korando - oświetlenie wew i zew
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
korando - oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 11 paź 2015, 1:18
Zmiana / Wymiana reflektorów przednich.
na popularnym serwisie po wpisaniu Korando i przejściu do motoryzacji...oświetlenie znajdujemy fajne reflektorki.
aby je zamocować potrzebny flex/szlifierka kątowa.
Otwieramy maskę,
odkręcamy plastikowe śruby mocujące grill.
zdejmujemy grill.
każda oprawa zamocowana jest na 3 śrubach. - proponuje użyć jakiegoś odrdzewiacza aby nie było problemów z odkręceniem - użyjcie klucza nasadowego bo krzyżak rozwali śrubę (łepek)
delikatnie odkręcamy - bo inaczej urwie się łepek - tak było w moim przypadku.
potem odłączmy żarówkę i złącze silniczka reflektorów.
gdy mamy zdemontowane to:
wycinamy część odbłyśnika. (blacha jakieś 1mm grubości wiec dremelka można sobie odpuścić)
zostawiamy tylko pierścień do okoła.
mamy zatem przygotowany zestaw:
między pierścień dolny a reflektor wpuszczamy silikon aby na pewno się nic nie ruszało.
Następnie zakładamy górny pierścień i skręcamy.
(proponuje najpierw na sucho wszystko sprawdzić i spasować)
reflektor na górnej części ma znacznik w postaci strzałki, w dolnym pierścieniu w górnej środkowej części jest prostokątne wcięcie i tu należy tą strzałkę centralnie umieścić. nic trudnego.
na popularnym serwisie po wpisaniu Korando i przejściu do motoryzacji...oświetlenie znajdujemy fajne reflektorki.
aby je zamocować potrzebny flex/szlifierka kątowa.
Otwieramy maskę,
odkręcamy plastikowe śruby mocujące grill.
zdejmujemy grill.
każda oprawa zamocowana jest na 3 śrubach. - proponuje użyć jakiegoś odrdzewiacza aby nie było problemów z odkręceniem - użyjcie klucza nasadowego bo krzyżak rozwali śrubę (łepek)
delikatnie odkręcamy - bo inaczej urwie się łepek - tak było w moim przypadku.
potem odłączmy żarówkę i złącze silniczka reflektorów.
gdy mamy zdemontowane to:
wycinamy część odbłyśnika. (blacha jakieś 1mm grubości wiec dremelka można sobie odpuścić)
zostawiamy tylko pierścień do okoła.
mamy zatem przygotowany zestaw:
między pierścień dolny a reflektor wpuszczamy silikon aby na pewno się nic nie ruszało.
Następnie zakładamy górny pierścień i skręcamy.
(proponuje najpierw na sucho wszystko sprawdzić i spasować)
reflektor na górnej części ma znacznik w postaci strzałki, w dolnym pierścieniu w górnej środkowej części jest prostokątne wcięcie i tu należy tą strzałkę centralnie umieścić. nic trudnego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2015, 23:02 przez xprimo, łącznie zmieniany 5 razy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 2256
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: krisw11 » 11 paź 2015, 1:43
Kolego podważ delikatnie przyciski od otw.szyb i jak nie ma tam żadnej śrubki ,to zdejmuj tapicerke i od środka są małe śrubki bynajmniej tak było u mnie w 2001r.w Korku,odkręcasz plastik ten srebrny. Korka miałem jakieś 3 lata temu ,więc wszystkiego tak już nie pamietam 

Kris
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 19:53
przed złożeniem wygląda tak:
po złożeniu:
i nowe ślepia:
Aby wkłady pasowały należy na każdym "brzeszczotem" wyciąć 3 wypusty inaczej nie wpasujemy ich.
koszt wkładów to jakieś 20zł sztuka.
wkład ma uchwyt pod żarówkę H4 oraz dodatkowa małą - montowaną poniżej. (tu wstawiłem LED i będą pracowały jako dzienne)
więc zamiast płacić za używkę minimum 150zł/szt. zrób to samemu
20151028_175248.jpg
po złożeniu:
20151028_213835.jpg
i nowe ślepia:
20151028_220408.jpg
Aby wkłady pasowały należy na każdym "brzeszczotem" wyciąć 3 wypusty inaczej nie wpasujemy ich.
koszt wkładów to jakieś 20zł sztuka.
wkład ma uchwyt pod żarówkę H4 oraz dodatkowa małą - montowaną poniżej. (tu wstawiłem LED i będą pracowały jako dzienne)
więc zamiast płacić za używkę minimum 150zł/szt. zrób to samemu

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 20:07
Zmiana / naprawa podświetlenia przycisków sterowania szybami.
Potrzebne:
3 Diody LED 5mm lub 3mm na napięcie ok 3.2V DC.
użyłem super mocne FLUX 5mm.
zaczepy znajdują się w tych miejscach:
zacząłem od tych środkowych potem boczne.
Po rozłożeniu przycisków wygląda to następująco:
diody należy wylutować a następnie wlutować nowe zachowując tą samą polaryzację
(patrząc na diodę pod światło widać w części plastykowej 2 nóżki wieksza - i mniejsza +)
tak samo robimy z przyciskiem pasażera:
Potrzebne:
3 Diody LED 5mm lub 3mm na napięcie ok 3.2V DC.
użyłem super mocne FLUX 5mm.
zaczepy znajdują się w tych miejscach:
20151018_233618.jpg
zacząłem od tych środkowych potem boczne.
Po rozłożeniu przycisków wygląda to następująco:
20151018_230150.jpg
diody należy wylutować a następnie wlutować nowe zachowując tą samą polaryzację
(patrząc na diodę pod światło widać w części plastykowej 2 nóżki wieksza - i mniejsza +)
tak samo robimy z przyciskiem pasażera:
20151018_231104.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 04 lis 2015, 20:55 przez xprimo, łącznie zmieniany 1 raz.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 20:10
Jeżeli zapragniesz mieć inny kolor nic nie stoi na przeszkodzie gdyż przesłona jest koloru białego.
ja użyłem białych diod LED FLUX 5mm - jedne z mocniejszych.
efekt:

ja użyłem białych diod LED FLUX 5mm - jedne z mocniejszych.
efekt:
20151018_233633.jpg

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 20:54
Wymiana oświetlenia w przyciskach nad konsolą dmuchawy.
Przycisk świateł awaryjnych / przycisk ogrzewania tylnej szyby / przycisk świateł przeciwmgielnych.
Potrzebne:
4 diody LED na 12VDC
przyciski jest ciężko wyjąć - mi udało się dopiero po zdemontowaniu całej konsoli.
aby zdjąć konsolę delikatnie ale stanowczo ciągniemy za górną część do siebie.
na zdjęciu wskazałem zaczepy na których to się trzyma.
na samym dole po obu stronach są śruby aby zdjąć całą osłonę należy je odkręcić. przy zdejmowaniu jest też problem bo nie za bardzo chce to zejść należy obudowę gałki biegów trochę odciągać i da się rade.
Panel:
każdy przycisk ma 2 boczne uchwyty należy je ścisnąć aby wyszedł z obudowy/panelu.
po wyjęciu przycisków z konsoli na każdym widać takie plastykowe gniazda należy je wykręcić (ruch przeciwny do zegara) a następnie wydłubać.
można wstawić oryginalne żaróweczki albo wymienić na diody LED ale w wersji na 12VDC (koszt ok. 2zł/szt.)
wyciągamy z tych wykręconych uchwytów żarówkę
wstawiamy diodę LED - nóżki należy owinąć tak jak zamocowana jest oryginalna żarówka.
użyłem 5mm 12VDC
następnie wstawiamy i przekręcamy (zgodnie ze wskazówkami zegara)
aby nie było problemów sprawdzamy gdzie jest + a gdzie -.
przypomnę dioda LED ma 2 nóżki ta dłuższa to + (ewentualnie jak patrzymy w część plastykową to ta mniejsza)
uchwyty wstawiamy tak aby część z (+) po przekręceniu była w tej pozycji.
ja zaznaczyłem markerem gdzie jest (+) aby się nie pomylić.
po wymianie oświetlenia:
uwaga ze zmianą kolorów bo część "przeźroczysta" ma już jakiś kolor (widać na zdjęciu)
Przycisk świateł awaryjnych / przycisk ogrzewania tylnej szyby / przycisk świateł przeciwmgielnych.
Potrzebne:
4 diody LED na 12VDC
przyciski jest ciężko wyjąć - mi udało się dopiero po zdemontowaniu całej konsoli.
aby zdjąć konsolę delikatnie ale stanowczo ciągniemy za górną część do siebie.
na zdjęciu wskazałem zaczepy na których to się trzyma.
na samym dole po obu stronach są śruby aby zdjąć całą osłonę należy je odkręcić. przy zdejmowaniu jest też problem bo nie za bardzo chce to zejść należy obudowę gałki biegów trochę odciągać i da się rade.
Panel:
20151019_204841.jpg
każdy przycisk ma 2 boczne uchwyty należy je ścisnąć aby wyszedł z obudowy/panelu.
po wyjęciu przycisków z konsoli na każdym widać takie plastykowe gniazda należy je wykręcić (ruch przeciwny do zegara) a następnie wydłubać.
można wstawić oryginalne żaróweczki albo wymienić na diody LED ale w wersji na 12VDC (koszt ok. 2zł/szt.)
wyciągamy z tych wykręconych uchwytów żarówkę
wstawiamy diodę LED - nóżki należy owinąć tak jak zamocowana jest oryginalna żarówka.
użyłem 5mm 12VDC
następnie wstawiamy i przekręcamy (zgodnie ze wskazówkami zegara)
aby nie było problemów sprawdzamy gdzie jest + a gdzie -.
przypomnę dioda LED ma 2 nóżki ta dłuższa to + (ewentualnie jak patrzymy w część plastykową to ta mniejsza)
uchwyty wstawiamy tak aby część z (+) po przekręceniu była w tej pozycji.
ja zaznaczyłem markerem gdzie jest (+) aby się nie pomylić.
20151028_222123-1.jpg
po wymianie oświetlenia:
20151029_215821.jpg
uwaga ze zmianą kolorów bo część "przeźroczysta" ma już jakiś kolor (widać na zdjęciu)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 21:15
Wymiana / naprawa oświetlenia w przyciskach:
- zmiany napędu
- sterowania tylną wycieraczką.
Potrzebne:
żarówki lub diody LED na 12VDC
należy zdemontować całą dolna osłonę pod kierownicą.
przykręcona jest 3 śrubami. prawa strona schodzi łatwo gorzej jest z lewa stroną ale jakoś da się to zrobić.
przycisk sterowania napędem 2H/4H/4L i przycisk sterowania tylną wycieraczką jest teoretycznie taki sam.
po wyjęciu na każdym są 4 zaczepy - jest trochę ciężko to rozebrać.
Jak już to zrobimy oczom ukazuje się coś takiego:
żarówkę razem z tą częścią niebieską ściągamy, pęsetą rozwijamy druciki i wyciągamy przepaloną żarówkę.
w jej miejsce wstawiamy np. diodę LED.
ja użyłem 5mm.
druciki odpowiednio zawijamy w tej niebieskim uchwycie.
przyznam się nie pamiętam gdzie jest (+) a gdzie (-) ale można to sprawdzić bezpośrednio przy montażu w samochodzie.
po podpięciu złącza i włączeniu świateł pozycyjnych. powinno się zaświecić.
jeżeli nie to odwracamy o 180 stopni.
jak jest ok. to składamy przycisk.
po zamontowaniu:
przyciski oryginalnie mają lekko zielono niebieskie podświetlenie.
- zmiany napędu
- sterowania tylną wycieraczką.
Potrzebne:
żarówki lub diody LED na 12VDC
należy zdemontować całą dolna osłonę pod kierownicą.
przykręcona jest 3 śrubami. prawa strona schodzi łatwo gorzej jest z lewa stroną ale jakoś da się to zrobić.
przycisk sterowania napędem 2H/4H/4L i przycisk sterowania tylną wycieraczką jest teoretycznie taki sam.
po wyjęciu na każdym są 4 zaczepy - jest trochę ciężko to rozebrać.
Jak już to zrobimy oczom ukazuje się coś takiego:
20151020_000702.jpg
żarówkę razem z tą częścią niebieską ściągamy, pęsetą rozwijamy druciki i wyciągamy przepaloną żarówkę.
w jej miejsce wstawiamy np. diodę LED.
ja użyłem 5mm.
druciki odpowiednio zawijamy w tej niebieskim uchwycie.
przyznam się nie pamiętam gdzie jest (+) a gdzie (-) ale można to sprawdzić bezpośrednio przy montażu w samochodzie.
po podpięciu złącza i włączeniu świateł pozycyjnych. powinno się zaświecić.
jeżeli nie to odwracamy o 180 stopni.
jak jest ok. to składamy przycisk.
po zamontowaniu:
20151029_215831.jpg
przyciski oryginalnie mają lekko zielono niebieskie podświetlenie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Consool
- Stały bywalec
- Posty: 669
- Rejestracja: 25 sie 2014, 21:33
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: Consool » 04 lis 2015, 21:21
W przełączniku spróbuj spiłować czubek diody bo daje ona światło punktowo. Spiłowanie i zmatowienie diody da lepszy efekt bo rozproszy światło. Próbowałeś tego ??
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 21:23
Wymiana / naprawa oświetlenia w przyciskach:
- sterowania tylną wycieraczką.
tu trochę sprawa jest inna
gdyż nie obędzie się od lutowania.
Potrzebne:
Dioda LED 12VDC ewentualnie żaróweczka
Po wyjęciu przycisku mamy na nim 4 małe zaczepy.
i można go rozebrać:
należy wyjąc z niego wyjąć czarną część palstykową oraz pleksę ukierowującą światło.
żarówkę należy wylutować i wlutować nową.
ja użyłem diody LED 5mm 12VDC
po wymianie:
z lewej sterowanie tylną wycieraczką, z prawej sterowanie świtałami.
między nimi znajduje się przycisk sterowania lusterkami - przycisk nie jest standardowo oświetlony.
i nawet nie ma za bardzo w środku miejsca aby zmieścić tam diody LED.
- sterowania tylną wycieraczką.
tu trochę sprawa jest inna
gdyż nie obędzie się od lutowania.
Potrzebne:
Dioda LED 12VDC ewentualnie żaróweczka
Po wyjęciu przycisku mamy na nim 4 małe zaczepy.
i można go rozebrać:
20151019_235759.jpg
należy wyjąc z niego wyjąć czarną część palstykową oraz pleksę ukierowującą światło.
żarówkę należy wylutować i wlutować nową.
ja użyłem diody LED 5mm 12VDC
20151019_235826.jpg
po wymianie:
20151029_215852.jpg
z lewej sterowanie tylną wycieraczką, z prawej sterowanie świtałami.
między nimi znajduje się przycisk sterowania lusterkami - przycisk nie jest standardowo oświetlony.
i nawet nie ma za bardzo w środku miejsca aby zmieścić tam diody LED.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 21:33
Korando wersja z podłokietnikiem i schowkiem.
Oświetlenie schowka.
otwieramy "właz" wyciągamy czarną plastykową "miskę"
w jej przedniej części wiercimy 4 otwory pod 4 diody LED 3.2VDC 5mm (kolor wedle uznania)
diody od zewnętrznej strony lutujemy ze sobą szeregowo i przylutowujemy kabelek.
kabelek podłączmy od środka pod gniazdo zapalniczki - proponuje z dodatkowym złączem.
po podłączeni (aby to zrobić należy wyjąć cały plastik przy gałce zmiany biegów, wstawiamy "miskę"
proszę się nie sugerować tymi 5 diodami - mają być tylko 4.
po ukończeniu prac - wszystko można znaleźć w schowku:
Oświetlenie schowka.
otwieramy "właz" wyciągamy czarną plastykową "miskę"
w jej przedniej części wiercimy 4 otwory pod 4 diody LED 3.2VDC 5mm (kolor wedle uznania)
diody od zewnętrznej strony lutujemy ze sobą szeregowo i przylutowujemy kabelek.
20151022_172709.jpg
kabelek podłączmy od środka pod gniazdo zapalniczki - proponuje z dodatkowym złączem.
po podłączeni (aby to zrobić należy wyjąć cały plastik przy gałce zmiany biegów, wstawiamy "miskę"
20151022_172731.jpg
proszę się nie sugerować tymi 5 diodami - mają być tylko 4.
po ukończeniu prac - wszystko można znaleźć w schowku:
20151022_213516.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 21:37
Consool pisze:W przełączniku spróbuj spiłować czubek diody bo daje ona światło punktowo. Spiłowanie i zmatowienie diody da lepszy efekt bo rozproszy światło. Próbowałeś tego ??
dobra uwaga to jest dobry sprawdzony pomysł - ale tu akurat go nie zastosowałem. wg. mnie więcej światła w ten sposób uzyskałem.
(ale tak zmatowioną spiłowaną diodę sprawdzałem)
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 04 lis 2015, 21:51
Tylne / Górne światło STOP
otwieramy tylne drzwi.
obudowę odkręcamy (2 śruby po bokach - we wgłębieniach)
zdejmujemy osłonę.
cała lampa przykręcona jest 2 śrubami do drzwi.
Pod lewą znajduje się kabelek (masa)
po zdemontowaniu można odkręcić klosz (kolejne 2 małe śrubki)
można wymienić tylko samą żarówkę na LED.
ale wg. mnie trochę jednak mało światła.
dlatego zależy co mamy pod ręką można użyć pasków LED na 12VDC albo 4 diod LED 3.2VDC połączony w szereg.
ja akurat miałem inne "żarówki" LED.
wiercimy montujemy, lutujemy, podłączamy i gotowe.
(np. w motocyklu użyłem popularnych tasm LED i przykleiłem je do odbłyśnika)
normalnie pełna profeska
otwieramy tylne drzwi.
obudowę odkręcamy (2 śruby po bokach - we wgłębieniach)
zdejmujemy osłonę.
cała lampa przykręcona jest 2 śrubami do drzwi.
Pod lewą znajduje się kabelek (masa)
po zdemontowaniu można odkręcić klosz (kolejne 2 małe śrubki)
można wymienić tylko samą żarówkę na LED.
ale wg. mnie trochę jednak mało światła.
dlatego zależy co mamy pod ręką można użyć pasków LED na 12VDC albo 4 diod LED 3.2VDC połączony w szereg.
ja akurat miałem inne "żarówki" LED.
wiercimy montujemy, lutujemy, podłączamy i gotowe.
(np. w motocyklu użyłem popularnych tasm LED i przykleiłem je do odbłyśnika)
20151029_190443.jpg
normalnie pełna profeska

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 12 lis 2015, 18:28
Zmiana / wymiana / oświetlenia zegarów - plus mały upgrade
Zaczynamy od wykręcenia śrubek
zdejmujemy białą obudowę i widzimy to co powyżej.
aby zdjąć pleksi należy odgiąć kilka zaczepów.
potem to powtarzamy dla takiego czarnego kołnierza.
wskazówki należy chwycić za środek obiema rękoma i dość mocną wyciągnąć
wszystko trzeszczy ale spokojnie trzeba je po prostu dobrze złapać.
następnie od strony elektroniki jest kolejnych kilka zaczepów.
potem zdejmujemy część z tarczami - delikatnie i równomiernie z każdej strony bo na środku są bolczyki od wyświetlacza LCD - lepiej ich nie pogiąć.
po rozebraniu otrzymujemy:
pod światło zegary wyglądają następujaco:
więc jeżeli zechcemy zmienić kolor podświetlenia to widać jakie mamy możliwości.
20151030_075836.jpg
Zaczynamy od wykręcenia śrubek

zdejmujemy białą obudowę i widzimy to co powyżej.
aby zdjąć pleksi należy odgiąć kilka zaczepów.
potem to powtarzamy dla takiego czarnego kołnierza.
wskazówki należy chwycić za środek obiema rękoma i dość mocną wyciągnąć
wszystko trzeszczy ale spokojnie trzeba je po prostu dobrze złapać.
następnie od strony elektroniki jest kolejnych kilka zaczepów.
potem zdejmujemy część z tarczami - delikatnie i równomiernie z każdej strony bo na środku są bolczyki od wyświetlacza LCD - lepiej ich nie pogiąć.
po rozebraniu otrzymujemy:
20151112_190707.jpg
pod światło zegary wyglądają następujaco:
20151112_190911.jpg
więc jeżeli zechcemy zmienić kolor podświetlenia to widać jakie mamy możliwości.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 20 lis 2015, 21:42
brak elementów.jpg
****po analizie stwierdzam *****
brak wlutowanych diod LED:
- 4WD check
- Power
- Winter
- Engine / check
- Light/ FOG
- Hazard
- Separator
oraz są 3 duże złącza - z czego środkowego brak (jest w autach z automatyczną skrzynią biegów)
sygnały Power i Winter - zmiana trybu w skrzyniach Atomatycznych
aby płytę uzupełnić o brakujące sygnały należy zaopatrzyć się w:
Rezystory SMD 102 (1k) o wymiarach 0805
Rezystory SMD 152 (1.5k) o wymiarach 0805
Rezystory SMD 202 (2k) o wymiarach 1206
Rezystory SMD 302 (3k) o wymiarach 0805
DIody SMD 3528 (kolory: czerwony, żółty, zielony, niebieski oraz biały(zimny))
ewentualnie inne jak kto chce.
oraz diody prostownicze 1N4007 (zwykłe nie SMD)
oraz koniecznie topnik RF800 do montazu SMD - zapomnijcie o zwykłej kalafonii.
wymieniamy:
4WD CHECK
R148 - 202
R149 - 202
R150 - 102
D25 - 1N4007
SEPARATOR
R151 - 202
R152 - 202
R153 - 102
D26 - 1N4007
ENGINE / CHECK
R154 - 202
R155 - 202
R156 - 102
D27 - 1N4007
POWER
R168 - 202
R169 - 202
R170 - 102
WINTER
R174 - 152
R175 - 302
HAZARD
R178 - 202
R179 - 202
R180 - 102
FRONT FOG LIGHT
R181 - 152
R182 - 102
wlutować rezystory.jpg
Na płycie są oznaczenia kolorów LED kontrolek i takie zastosowałem:
samo podświetlenie zegarów można zrobić na dowolny kolor.
Diody LED należy wylutować i wlutować nowe
lutowanie led.jpg
z diodami może być trochę problemu bo są dodatkowo klejone od płytki wiec chwytamy każdą szeroką pęsetą i rozgrzewamy cyne raz z jednej raz z drugiej strony ciągnąc za diodę. i szybko puści.
potem na każdy punkt lutowniczy nanosimy wspomniany RF800 i rozgrzewamy pole lutownicze - tworzy się ładny lut pod nową diodę

przed samym wlutowaniem znowu nanosimy RF800. i tak dla kilkudziesięciu diod LED i rezystorów.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- xprimo
- Stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 sty 2015, 19:26
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [korando] oświetlenie wew i zew
Postautor: xprimo » 20 lis 2015, 21:46
po skończeniu, złożeniu i zamontowaniu można porównać przed i po
dodatkowo działają nowe sygnały - np HAZARD (czerwony trójkacik) - miga jak mam światła awaryjne włączone.
i to uczucie jak bym siedział w nowym aucie
- bezcenne a za resztę zapłacicie 50zł na części 
20151029_215927.jpg
dodatkowo działają nowe sygnały - np HAZARD (czerwony trójkacik) - miga jak mam światła awaryjne włączone.
i to uczucie jak bym siedział w nowym aucie


Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości