OPONY dwie różne pary na obie osie
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:05
- Model: Rexton
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: Pietroff » 21 cze 2021, 16:14
CZEŚĆ, wiem że wiele się pisze o tym że w terenówkach nie powinno się łączyć różnych rodzajów opon ale.. Rexton I Part Time. Mam 2szt dość agresywne nowe RT i dwie nowe AT.. niestety nie mam możliwości dokupienia drugiego zestawu RT bo model zniknął dosłownie z rynkua bardzo mi się podobają.. Czy jak założę RT na tył i AT na przód - rozmiar teoretycznie taki sam ale wiadomo że RTsą w średnicy jakieś 5mm większe.- będzie jakiś odczuwalny problem w jeździe po asfalcie i w terenie?
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: RudebwoyIrl » 22 cze 2021, 17:25
Wiesz co ja Ci powiem tak 4x takie same .
Jak chcesz kombinować to jedyny chyba problem to ESP / ABS jeśli chodzi o systemy przy PT
Co do odczuwalnego problemu w jeździe nie wiem o co Ci chodzi z tym pytaniem przy spokojnej jeździe pojedziesz normalnie, granicę przyczepności Ci się zmienią i amortyzacja jak również siła hamowania więc jak jedziesz to o tym pamiętaj.
Jeżeli robisz to tylko bo Ci się podobają znaczy się że uważasz że fura na 2 różnych typach opon będzie lepiej się prezentować niż na 4 takich samych?
Jak chcesz kombinować to jedyny chyba problem to ESP / ABS jeśli chodzi o systemy przy PT
Co do odczuwalnego problemu w jeździe nie wiem o co Ci chodzi z tym pytaniem przy spokojnej jeździe pojedziesz normalnie, granicę przyczepności Ci się zmienią i amortyzacja jak również siła hamowania więc jak jedziesz to o tym pamiętaj.
Jeżeli robisz to tylko bo Ci się podobają znaczy się że uważasz że fura na 2 różnych typach opon będzie lepiej się prezentować niż na 4 takich samych?
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: krisw11 » 22 cze 2021, 22:53
Cześć , tak jak napisał Kolega powyżej, nic sie do razu nie wydarzy ale z czasem na pewno . Nie bez powodu producenci aut 4x4 , quattro itp. wręcz nakazują stosować 4 jednakowe opony nawet tej samej firmy. Musisz sie z tym pogodzić Kolego jak nie chcesz w przyszłości kłopotów z napędami. Tym bardziej,że oponki zakładasz raz na ileś tam lat. Szkoda psuć sobie samemu autko 

Kris
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:05
- Model: Rexton
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: Pietroff » 24 cze 2021, 11:12
Nie chodziło mi o to że mi się bardziej podobają wizualnie ale o to że w terenie będą sobie lepiej radzić a kupiłem je na tyle stosunkowo tanio że szkoda trochę ich nie wykorzystac.. Zwłaszcza że USA bardzo si ie je chwalą - Chodzi konkretnie o model Kenda Klever RT.. Co do zagadnienia stałego napędu na 4x4 torozumiem że tu faktycznie wymagana jest zgodność . W tym wyoadku jest napęd na tył i tylko w terenie dołączany na sztywno przód.. W teorii takie połączenie opon w terenie może mieć zalety, na asfalcie raczej wady.. Pewnie ostecznie i tak zrezygnuje z takiej kombinacji i założę 4xAT bo na komplet Cooperów stt mnie na te chwile nie stać.. ale czasem dobrze takie rzeczy sobie przeanalizować "na głos"
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: RudebwoyIrl » 25 cze 2021, 13:36
Hehe w teorii to zignorowales wszystko co napisałem na temat co się Ci zrobi przy Part Time.
To że nie masz napędu stałego na 4 nie znaczy że ESP ABS i TCU nie czytają prędkości przednich kół ....jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Twój kąt widzenia skupia się tylko na kwesti mechanicznej i ewentualnym zmieleniu czegoś...
To że nie masz napędu stałego na 4 nie znaczy że ESP ABS i TCU nie czytają prędkości przednich kół ....jedno nie ma nic wspólnego z drugim. Twój kąt widzenia skupia się tylko na kwesti mechanicznej i ewentualnym zmieleniu czegoś...
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:05
- Model: Rexton
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: Pietroff » 25 cze 2021, 15:43
Właśnie też ten aspekt brałem pod uwagę.. tylko jak bardzo ten system jest realnie czuły skoro nawet w nowych osobówkach jednojnapędowych w wiekszosci nie jest to problemem dla elektroniki. Rexton I jego systemy też raczej nie są z najwyższej półki i podobno to esp raczej średnio działa nawet przy prawidłowym zestawie opon.. Jak zaznaczam tylko polemizuje i chętnie bym się dowiedział faktów od kogoś kto to miał okazję realnie testować i tyle 

-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: RudebwoyIrl » 26 cze 2021, 11:36
Ok rozbiję to tak..
W terenie nie jest to duży jakiś problem, zacznie się on na asfalcie przy większych prędkościach gdy różnica prędkości kół się zwiększy.
To nie jest tak że jutro Ci przestanie jeździć z tego powodu, to bardziej bym zakładał że spowoduje pewnego dnia że zacznie Ci się zapalać błąd ESP którego nie będziesz mógł rozgryźć..
Jak nie musisz to tak nie rób, jak robisz zwróć uwagę na to o czym pisaliśmy
W terenie nie jest to duży jakiś problem, zacznie się on na asfalcie przy większych prędkościach gdy różnica prędkości kół się zwiększy.
To nie jest tak że jutro Ci przestanie jeździć z tego powodu, to bardziej bym zakładał że spowoduje pewnego dnia że zacznie Ci się zapalać błąd ESP którego nie będziesz mógł rozgryźć..
Jak nie musisz to tak nie rób, jak robisz zwróć uwagę na to o czym pisaliśmy
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: krisw11 » 26 cze 2021, 22:36
Skwituje ,to tak ; jak chcesz jeździć w terenie zakładaj to co opisałeś nic mu nie będzie bo i tak bedzie miał uślizg , jeżeli więcej asfaltu i twardego ,to nie kombinuj i załóż 4 jednakowe gumki
. Pamiętaj ,że opon nie wymieniasz co miesiąc ani nawet co pół roku. Jak nowe albo dobry stan ,to raz na pare lat. Ja osobiście nie kombinuje zawsze zakładam 4 takie same czy nowe czy używane ,to takie same. Koniec kropka 


Kris
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: automatic » 28 cze 2021, 12:43
O czym wy gadacie ??? Jeżeli są opony o tym SAMYM ROZMIARZE katalogowym - To nie mogą się znacząco różnić - wymiary zewnętrzne są skatalogowane i znormalizowane niezależnie od typu bieżnika i producenta
Typowe opony 255/65/16 nowe mają głębokość bieżnika od 8mm do 10mm różnica 2mm jest pomijana przez układy pomiarowe systemów elektroniki sterującej , które MUSZĄ poprawnie działać przy zużytych bieżnikach na niektórych kołach - czyli od 2mm do 10 mm (8mm różnicy x2 = 16mm średnicy!).
Stara zasada różnych opon jest taka że te o lepszej przyczepności dajemy z tyłu by uniknąć niepożądanego driftu - tu jeszcze dodatkowo chodzi o tylny napęd . Producenci zalecają lecz nie nakazują jednakowe opony przy tym samym rozmiarze .
Dodatkowo - są opony o innym rozmiarze katalogowym ale o tej samej średnicy np: 255/65/16 ma ,,sobowtóra''- 275/60/16 -
Internecie są dostępne strony o zamiennikach opon np: https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/?#
Typowe opony 255/65/16 nowe mają głębokość bieżnika od 8mm do 10mm różnica 2mm jest pomijana przez układy pomiarowe systemów elektroniki sterującej , które MUSZĄ poprawnie działać przy zużytych bieżnikach na niektórych kołach - czyli od 2mm do 10 mm (8mm różnicy x2 = 16mm średnicy!).
Stara zasada różnych opon jest taka że te o lepszej przyczepności dajemy z tyłu by uniknąć niepożądanego driftu - tu jeszcze dodatkowo chodzi o tylny napęd . Producenci zalecają lecz nie nakazują jednakowe opony przy tym samym rozmiarze .
Dodatkowo - są opony o innym rozmiarze katalogowym ale o tej samej średnicy np: 255/65/16 ma ,,sobowtóra''- 275/60/16 -
Internecie są dostępne strony o zamiennikach opon np: https://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/?#
-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: RudebwoyIrl » 28 cze 2021, 16:28
Nie no Kolego teraz to dowaliles . HT,AT,RT,MT w zależności od bieżnika mogą się bardzo różnić rozmiarem mimo że są w tym samym rozmiarze:)
Weź sobie kup 33cale czy 35 im więcej lepiej widać i weź zmierz sobie miarką ile mają naprawdę założone z twoim ciśnieniem .
Wymiary opony jest podany przy max PSI na pełnym bieżniku bez obciążenia
Weź sobie kup 33cale czy 35 im więcej lepiej widać i weź zmierz sobie miarką ile mają naprawdę założone z twoim ciśnieniem .
Wymiary opony jest podany przy max PSI na pełnym bieżniku bez obciążenia
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:05
- Model: Rexton
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: Pietroff » 28 cze 2021, 17:37
Hehe ja swoje mierzyłem AT i RT (oba modele 245/75 r16) i wyszło mi 5mm więcej w RT na całej wysokości opony czyli jakie 2.5mm na stronę. Pomijalna różnica. No i RT są minimalnie szersze. Mimo wszystko jednak ostatecznie założę 4 takie same AT. Ale temat zostawię otwarty 

-
- Stały bywalec
- Posty: 822
- Rejestracja: 02 gru 2017, 20:10
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2695
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: IRL
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: RudebwoyIrl » 29 cze 2021, 19:43
I dobra decyzja:) swoją drogą bardzo mała ta różnica faktycznie.
Ja tu miałem MT ki 3 firm w tym samym rozmiarze różnice były 1 i 1,5 cm.
No forum którejś grupy offroadowej znalazłem kiedyś taki temat gdzie chłopaki że zdjęciami wpisywali rzeczywiste rozmiary kół łącznie z felgami (bo szerokość felgi też tu ma znaczenie)
Ale nie pamiętam gdzie to było za cholerę
Jak masz dwie wolne felgi weź sobie te RTki wrzuć na zapas i zawsze w teren możesz przełożyć koła
nie szukałeś po jakichś ebayach może byś gdzieś trafił to jeszcze?
Ja tu miałem MT ki 3 firm w tym samym rozmiarze różnice były 1 i 1,5 cm.
No forum którejś grupy offroadowej znalazłem kiedyś taki temat gdzie chłopaki że zdjęciami wpisywali rzeczywiste rozmiary kół łącznie z felgami (bo szerokość felgi też tu ma znaczenie)
Ale nie pamiętam gdzie to było za cholerę

Jak masz dwie wolne felgi weź sobie te RTki wrzuć na zapas i zawsze w teren możesz przełożyć koła

-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: automatic » 30 cze 2021, 8:53
Opony są budowane na osnowie znormalizowanej - różnice występują pomiędzy oponami standard a oznaczonymi dużą literą C na końcu symbolu
Są to opony o podniesionej nośności do małych samochodów ciężarowych . Natomiast średnica toczenia musi być w ustalonej normie !
Różnicę powoduje sam bieżnik : typowy H/T nowy to 8-9mm , A/T nowy to 11-12mm - M/T dochodzi do 15mm i tu są różnice . Są w sprzedaży opony bieżnikowane - ale to osobny temat !
Najbardziej właściwym jest pomiar toczenia OBWODU opony , on pokazuje jaka droga zostaje przebyta po 1 obrocie koła .
A w praktyce jak ABS nie wyświetla błędu w czasie jazdy - to przy napędzie 2x4 nie jest to żaden problem ( i tak nie powinno się używać 4x4 na czarnym i betonie bo brak mechanizmu różnicowego między osiami )
Są to opony o podniesionej nośności do małych samochodów ciężarowych . Natomiast średnica toczenia musi być w ustalonej normie !
Różnicę powoduje sam bieżnik : typowy H/T nowy to 8-9mm , A/T nowy to 11-12mm - M/T dochodzi do 15mm i tu są różnice . Są w sprzedaży opony bieżnikowane - ale to osobny temat !
Najbardziej właściwym jest pomiar toczenia OBWODU opony , on pokazuje jaka droga zostaje przebyta po 1 obrocie koła .
A w praktyce jak ABS nie wyświetla błędu w czasie jazdy - to przy napędzie 2x4 nie jest to żaden problem ( i tak nie powinno się używać 4x4 na czarnym i betonie bo brak mechanizmu różnicowego między osiami )
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 15 cze 2021, 14:05
- Model: Rexton
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: OPONY dwie różne pary na obie osie
Postautor: Pietroff » 12 lip 2021, 8:07
RudebwoyIrl pisze:I dobra decyzja:) swoją drogą bardzo mała ta różnica faktycznie.
Ja tu miałem MT ki 3 firm w tym samym rozmiarze różnice były 1 i 1,5 cm.
No forum którejś grupy offroadowej znalazłem kiedyś taki temat gdzie chłopaki że zdjęciami wpisywali rzeczywiste rozmiary kół łącznie z felgami (bo szerokość felgi też tu ma znaczenie)
Ale nie pamiętam gdzie to było za cholerę
Jak masz dwie wolne felgi weź sobie te RTki wrzuć na zapas i zawsze w teren możesz przełożyć kołanie szukałeś po jakichś ebayach może byś gdzieś trafił to jeszcze?
Skorzystałem jednak z opcji zwrotu opon na smarta. Przejrzałem cały internet i opony znikły dosłownie zewsząd.. Szkoda bo to świetny bieżnik i jakość za małe pieniądze. No nic, póki co zostaną AT a jak Kenda wróci na rynek to pewnie będę pierwszym który kupi komplet.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości