Witam
Jak w temacie padł mi silnik 2,9TD.
Wjechałem sobie w głębszą wodę i już z niej nie wyjechałem. Po zaciągnięciiu na warsztat ioględzinach zapadł werdykt że soię zatarł.
Moje pytanie czy orientuje sięktoś czy silnik do MUsso jest taki sam jak do sprinterów jeśli tak to od którego jakie ma oznaczenie czy coś??
Po rozmowie z kilkoma mechanikami zdania są podzielone jedni tewierdzą że pasuje bez problemu inni zeni nie. Jesetm lekko skołowany.
PADŁ MI SILNIK
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
PADŁ MI SILNIK
Postautor: ponton26 » 19 sty 2009, 17:02
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- sasek1
- Stały bywalec
- Posty: 594
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 17:53
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 7602523
- Lokalizacja: Brunary koło Nowego Sącza woj. małopolskie
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: sasek1 » 19 sty 2009, 18:06
jeśli masz samo turbo lub zwykłego to powinien pasować oznaczenie OM602
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM602_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM602_engine
- MUSSOART
- Stały bywalec
- Posty: 110
- Rejestracja: 29 sty 2008, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: MUSSOART » 19 sty 2009, 18:16
Witam to wtopiło Ci się troche kaski poszukaj w serwisówce i na silniku swoim masz oznaczenie wybite ale jak z turbo to OM602.
A podobno musso ma głębokosć brodzenia do 70cm... Aż zal snolker byłby tańszy silniki widziałem na allegro po ok 5tyś współczuje pomyśl o angliku takiego w twoim roczniku kupisz za 5tyś całego reszte części rozsprzedaż i jakoś wyjdziesz na swoje.
Co do merca to też ten silnik ale innaczej usytuowany osprzęt alternator kompresor klimy...
pozdrawiam
A podobno musso ma głębokosć brodzenia do 70cm... Aż zal snolker byłby tańszy silniki widziałem na allegro po ok 5tyś współczuje pomyśl o angliku takiego w twoim roczniku kupisz za 5tyś całego reszte części rozsprzedaż i jakoś wyjdziesz na swoje.
Co do merca to też ten silnik ale innaczej usytuowany osprzęt alternator kompresor klimy...
pozdrawiam
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: mussolinii » 19 sty 2009, 20:52
SIlnik sie nie zatarl tylko dostal wody. Woda nie da sie sprezyc i powyginales korbowody zapewne. Musso ma wlot powietrza pod przednia prawa lampa. Jest to dosc nisko i wjezdzajac w glebsza wode mozna zrobic sobie kuku. SIlnik tak jak pisza chlopaki OM602. Pasuje od sprintera, osprzet tylko bedziesz musial przelozyc. Powodzenia.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: alfik » 20 sty 2009, 10:08
Wlot jest PONIŻEJ reflektora ?
Nie widziałem Musso pod maską - trochę się dziwię, bo zwykle w terenówkach jest przynajmniej pod klapą. Jeśli tak, to 70 cm, o którym ktoś pisał to mit - przód zawsze trochę zanurkuje, choćby przy wjeździe. Ja mam wlot nad chłodnicą. Jak ten silnik napił się wody to

Nie widziałem Musso pod maską - trochę się dziwię, bo zwykle w terenówkach jest przynajmniej pod klapą. Jeśli tak, to 70 cm, o którym ktoś pisał to mit - przód zawsze trochę zanurkuje, choćby przy wjeździe. Ja mam wlot nad chłodnicą. Jak ten silnik napił się wody to

- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: ponton26 » 20 sty 2009, 10:36
Dziękuje za podpowiedzi.
Po rozmowie telefonicznj z mechanikiem od regeneracji silników jestem przekonany że najtańszym rozwiązaniem będzie przejażdzka do Anglii po Musso.
Silnik od sprintera może buy i podszedł ale trzeba by wymieniać cały osprzęt a do tego coś tam w środku jest słabsze niż w Mussolach więc i tak mgło by nie daćrady.
Kapitalny remont silnika wyniesie mnie tyle samo co przyiezienie i przełożenie z tym że z tego co mi zostanie jeszcze coś da sie odzyskać i możę koszty się zmniejszą.
A możę jest ktoś chętny do wyprawy możę ktoś potrzebuje most albo coś innego i złożymy się na autko i przyciągniemy go wspólnie pózniej każdy coś sobie z niego wyciągnie.
Po rozmowie telefonicznj z mechanikiem od regeneracji silników jestem przekonany że najtańszym rozwiązaniem będzie przejażdzka do Anglii po Musso.
Silnik od sprintera może buy i podszedł ale trzeba by wymieniać cały osprzęt a do tego coś tam w środku jest słabsze niż w Mussolach więc i tak mgło by nie daćrady.
Kapitalny remont silnika wyniesie mnie tyle samo co przyiezienie i przełożenie z tym że z tego co mi zostanie jeszcze coś da sie odzyskać i możę koszty się zmniejszą.
A możę jest ktoś chętny do wyprawy możę ktoś potrzebuje most albo coś innego i złożymy się na autko i przyciągniemy go wspólnie pózniej każdy coś sobie z niego wyciągnie.
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
- ArturoK4
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 08 sty 2008, 20:53
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1988
- Pojemność silnika: 2500
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: OK-Koźle
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: ArturoK4 » 20 sty 2009, 16:08
mussolinii pisze:SIlnik sie nie zatarl tylko dostal wody. Woda nie da sie sprezyc i powyginales korbowody zapewne. Musso ma wlot powietrza pod przednia prawa lampa. Jest to dosc nisko i wjezdzajac w glebsza wode mozna zrobic sobie kuku. SIlnik tak jak pisza chlopaki OM602. Pasuje od sprintera, osprzet tylko bedziesz musial przelozyc. Powodzenia.
Korbowody , to na bank są do wymiany , czasami wygina sie wał korbowy , ściska tłoki tak że pierścienie się klinują , i rozsadza cylindry (czasem korbowód wyjdzie bokiem).
Jak bys chciał robić ten silnik to trzeba zacząć od wyciągniecia wału (do pomiarów czy prosty) , pomiar cylindrów czy jeszcze są cylindryczne (mogą być jak balonik) , korbowody raczej wszystkie nowe , czasami nowe tłoki jak ich nie rozdeło + uszczelki , oleje , nowe panewki pewnikiem i czyszczenie (suszenie) z wody każdego miejsca w we wnątrz silnika.....
Powiem szczerze jedź do England po auto albo na miejscu zakup coś po wypadku ale z dobrym silnikiem.
A snorkel był by tańszy......tak na przyszłść....i wcale nie musi być orginalny za 1600zeta.....

zmutowany dżeep Olds korando K4
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)
Korando K4 2.4TD w terenie
na BFG MT 33/12,5/15 w zizlu z toyki 2,4td
(OIIIIIIO)
Korando K4 2.4TD w terenie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: PADŁ MI SILNIK
Postautor: mussolinii » 20 sty 2009, 20:18
Moze troche zle napisalem.. piszac "pod lampa" mialem na mysli za lampa patrzac od czola auta... wlot 70cm to jest spoko ino cala ta puszka z filtrem lezy na takiej polce za przednia prawa lampa. Tam jest taki plastik (w wersji po lifcie po '99) ktory sie podnosi do gory by dostac sie do zarowek i widac wtedy wlot powietrza.
Ja nie wiem czy nie bedzie prosciej rozebrac ten silnik i sprawdzic tak jak pisal kolega wyzej. Sprawdzic tloki, korbowody i cala reszte i byc moze wyremontowac to co masz. Mysle ze moze wyjsc taniej jak bedzie obry szlifierz i dobierze Ci tloki od sprintera czy merola 300. Wbrew pozorom wiekszosc firm samochodowych korzysta z gotowych rozwiazan konstruujac samochody i podbiera pomysly innych firm by zejsc z kosztow. Tloki do musso zapewne beda pasowaly od innych gablot. Trzeba to rozebrac i zobaczyc. Po silnik do angoli to zawsze zdazysz pojechac... poza tym wydasz 5tysi i okaze sie ze jest jakis zlom. Rozbierz i zobacz co sie stalo u Ciebie w pierwszej kolejnosci... nic nie tracisz.
Ja nie wiem czy nie bedzie prosciej rozebrac ten silnik i sprawdzic tak jak pisal kolega wyzej. Sprawdzic tloki, korbowody i cala reszte i byc moze wyremontowac to co masz. Mysle ze moze wyjsc taniej jak bedzie obry szlifierz i dobierze Ci tloki od sprintera czy merola 300. Wbrew pozorom wiekszosc firm samochodowych korzysta z gotowych rozwiazan konstruujac samochody i podbiera pomysly innych firm by zejsc z kosztow. Tloki do musso zapewne beda pasowaly od innych gablot. Trzeba to rozebrac i zobaczyc. Po silnik do angoli to zawsze zdazysz pojechac... poza tym wydasz 5tysi i okaze sie ze jest jakis zlom. Rozbierz i zobacz co sie stalo u Ciebie w pierwszej kolejnosci... nic nie tracisz.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości