Odrzutowy Rexton
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: sergio1969 » 17 kwie 2017, 12:57
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 17 kwie 2017, 13:55
XSzafaX pisze: teraz mam dużo gorszy problem za zimnym nierówna praca lekko dymi na bało ale naprawdę delikatnie i czuć nieprzepalona ropę muszę pomierzyć kompresje na cylindrach lecz boje sie wykręcania świec ponieważ długo nie były wymieniane przynajmniej 4 sztuki 4lata a jedna dłużej ;/, co do kolektora bez wyciągania sie nieobedzie ;/pozdrawiam !
To, że dymi na biało tuż po uruchomieniu zimnego silnika to znaczy, że accelerometer pracuje OK i jest wszystko w porządku. Tak ma być,- gorzej gdyby nie podymił sobie. Mój w zimie na mrozie potrafi postawić niezłą zasłonę dymną. To proste , pracuje układ wzbogacania mieszanki - coś jak w benzynowych- gaźnikowych włączone automatyczne ssanie. Dla świętego spokoju można sprawdzić czujnik temp zewnętrznej i przepływomierz masowy. Teraz świece praktycznie nie mają znaczenia bo w Rexach powyżej 10'C świece się nie włączają wcale. Nierówna praca - o, to jest istotne i trzeba to sprawdzić - Nie wiem jak wygląda ta nierówna praca ? czy jest to wypadanie zapłonów i szarpanie, czy tzw. falowanie obrotów ?
Posprawdzaj kontakty wtyczek wtryskiwaczy a najlepiej byłoby zrobić skan silnika na diagu - najlepiej na Launch X 431 bo kuma Rexa jak żaden inny.

Wato byłoby też zrobić próbę przelewową wtrysków - możesz samamu ( bo jak, który leje to obniża sobie ciśnienie i na jałowych obrotach może mu być mało )
- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: XSzafaX » 17 kwie 2017, 22:07

- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: XSzafaX » 18 kwie 2017, 8:20

-
- Stały bywalec
- Posty: 361
- Rejestracja: 26 paź 2015, 14:09
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: charlie » 18 kwie 2017, 8:46
- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: sergio1969 » 18 kwie 2017, 11:18
Zajrzyj tutaj na stronke + jedna dalej lub blizej bedziesz wiedzial -pozdrawiam 4 str dosc dokladnie pokazane
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 18 kwie 2017, 13:59
charlie pisze:Wtrącę się do rozmowy- u mnie easy diag pokazywał IMV fault, wymieniłem i dalej raz pokazuje błąd podczas testu, innym razem nie. Z wymianą nie rozpedzalbym sie. Skupiłbym się na połączeniach elektrycznych. Dostęp do IMV trochę trudny- trzeba odkręcić parę rzeczy.
To, że wymieniłeś zaworek, nawet jeżeli stary pracował (w domniemaniu) to nie szkodzi. Powinno się go wymieniać co parę lat eksploatacji. Bo to zwyczajna cewka elektromagnesu rządząca zaworem wysokiego ciśnienia. Pracuje pulsacyjnie zatem wykonuje miliony ruchów i po pewnym czasie brudzi się, zaciera i nie nadąża co daje nierówne regulowanie ciśnienia na listwie - a to dla zaworków na wtryskach bardzo źle bo je rozpieprza zwyczajnie. Oczywiście można czyścić zawory IMV zanurzając je pionowo w słoiku z paliwem po podłączeniu pod generator ale to już nie to bo luzy wyrobione pozostają, Zatem nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Wtryski dłużej pożyją. Sprawdzenie instalacji - OK . należy pamiętać, że IMV podłączony jest do (+) na stałe a regulacja jego pracą idzie z ECU poprzez masę (-) Zaś praca ECU w tym zakresie zależna jest od regulatora napięcia na alternatorze podającym na linię ING 1 . Po włączeniu stacyjki prąd z baterii nie idzie na te obwody ECU zatem przy rozruchu IMV nie ma połączenia z masą i jest otwarty puszczając ciśnienie na listwę - bo pompa kręcona przez rozrusznik daje małe ciśnienie. Dopiero, gdy silnik zaskoczy i alternator poda napięcie na ING 1 - ECU ożywa i daje na zaworek wedle potrzeb silnika. W tym procesie połączenia przewodów z masą są ważne - jak coś zaśniedziało na łączeniach z budą to może nawalać. Tym samym sprawdzenie samych kostek nie wystarczy - trzeba poczyścić łącza masy na budzie i silniku.

Charlie , a czy , kiedy ci wyskakuje błą IMV nie masz też towarzyszącego błędu P 1191 ? bo to istotne.
Sergio , a czemu tu z tym koreańskim Kretem wyskoczyłeś ? To szkodnik trawników - ryje tunele na działce

- sergio1969
- Stały bywalec
- Posty: 1289
- Rejestracja: 03 cze 2013, 7:18
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2694
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia :-)
- Kontaktowanie:
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: sergio1969 » 19 kwie 2017, 12:06
http://monolith.in.ua/harakteristiki-dv ... ng-rexton/ specyfikacja silnika
http://monolith.in.ua/dvigatel-d27dt-d2 ... ng-rexton/ silnik
http://monolith.in.ua/proverka-kompress ... ng-rexton/ kompresja
http://monolith.in.ua/dvigatel-ssangyong-rexton/ mocowanie silnika
http://monolith.in.ua/navesnoe-oborudov ... ng-rexton/ elementy zewnetrzne silnika
http://monolith.in.ua/catalog/rukovodst ... ng_rexton/ awarie
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 19 kwie 2017, 15:26

- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: XSzafaX » 19 kwie 2017, 19:45
-
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 18 maja 2017, 14:10
XSzafaX pisze:Widzisz jednak turbo a co do świecy to może jednak podkładka miedziana wtrysku? Najlepiej nalać wd40 w kanał wtrysku i zobaczyć czy lecą bomble
Miałeś rację co do wtrysku, nie dość że były przedmuchy na świecach żarowych to jeszcze z pod wtryskiem. Wtrysk wyciągłem, wyczyściłem, gniazdo też wyczszczone. Teraz zakup podkładki i śruby, i oczywiście pytanko: z jakim momentem dokręić śrubę żeby nie zerwać gwintu w głowicy? W manualu wyczytałem że 9 Nm
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 18 maja 2017, 14:53
Podkładki miedzianej lepiej użyć oryginalnej bo chodzi o miękkość miedzi - zbyt twardy zamiennik nie uszczelni dobrze podłączenia. No i rzeczywiście uważaj na ten gwint - w którymś z moich poprzednich Rexów, przy regeneracji wtrysków, umiasty mechanior przykręcił za mocno , zerwał gwint i po niedługim czasie wtrysk wystrzelił z takim hukiem, że myślałem co silnik eksplodował . Wtrysk się oczywiście złamał, bo go przewód przytrzymał. Teraz , profilaktycznie, przetulejowałem wszystkie gniazda gwintów M6/10 i śruby wkręca się w stal - no, bo nowe wtryski sporo kosztują więc lepiej żeby nie strzelały.

- XSzafaX
- Stały bywalec
- Posty: 442
- Rejestracja: 14 lut 2016, 21:08
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: XSzafaX » 18 maja 2017, 15:01

-
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 21 cze 2015, 15:01
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kraków
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: rk75 » 19 maja 2017, 6:08
Trawas pisze:Rk75 - to znaczy, że wyczyściłeś gniazdo odpowiednim frezem do gniazd ? ( tak się tylko upewniam) bo jeśli nie, to całą robotę o kant D potłuc.
No właśnie wyczyściłem ale nie frezem, myślałem że to się robi dopiero jak gniazdo jest wypalone. Ale jak trzeba to muszę zrobić. Jak to mogę dobrze zrobić żeby czegoś nie spartolić, i czy może być do tego zestaw frezów z allegro?
- Trawas
- Stały bywalec
- Posty: 994
- Rejestracja: 09 kwie 2016, 1:44
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Odrzutowy Rexton
Postautor: Trawas » 19 maja 2017, 15:38
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości