Nierówna praca na zimnym silniku
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Ptasiek » 19 lis 2011, 13:46
Witam, jestem posiadaczem KORANDO 2,9TD z 2006 roku z przebiegiem 115 000 tyś. km. Podczas odpalania zimnego silnika nie ma żadnych problemów kiedy popracuje silnik na wolnych obrotach tak około 2 min zaczyna lekko go bujać i tak jak by na jednym z cylindrów źle spalał paliwo bo pokazuje się lekki dym. Wszystko ustępuje po nagrzaniu silnika już do dwóch kresek na wskaźniku temperatury i nic później się nie dzieje spalanie paliw jest OK. a dy silnik trochę postoi i temperatura znowu spadnie poniżej tych dwóch kresek zaczyna lekko nierówno pracować i poddymiać aż znowu osiągnie tą minimalną temperaturę. Czy mogą być to już pierwsze oznaki rozszczelnienia się turbiny bo zauważyłem że w przewodzie dolotowym do silnika zaczął pojawiać się olej.
- Mariusz
- Forumowicz
- Posty: 92
- Rejestracja: 01 sty 2008, 18:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Tomaszów Lub.
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Mariusz » 19 lis 2011, 14:04
Raczej kompresja na jednym z cylindrów .
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Ptasiek » 19 lis 2011, 15:55
Raczej nie ponieważ była mierzona i jest jednakowa na wszystkich a przy złej kompresji nie odpalał by na zimnym silniku od jednego strzału a nie równa praca zaczyna się po jakiś 2 minutach pracy silnika i kończy po lekkim nagrzaniu tak jak pisałem, a może któryś wtryskiwacz może się podwiesza, a może jednak olej który zaciąga silnik z zimnej turbiny. Pierwszy raz spotykam się z czymś takim przy silniku, a i jeszcze jedno co do kompresji to myślę że to nie to bo silnik wykazuje bardzo dobrą dynamikę i sam samochód jest eksploatowany przez ze mnie prawie od samej nowości i z dynamiki jazdy przez ten okres nic nie stracił.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: mussolinii » 19 lis 2011, 16:50
Raczej wtrysk sie podwiesza ale to byloby slyszalne na "ucho".
A jak masz zimny silnik to obroty masz podwyzszone?
A jak masz zimny silnik to obroty masz podwyzszone?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Ptasiek » 19 lis 2011, 16:58
tak na zimnym silniku obroty podwyższa automatycznie a potem spadają. Cała rzecz odbywa się w zakresie dolnej temperatury silnik jak wskaźnik dojdzie do drugiej kreski to ustępuje i jest wszystko OK. Czyli brak jakiego kolwiek dymu, nierównej pracy itp., a i silnik bez różnicy jaką ma temperaturę to się wkręca na obroty bez jakich kolwiek problemów tylko na wolnych obortach lekko dymi i nie równo pracuje, a i zauważyłem że dym ma lekki zapach nie spalonej ropy to może rzeczywiście któryś wtrysk.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: mussolinii » 19 lis 2011, 20:26
Tak.. to zapewne wtryskiwacz ci sie podwiesza.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Julian » 20 lis 2011, 16:07
Stara szkoła, to stetoskop. Teraz to komputer i płać, chłopie.Zawieszony wtrysk daje "głuchy" dźwięk. Można nawet na "rękę" sprawdzić po przewodach. Dobre drgają, zawieszony mniej. Ale trzeba lat praktyki.Pozdrawiam.
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Ptasiek » 21 lis 2011, 16:00
To może ktoś wie gdzieznaję w okolicach Łodzi najlepiej koło Strykowa dobrego fachowca od wtrysków?
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: musso » 21 lis 2011, 19:14
Ptasiek,przy 115000km,zeby wtrysk sie zawieszal to cos nie tak,chyba ze zle paliwo tankujesz,Moj(Musso 2.9td) ma 200000km i jak bylem w Polsce pojechalem na warsztat na kontrole wtryskow,wymontowali,sprawdzili i ocenili ze sa w idealnym stanie.Kup moze na stacji paliw srodek do czyszczenia ukl.paliwowego diesla,i sprawdz czy bedzie poprawa.
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: krzychu » 22 lis 2011, 15:49
A ja obstawiam pompke paliwa do regulacji.
Od strony ściany grodziowej jest takie "ufo" którym się reguluje obroty.
Gdzieś na forum jest zdjęcie jak toto wygląda.
Trzeba tylko pamiętać, że nie można kręcić więcej jak 180* w lewo lub w prawo.
Ja tak wyregulowałem obroty na 4 kreskę (nie licząc 0) bo mi bujał troszkę jak się zagrzał.
Na zimnym nie było objawu bo działa ssanie, które podnosi minimalnie obroty.
Domowa regulacja (na ciepłym silniku) i bujanie ustało a i spalanie teraz mam w granicy 9l/100km w mieście przy spokojnej jeździe
Zapomniałem dodać że to "ufo" jest sterowane podciśnieniem, może to szwankuje
Od strony ściany grodziowej jest takie "ufo" którym się reguluje obroty.
Gdzieś na forum jest zdjęcie jak toto wygląda.
Trzeba tylko pamiętać, że nie można kręcić więcej jak 180* w lewo lub w prawo.
Ja tak wyregulowałem obroty na 4 kreskę (nie licząc 0) bo mi bujał troszkę jak się zagrzał.
Na zimnym nie było objawu bo działa ssanie, które podnosi minimalnie obroty.
Domowa regulacja (na ciepłym silniku) i bujanie ustało a i spalanie teraz mam w granicy 9l/100km w mieście przy spokojnej jeździe

Zapomniałem dodać że to "ufo" jest sterowane podciśnieniem, może to szwankuje


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Ptasiek » 24 lis 2011, 16:39
Raczej to nie jest regulacja biegu jałowego silnika (rzeczywiście bujanie występuję gdy są źle ustawione obroty) a u mnie wygląda tak jak by któryś wtryskiwacz na zimnym silniku za wcześnie się otwierał i źle spala się paliwo i podkapca na biało i czuc niespalone paliwo. I wtedy też następuje zabujanie silnikiem ale nie takie jak przy źle ustawionych obrotach. Nadal poszukuję dobrego fachofca od wtrysów w okolicach Łodzi.
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: msch00 » 25 lis 2011, 11:13
Witam
Moje sugestie:
- uszczelka pod głowicą puszcza i dostaje się płyn na cylinder, na tyle mało, że po nagrzaniu zdąży odparować
- masz niewielki wyciek za filtrem paliwa (tym głównym), paliwa z filtra starcza na kilka min. po czym jeśli jest wyciek to zanim pompa dociągnie może minąć chwila
Oba ww. przypadki ćwiczyłem u siebie
Pozdr
Markus
Moje sugestie:
- uszczelka pod głowicą puszcza i dostaje się płyn na cylinder, na tyle mało, że po nagrzaniu zdąży odparować
- masz niewielki wyciek za filtrem paliwa (tym głównym), paliwa z filtra starcza na kilka min. po czym jeśli jest wyciek to zanim pompa dociągnie może minąć chwila
Oba ww. przypadki ćwiczyłem u siebie
Pozdr
Markus
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: Ptasiek » 25 lis 2011, 21:45
Pierwsza opcja raczej odpada bo nie ma ubytków płynu ze zbiornika (specjalnie go obserwuję od ponad miesiąca), oraz przedmuchów ciśnienia z cylindrów do zbiornika. Nad drugą opcją popracuję i może podłącze bezpośrednio paliwo do pompy i wtedy na pewno wyeliminuję możliwośc zasysania powietrza i jak to się okarze że pomaga to będę eliminował po kawałek po kawałku możliwe miejsca dostawania się powietrza. Też się zastanawiam czy nie stało się to wszystko po wymianie filtra paliwa i może on coś przepuszcza.
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Nierówna praca na zimnym silniku
Postautor: musso » 25 lis 2011, 21:57
Ptasiek-naprawde przy takim przebiegu nie stawial bym na wtryski,poszukaj innej przyczyny,moze faktycznie pompa paliwa na pompie wtryskowej fisiuje.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości