W ofercie Ssangyonga pojawił się nowy silnik diesla 2.2 178KM przeznaczony dla Korando, Rextona i Rodiusa.
Zastąpił on silnik diesla 2.0 w wersji 150KM i 175KM dla Korando i wersję 155KM dla pozostałych modeli. Łączony jest z skrzynią manualną lub nową automatyczną 6 biegową AISIN oraz wersją 4x2 i 4x4. Dla Rextona i Rodiusa przewidziano skrzynię 7 biegową MB oraz E-Tronic. Niestety nowe skrzynie biegów są również droższe, cena wzrosła z 7000-8500zł do 11000-12000zł w zależności od modelu. Jeśli chodzi o spalanie, nowy silnik jest bardziej oszczędny. Niestety wszystkie wymienione auta podrożały.
Jak dla mnie dobrą opcją jest dodanie nowych mocniejszych silników do Rextona i Rodiusa. Choć producent mógł w ofercie zostawić słabszą wersję dla większego wyboru. Nie do końca rozumiem to posunięcie w przypadku Korando. Cena auta wzrosła, głównie z powodu pojemności silnika powyżej 2.0 litrów co może odstraszyć potencjalnych klientów. Jedyny plus to mniejsze spalanie. Wersja 150KM była wystarczająca do tego modelu, sam takim jeżdżę i nie czuje braku mocy, dodatkowo ten silnik miała rozsądną cenę. Podejrzewam, że wiele osób będzie obecnie wybierać benzynę. Lepszym rozwiązaniem byłoby pozostawienie w ofercie Korando silników 2.0 diesla oraz dodanie 2.2 ale o większej mocy, np. około 200KM zamiast takiej samej wartości jak miał mocniejszy wariant 2.0.
Więcej informacji w cennikach na stronie Ssangyonga http://www.ssangyong.pl/
Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Tutaj możemy porozmawiać na wszystkie tematy, niekoniecznie związane z motoryzacją
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Postautor: artega7 » 28 wrz 2015, 15:10
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta

Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiu
Postautor: Noriega » 29 wrz 2015, 0:00
A do actyona sporta tego nie dali???????????
To już jest logika chorego. Moim zdaniem Rexton ok, rodius no może też ok. Ale korado, a nie Actyon sports??? który jest badz co bądz Pick-upemem, znaczy samochodem no-Uzytkowym, i na downsizingu cierpi badziej niż samochody stricte dupowozy.
Tak właśnie sobie myslałem że może za jakiś czas pomyślał bym o Actyonie zwłaszcza że mu image poprawili, ale to obecne serduszko w koniku roboczym mnie odstasza. Zastanawiałem się czy nie ma opcji gdzies na siwecie Actyona sportsa z nowa twarzą a starym silnikiem 2.7 i jak ktos zrobił jakis motorek choć troche opierający się eko-dyktaturze to i tak nie zrobił z niego nalezytego uzytku. Przecież PICK UP powinien być pierwszym samochodem do którego wsadzą ten silnik
Co za debile planują kierunki rozwoju i strategie tej marki????


To już jest logika chorego. Moim zdaniem Rexton ok, rodius no może też ok. Ale korado, a nie Actyon sports??? który jest badz co bądz Pick-upemem, znaczy samochodem no-Uzytkowym, i na downsizingu cierpi badziej niż samochody stricte dupowozy.
Tak właśnie sobie myslałem że może za jakiś czas pomyślał bym o Actyonie zwłaszcza że mu image poprawili, ale to obecne serduszko w koniku roboczym mnie odstasza. Zastanawiałem się czy nie ma opcji gdzies na siwecie Actyona sportsa z nowa twarzą a starym silnikiem 2.7 i jak ktos zrobił jakis motorek choć troche opierający się eko-dyktaturze to i tak nie zrobił z niego nalezytego uzytku. Przecież PICK UP powinien być pierwszym samochodem do którego wsadzą ten silnik

Co za debile planują kierunki rozwoju i strategie tej marki????
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 449
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiu
Postautor: malek » 29 wrz 2015, 9:41
Może Actyon będzie już wycofywany z oferty i dlatego nie dostał nowego silnika? W sumie to dość stary model.
Z tego co czytam Korando z tym nowym silnikiem pali nawet mniej niż z 2.0
Z tego co czytam Korando z tym nowym silnikiem pali nawet mniej niż z 2.0
-
- Stały bywalec
- Posty: 168
- Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiu
Postautor: Noriega » 01 paź 2015, 23:56
Jeśli tak miało by być, to z całym szacunkiem dla posiadaczy innych modeli SSY ( ale w/g mnie) nie zostanie w ofercie marki już nic interesującego. Ale może dlatego że a jestem zwolennikiem samochodód bardzie do użytku i Ciorki, a nie dla elegencji i komfortu ( gdyż te przymioty w/g mnie nie są najcenniejsze w samochodzie ) SSY z marki twardych bezkompromisowych samochodów miekknie 

-
- Nowy użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:54
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2015
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Postautor: Genius65 » 15 lis 2015, 19:01
Silnik 2,0 zastąpiony został przez 2,2 ponieważ spełnia tylko normę EURO 5 a od stycznia 2016 obowiązuje w UNI EURO 6. Poza Unią Europejską można będzie Korando (pewnie i inne modele) kupić również w wersji 2,0 150 i 175 km.
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Postautor: artega7 » 17 lis 2015, 10:29
Na pewno dla tego wycofują ten silnik, ale wersja 2.0 jest stosunkowo nową konstrukcją, więc mogli spróbować ją dostosować do obowiązujących norm, tak jak to robi większość producentów.
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta

Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Postautor: artega7 » 25 lis 2015, 14:24
Malek podrzucił link o nowym silniku i małym liftingu Rodiusa. W artykule piszą, że nowy silnik montowany jest już w Mercedesach i Infinity. Ciekawe, czy rzeczywiście nie jest to autorska konstrukcja Ssangyonga.
http://superauto24.se.pl/nowosci/ssangy ... 33476.html
http://superauto24.se.pl/nowosci/ssangy ... 33476.html
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta

Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
- artega7
- Stały bywalec
- Posty: 219
- Rejestracja: 29 wrz 2014, 21:46
- Model: Korando C (2011-)
- Rok produkcji: 2013
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Postautor: artega7 » 04 lip 2016, 12:52
Nowy silnik 2.2 178KM jest już dostępny w Actyonie Sport na rynku Koreańskim, więc pewnie i u nas pojawi się ta wersja.
http://www.smotor.com/kr/showroom/?cars=korandos
http://www.smotor.com/kr/showroom/?cars=korandos
Korando C, 2.0 150KM diesel, Quartz, 4x4, 2013r.
Opis mojego auta
Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
Opis mojego auta

Instrukcje i materiały serwisowe do naszych Ssangyongów
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Nowy silnik diesela 2.2 178KM w Korando, Rextonie, Rodiusie
Postautor: Trawas » 13 wrz 2016, 0:39
Znaczy wszędzie i u wszystkich idzie ku temu by w autach montowane były coraz to mniejsze ale bardziej wysilone silniki. Widać to na przykładzie Rextona - dawna jego wersja z silnikiem R5 270 VXT o mocy 180 KM i nowa z silnikiem R4 220 o podobnej mocy. Nie tylko wyciągnięto taką samą moc z silnika o jeden cylinder mniejszego ale bardziej go obciążono pracą, bowiem prędkość maksymalna dostępna w wersji 2.2 l jest wyższa niż w aucie z silnikiem 2,7 l . Jednoznacznie przy silniku 2,7 z uwagi na jego trwałość ograniczono elektronicznie maksymalną prędkość auta bardziej niż w autach z mniejszym silnikiem. Jakie będą tego skutki łatwo przewidzieć. W dawnych Rexach silniki 2,7 l robiły przebiegi bez remontu kapitalnego powyżej 600 tyś km. Nowe silniki będą zdolne zapewne zrobić połowę tego dystansu. Moim zdaniem to wielka wada dla użytkowników tych samochodów. Dawne Rexy z uwagi na odporność na korozję spokojnie wytrzymywały dwa silniki eksploatowane do końca teraz potrzeba będzie czterech. Jeszcze trochę a firmy będą nam proponowały auta z silnikami od kosiarek z doładowaniem do mocy 200 KM.
Czasy jednorazówek się utrwalają i tylko szkoda, że my , w przeciwieństwie do Niemców nie możemy sobie pozwalać na zakupy nowego auta co trzy lata. Ta moda na jednorazówki nie jest dla nas, niestety.
Czasy jednorazówek się utrwalają i tylko szkoda, że my , w przeciwieństwie do Niemców nie możemy sobie pozwalać na zakupy nowego auta co trzy lata. Ta moda na jednorazówki nie jest dla nas, niestety.

Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości