Ręczne włączanie
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- szymon321123
- Nowy użytkownik
- Posty: 4
- Rejestracja: 19 sty 2012, 14:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Gadu-Gadu: 0
Ręczne włączanie
Postautor: szymon321123 » 19 sty 2012, 15:57
Czy można włączyć napęd na 4 ręcznie w ssangyong musso 2.9 diesel 98.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Ręczne włączanie
Postautor: alfik » 19 sty 2012, 17:47
Co znaczy ręcznie? Sam się nie włącza, trzeba samemu uruchomić, a dalej są elementy wykonawcze - elektromechaniczne i elektropneumatyczne, które przełączają skrzynie rozdzielczą i sprzęgła w piastach. Sprzęgła w piastach można zmienić na mechaniczne, przełączane ręką, zaś o sterowaniu ręcznym reduktora nie słyszałem, ale na pewno się da zrobić, bo element sterujący jest zewnętrzny - obawiam się jednak, że może to być grubsza rzeźba. Samo włacza się tylko z reduktorem TOD, ale to raczej w 3.2 benzyna.
- doniniq
- Rusza z kopyta
- Posty: 22
- Rejestracja: 04 cze 2010, 19:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 2827217
- Skype: doniniq
- Lokalizacja: SIEDLCE
Re: Ręczne włączanie
Postautor: doniniq » 19 sty 2012, 19:22
Da się ręcznie ale to półśrodek (potrzebne kombinerki kluczyk 10 i śrubokręt gwiazdka do odkręcenia silniczka i ustawienia przełożenia). Pod silniczkiem od przełączania napędów (na reduktorze) jest coś w rodzaju bolca o przekroju trójkąta który jeden bok ma półokrągły. Pod silniczkiem na dekielku z którego wystaje ten bolec jest rozpisane 2H, 4H i 4L. I tu zaczynają się schody bo tym półokrągłym bokiem trzeba trafić w 4H ale tak żeby wskoczyło na swoje miejsce (np. jak jedynka w skrzyni biegów) bo jak nie wskoczy to po zabawie jazdy przód-tył bolec wyskoczy ze swojego miejsca i będziemy mieli samochód bez biegów (pomoże tylko zapchanie samochodu na kanal i ponowne ustawienie bolca w odpowiednie miejsce). U mnie się rozsypal silniczek i tą opcje przerabiałem (mam na razie sztywne 4H - po zimie wymiana reduktora bo i łańcuch w nim już z deka za długi). Jest jednak kilka wad tego rozwiązania: brak możliwości zmiany napędów bez kanału, świecące się kontrolki 4H i 4L na desce bo silniczek nie rozpoznaje w jakim jest położeniu no i najważniejsza trzeba delikatnie skręcać kołami jak się jedzie po czarnym.
"Myślenie to najcięższa praca z możliwych i pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje." - Henry Ford
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość