
Wspomaganie kierownicy
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Wspomaganie kierownicy
Postautor: Samario » 04 cze 2011, 17:01
Korzystałem z szukajki, więc proszę nie kierować mnie tam. Nie znalazłem podobnego wątku(chyba, że jakieś inne słowa kluczowe należy wpisać). Problem jest taki : Wczoraj jeździłem autem, dziś do niego podchodzę, a tu kałuża z brązowym, lepkim płynem. Zbiornik od wspomagania pusty. Po odpaleniu fajerka twarda, jak ... 17-latka
Wspomaganie nie działa. Nie zamierzam sam naprawiać, pytanie-czy mogę dojechać do mechanika(szarpiąc się z kierownikiem), czy nie uszkodzę pompy albo czego tam? Może należy wyjąć jakieś bezpieczniki?

- joogi
- Forumowicz
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 kwie 2009, 18:45
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 48815655
- Skype: daro-lubin
- Lokalizacja: LUBIN
Wspomaganie kierownicy
Postautor: joogi » 05 cze 2011, 9:39
możesz zatrzeć pompe warto zlokalizować wyciek,bardzo dobry dostęp do wszystkich elementów i widoczność na 10
zaoszczędzisz na wydatkach
zaoszczędzisz na wydatkach
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Samario » 06 cze 2011, 21:31
Wlałem ATF, odpaliłem silnik i już wiem. Pierdolła rurka metalowa od spodu nad osłoną silnika-korozja ją zeżarła. Sika stamtąd olejem. Załatam prowizorycznie i do "warstatu". Tylko nie mogę odkręcić śrub trzymających osłonę silnika, bo to jakiś nietypowy rozmiar. 14, 15?
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: matee » 06 cze 2011, 22:31
w musso jest trochę dziwnych śrub i trzeba uważać jak i czym się kręci
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Samario » 07 cze 2011, 22:01
A myślicie, że można wyciąć ten kawałek skorodowanej rurki i zastąpić go gumowym wężykiem z cybantami? W końcu cała ta instalacja przechodzi z metalu w gumę i w druga stronę?
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: traky » 07 cze 2011, 22:15
Pewnie ze można, ja tak zrobiłem w dwóch miejscach i jest git, przewód gumowy o ile pamietam to fi10 we wnątrz. A co do dziwnych śrub, co to znaczy? trzeba mieć po prostu pełen zestaw kluczy, praktycznie we wszytkich autach w pewnym momencie znajdziesz taką "dziwną" śrubkę, dobrze jeszcze się zaopatrzyć w torxy nasadowe bo można się nie źle zdziwić i stanąc z robotą ... 

- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: uki » 08 cze 2011, 11:18
a ta rurka co Ci przeżarło to chłodniczka. Najlepiej zastąpić ją nowym kawałkiem metalowej rurki skoro korozja już część uszkodziła. Ale plus w całym ambarasie że płyn wymieniłeś bo pewnie od nowości jeździł ten co poszedł w kałuże 

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 04 sty 2009, 14:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Samario » 08 cze 2011, 20:59
Jako humanista jestem z siebie dumny
. Osłonę od spodu odkręciłem 14-stką(6 śrub). Wcześniej nabyłem drogą kupna 0,5 m gumowej rurki olejoodpornej, średnica wewn. 10 mm, jak sugerował kolega powyżej, plus dwa cybanty. Brzeszczotem dokonałem resekcji skorodowanego i dziurawego fragmentu metalowej rurki i wstawiłem bypassa z gumy
. Serwo działa, tylko podejrzewam, że jest zapowietrzone. Najpierw rzygnęło płynem ze zbiorniczka, a potem momentami jakby pracowało skokami(coś jak w poście "servo"). Mam nadzieję, że się ułoży i odpowietrzy, zrobiłem tylko parę rundek po parkingu.


- doniniq
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 cze 2010, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 2827217
- Skype: doniniq
- Lokalizacja: SIEDLCE
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: doniniq » 13 cze 2011, 6:09
Kolego zalej zbiorniczek od wspomagania ma max i kilka razy kręć kierownicą do końca w lewo i w prawo. uzupełnij brakujący płyn i znowu w lewo i w prawo. Aż olej w wspomaganiu przestanie się pienić i opadać. Problem powinien zniknąć. Oczywiście na uruchomionym pojeździe.
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Wspomaganie kierownicy
Postautor: Julian » 13 cze 2011, 16:01
Kręcenie fajerą na postoju jest nie wskazane. Jeśli nie masz możliwości podniesienia przodu do góry, to lepszym rozwiązaniem będzie wolna jazda i "wężykowanie". Po kilku cyklach układ powinien się sam odpowietrzyć. Pamiętaj o uzupełnieniu stanu i ciesz się sprawnym Mussolinim 

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości