi też na lodzie , niech ktoś obserwuje przód czy zakręci się jedno koło przednie przynajmniej przy dynamicznym ruszaniu . Jeśli zakręci to postaw go przodem na ziemi albo podsyp piasek pod przód tylko - jak się sam wyciągnie napęd jest ok !
- Hakama4x4
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 23 mar 2021, 12:37
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: Napęd 4x4
Postautor: Hakama4x4 » 08 kwie 2021, 14:19
Mnie się też wydawało, że dziala na 4L ale tak nie jest. Miałem niesprawny układ podciśnienia a na reduktorze jest większy moment i stąd takie wrażenie. Najprostszy test napędu jaki robie to najechanie jednym kołem skosem na stromą skarpę. Oczywiście z wyczuciem żeby nie przewrócić auta ale jak tak najedziesz odpowiednio to masz dwa koła w powietrzu i po otwarciu szyb usłyszysz czy ślizga się tylko tył czy też przód. Auto powinno też ruszyć jak napęd sprawny bo jak łapie tylko tył to ESP i tak nie pomoże. Jak sprawny przód to ruszysz. W instrukcji z mojego Rextona W pisze jednoznacznie że z 4H nie jeździmy po utwardzonej nawierzchni - czyli jest na sztywno ale być może były też wersje z centralnym sprzęgiełkiem. W każdym razie test skarpy jest niezawodny i jednoznaczny. W ogóle dodam jako ciekawostkę, że miałem kiedyś jeden przewód zatkany syfem i napędzało jedno koło z przodu. Samochód jechał w terenie ale po przedmuchaniu śmiga 100 kroć lepiej.
. Dobrze je raz na jakiś czas odłączyć od zaworu i sprzęgiełka i przedmuchać kompresorkiem. Także dla higieny zaworka podciśnienia z którego również wydmuchałem sól - mimo, że niby uklad raczej szczelny ale jakoś zaciągnęło nie dużą ilość, która z czasem spowodować może zablokowanie się zaworka. Ja już myślałem, że mam do wymiany - ale wyczyściłem na mokro, wydmuchałem i działa teraz cacy

-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości