ta konserwacja to jest malowanie po wierzchu-do istotnych miejsc (wężłów konstrukcyjnych) nie ma dojścia i ich nie wyczyścimy z korozji.Pod farbą korozja też żre bez przeszkód,tyle że przez jakiś czas tego nie widać.Demontaż do malowania też ma wiele wad i powoduje różne problemy.
Malowanie poprawia samopoczucie właściciela i przy okazji odciąża kieszeń.Jeśli moje musso przeżyło 16 lat w takiej kondycji to pozwolę mu się godnie zestarzeć,zamierzam jezdzić dopóki diagnosta da przegląd bez proszenia.
Wysiłki moje idą w kierunku sprawności mechanicznej,w obecnych czasach większe remonty blacharki w leciwych autach są ekonomicznie nieuzasadnione.Oczywiście na biężąco trzeba dbać o lakier i robić zaprawki w miarę potrzeby.
Jest to moje subiektywne zdanie poparte jednak prawie 40 -letnim doświadczeniem.
zabezpieczenie antykorozyjne
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: zabezpieczenie antykorozyjne
Postautor: matee » 12 sie 2013, 10:14
Mi diagnosta orzekł, że w przyszłym sezonie rama mojego Musso najprawdopodobniej uniemożliwi rejestrację pojazdu... oczywiście można znaleźć "lepszego" diagnostę.
Wniosek zaś jest jeden, jeśli jeszcze możecie
DBAJCIE O RAMĘ !!!
U mnie zżarta jest zwłaszcza prawa strona nad wydechem. Tam syf i ciepełko zrobiły swoje.
Radzę wszystkim wczołgać się pod spód i napierdzielać młotkiem zwłaszcza w okolicach otworów, tak przez ostanie ~półtora metra ramy.
Jako, że jestem mocno związany z samochodem i zamierzam nim jeździć, aż wyzionie całkowicie ducha, będę reanimował ramę lub wymieniał na lepszy egzemplarz.
Koszt niemały, ale spokój na następne >X lat.
Poza tym muszę zrobić jeszcze nadkola ... ale z dziurami w nich można śmigać, a z dziurami w ramie ... różnie to się może skończyć.
Wniosek zaś jest jeden, jeśli jeszcze możecie
DBAJCIE O RAMĘ !!!
U mnie zżarta jest zwłaszcza prawa strona nad wydechem. Tam syf i ciepełko zrobiły swoje.
Radzę wszystkim wczołgać się pod spód i napierdzielać młotkiem zwłaszcza w okolicach otworów, tak przez ostanie ~półtora metra ramy.
Jako, że jestem mocno związany z samochodem i zamierzam nim jeździć, aż wyzionie całkowicie ducha, będę reanimował ramę lub wymieniał na lepszy egzemplarz.
Koszt niemały, ale spokój na następne >X lat.
Poza tym muszę zrobić jeszcze nadkola ... ale z dziurami w nich można śmigać, a z dziurami w ramie ... różnie to się może skończyć.
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: zabezpieczenie antykorozyjne
Postautor: mussolinii » 12 sie 2013, 11:55
Sa specjalne srodki do konserwacji profili zamknietych... jak bedziesz przekladal rame to zakonserwuj ja porzadnie. Pakupilem valvoline tectyl ML i on wlasnie jest dedykowany dla takich spraw.
Tectyl bodysafe to pozniej na podwozie by nie gnilo.
Tectyl bodysafe to pozniej na podwozie by nie gnilo.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości