Witam.
Mam Sportsa z 2007. Przejechane 85K km. Po tankowaniu zapala sie czasem filtr paliwa. Po jakims czasie gasnie. Ale to jeszcze nie problem.
Podczas wyprzedzania kiedy z predkosci 100 km/h chce przyspieszyc nagle - zapala sie check i auto wchodzi w tryb serwisowy (2k obr. i 90 km/h). Brak mocy. (jak przyspieszam spokojnie - jest OK).
Po odczytaniu bledow po takiej akcji jest komunikat o zbyt niskim cisnieniu doladowania.
Sprawdzalem wtyczke od czujnika podcisnienia - czysta, mysle, ze OK.
Po przejechaniu kilku km i kilkukrotnym wylaczeniu i wlaczeniu auta kontrolka gasnie i jest niby dobrze.
Ostatnio zupelnie przypadkiem zauwazylem, ze na parkingu (automat) auto rozkreca sie tylko do 4000 obr/min i ani deko wiecej.
Czy ktos z kolegow mial moze podobny przypadek ?
Kupilem auto z prawdziwym przebiegiem i serwisowane.
Mysle o czujniku podcisnienia ale nie wiem czy to dobry trop?
Jestem pelen nadziei po poscie na tym forum.
Ostatnio mialem Hyundaia Terracan i prowadzilem forum terracan.pl z kolega Irkiem.
Warto bylo bo naprawde mozna sie sporo dowiedziec od forumowiczow.
Pozdrawiam i zycze spokojnego wekendu.
Robert K. 604-256-264
obroty 4000 i ani troche więcej
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 sty 2012, 18:55
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 1454267
- Skype: kuczrob
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontaktowanie:
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: alfik » 22 sty 2012, 9:47
Mi od nowości diesel nie zakręcił się szybciej niż 4000 (automat)
- toż to maks. obroty dla tego silnika.
Co do problemu - 99% modulator ciśnienia doładowania - zamontowany na silniku z lewej strony - prowadzą do tego rurki - takie plastikowe coś nie większe od zapałek, pod plastikiem osłony, ale jak się patrzy od strony akumulatora, to widać - to coś na podstawie sterowania z komputera reguluje kierownicę turbosprężarki, by utrzymać stałe ciśnienie. Ponieważ to jest element elektromechaniczny narażony na drgania i gorąco, to pada co jakiś czas. Ponadto samo sterowanie sprężarką może się przyblokować z brudu. Miałem ten problem ze trzy razy. Na forach zagranicznych radzą przenieść ten element na gródź, by miał lżejsze życie. Ja mam jeszcze normalnie.

Co do problemu - 99% modulator ciśnienia doładowania - zamontowany na silniku z lewej strony - prowadzą do tego rurki - takie plastikowe coś nie większe od zapałek, pod plastikiem osłony, ale jak się patrzy od strony akumulatora, to widać - to coś na podstawie sterowania z komputera reguluje kierownicę turbosprężarki, by utrzymać stałe ciśnienie. Ponieważ to jest element elektromechaniczny narażony na drgania i gorąco, to pada co jakiś czas. Ponadto samo sterowanie sprężarką może się przyblokować z brudu. Miałem ten problem ze trzy razy. Na forach zagranicznych radzą przenieść ten element na gródź, by miał lżejsze życie. Ja mam jeszcze normalnie.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 sty 2012, 18:55
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 1454267
- Skype: kuczrob
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontaktowanie:
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: kuczrob » 30 sty 2012, 21:30
Sprawdziłem przy normalnej jeździe na wymuszonym 3 biegu.
Tylko 4000 obr. Więc nie jest to kwestia ograniczenia przez skrzynię biegów.
Ten element, o którym mówisz przejrzałem. Wygląda OK.
Czy ktoś miał podobny problem?
Auto pali mi w mieście 12 litrów. Czy to normalne?
Szczerze mówiąc nie mam pomysłów.
Tylko 4000 obr. Więc nie jest to kwestia ograniczenia przez skrzynię biegów.
Ten element, o którym mówisz przejrzałem. Wygląda OK.
Czy ktoś miał podobny problem?
Auto pali mi w mieście 12 litrów. Czy to normalne?
Szczerze mówiąc nie mam pomysłów.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2012, 13:33
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: Krzysztof1 » 31 sty 2012, 13:40
mam co prawda manuala, ale miałem jeszcze na gwarancji podobne spadki mocy. Wymienili mi pedał przyspieszenia i uspokoiło się.
On jest jak potencjometr i w serwisie mówili że wycierają się ścieżki. Może to jest i u ciebie
On jest jak potencjometr i w serwisie mówili że wycierają się ścieżki. Może to jest i u ciebie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 sty 2012, 18:55
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 1454267
- Skype: kuczrob
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontaktowanie:
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: kuczrob » 01 lut 2012, 7:20
Właśnie kilka razy był błąd potencjomentru.
Trzeba będzie się mu przyjrzeć.
A ile taki element kosztuje?
Tylko na gwarancji to kolega nie poznał ceny?
Ale mimo wszystko dzięki za dobry trop
Trzeba będzie się mu przyjrzeć.
A ile taki element kosztuje?
Tylko na gwarancji to kolega nie poznał ceny?
Ale mimo wszystko dzięki za dobry trop

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2012, 13:33
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: Krzysztof1 » 01 lut 2012, 12:00
nie wiem ile dokładnie kosztuje pedał gazu.
Dowiedz się w serwisie w Katowicach lub Warszawie.
to było jak miałem wykręcone ok 70tyś. W serwisie mówili że to częsty przypadek.
powodzenia
Dowiedz się w serwisie w Katowicach lub Warszawie.
to było jak miałem wykręcone ok 70tyś. W serwisie mówili że to częsty przypadek.
powodzenia
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: alfik » 01 lut 2012, 19:20
Ja miałem pedał wymieniany przy ok 60k. Kosztował ponad 400 PLN. Tam są dwa potencjomentry - jeden steruje gazem, a drugi jest kontrolny - jak się różnią to komputer wchodziw tryb awaryjny - jak by był jeden, t w razie awarii auto mogło by samo pojechać - zdemontowany rozmontowałem - nie wyglądał na zużyty - może jakieś dogięcie czy czyszczenie by pomogło. Wkurza, że potencjometry mogły by być oddzielną częścią, a tak trzeba wymieniać cały pedał.
- malek
- Pan i Władca
- Posty: 449
- Rejestracja: 09 lis 2006, 18:08
- Model: Inny
- Rok produkcji: 2011
- Pojemność silnika: 1200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: malek » 01 lut 2012, 19:29
Mam nowy pedał gazu za 360zł - dla chętnych 

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 31 sty 2012, 13:33
- Model: Actyon Sports
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Gadu-Gadu: 0
Re: obroty 4000 i ani troche więcej
Postautor: Krzysztof1 » 02 lut 2012, 22:30
sprawdź też pod adresem
Rötzer Daniel
[email protected]
ASC Teile-Service-Center-Neunburg GmbH
Industriestrasse 6d
92431 Neunburg v. W.
Telefon: +499672/925016
Fax: +499672/925025
Gość ma hurtownię z częściami do Ssangów. Parę razy już kupowałem od niego dużo taniej niż w Polsce w serwisach. Nawet dziś przysyła mi paczkę z łożyskiem za które w Polsce śpiewają 1270 zł netto a od niego wytargowałem za 212 EUR.Nawet z przesyłką 10 EUR wychodzi taniej. Polecam
Rötzer Daniel
[email protected]
ASC Teile-Service-Center-Neunburg GmbH
Industriestrasse 6d
92431 Neunburg v. W.
Telefon: +499672/925016
Fax: +499672/925025
Gość ma hurtownię z częściami do Ssangów. Parę razy już kupowałem od niego dużo taniej niż w Polsce w serwisach. Nawet dziś przysyła mi paczkę z łożyskiem za które w Polsce śpiewają 1270 zł netto a od niego wytargowałem za 212 EUR.Nawet z przesyłką 10 EUR wychodzi taniej. Polecam
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości