Witam.
Zakupiłem niedawno musso (2.9d, skrzynia manualna) i pierwszy raz włączyłem napęd 4x4. Po włączeniu napędu na śliskiej nawierzchni auto tak jakby stało się mniej stabilne, miałem dziwne uczucie rozjeżdżających się kół. Gdy spróbowałem tego samego na ciemnym asfalcie to zauważyłem, że auto strasznie zwalnia, silnik nie ma siły rozpędzać się na 3 biegu. Do tego czułem tak jakby przeskakiwanie lub szarpanie. Samochód miał wcześniej wymieniany wał z tyłu, podobno zamontowany był identyczny. Przeglądałem różne wątki i były niektóre tematy podobne jednak nie zauważyłem takiego z identycznymi objawami.
Czy gdyby zamontowany most z tyłu był inny niż powinien to objawy byłyby takie jak opisuję?
Myślałem, żeby sprawdzić przełożenia mostów żeby podnieść jedną stronę samochodu, zaznaczyć na kołach kreskę i na 4L spróbować przekręcić kilka razy kołami. Jeśli linia będzie tak samo to znaczy, że przełożenia są takie same. Wyczytałem, że musiałbym sprawdzić jeszcze wałek ataku i sprzęgiełka.
Proszę o wasze opinie co może być nie tak i co jeszcze powinienem sprawdzić aby dojść do rozwiązania problemu.
Pytanie dodatkowe to czy przy wyłączaniu 4x4 należy się cofnąć samochodem kilka metrów aby wysprzęglić napęd przedni czy wystarczy się tylko zatrzymać. Na drzwiach jest jest kartka że po przełączeniu należy odczekać ok. 3s ale o cofaniu nic nie było napisane ( u mnie nie wysprzęglę przedniego napędu bez cofnięcia się). Czy włączać napędy można podczas jazdy? Opony są takie same.
Pozdr.
Paweł
BTW, czy jest gdzieś jakieś FAQ grupy? ( nie piszę o faq obsługi forum).
Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 paź 2011, 21:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: osssacip
- Lokalizacja: Brodnica/kujawsko-pomorskie
- Gonzo
- Stały bywalec
- Posty: 346
- Rejestracja: 17 sie 2009, 23:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: Gonzo » 18 sty 2012, 13:36
oj bracie off roadowy...
a od kiedy 4x4 jeździsz po czarnym? było o tym, poczytaj... i o mechaniźmie różnicowym.
a od kiedy 4x4 jeździsz po czarnym? było o tym, poczytaj... i o mechaniźmie różnicowym.
Musso 2000r. - 2,9TD +lift 4" +Bridgestone h/t 31" + zabudowa sypialno-turystyczna - DZIENNIK POKŁADOWY
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
Zamienię na T4 multivan lub vestfalie
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 04 paź 2011, 21:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: osssacip
- Lokalizacja: Brodnica/kujawsko-pomorskie
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: ossacip » 18 sty 2012, 23:19
Czytałem, jednak nie wiem czy ty przeczytałeś uważnie mój post? Na śliskiej nawierzchni samochód staje się mniej stabilny, na czarnym (przedni napęd zapięty na próbę, przy jeździe na wprost, bez skręcania) zachowuje się tak jakby jechał z przyczepą. Czy to jest normalne? Jeździłem tylko samochodami takimi jak Hyundai galloper i hyundai terracan, przy nich takich sytuacji nie ma. Po włączeniu napędu 4x4 auta są stabilne i nie czuć obciążenia/szarpania.
- matee
- Stały bywalec
- Posty: 427
- Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:01
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8075048
- Lokalizacja: Gdańsk/Bytów
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: matee » 18 sty 2012, 23:40
Sprawdź przełożenia ...
Od handlarzy słyszałem, że ludzie biorą mosty na tył, nie zważając na przełożenie.
Może poprzedni właściciel wymienił most właśnie tak "na pałę".
Od handlarzy słyszałem, że ludzie biorą mosty na tył, nie zważając na przełożenie.
Może poprzedni właściciel wymienił most właśnie tak "na pałę".
OME +4cm, BL +4cm, BFG MT KM2 31", Snorkel, Rear Air Locker, uchwyty na kubki
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
żeby był jakiś porządek i sens tego wszystkiego nieznanego i tajemniczego, stworzył człowiek bogów, osadził ich w miejscach niedostępnych i ich mocom oddał swój los
- miroslaw74
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 24 lip 2010, 17:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kwidzyn/pomorskie
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: miroslaw74 » 22 sty 2012, 12:57
Cześć ossacip .
Najprawdopodobniej ktoś założył dyfer od innego modelu i przez to brak zgodności obrotów między przodem i tyłem a to szarpanie na '' czarnyn ' to przeskakujący łańcuch w reduktorze .
Najprawdopodobniej ktoś założył dyfer od innego modelu i przez to brak zgodności obrotów między przodem i tyłem a to szarpanie na '' czarnyn ' to przeskakujący łańcuch w reduktorze .
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 13 lip 2012, 14:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 97
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: kali106 » 06 paź 2012, 16:19
U mnie jest tak samo
....Zalaczam 4x4 niby wszystko ok a tu lipa ....jak jade np po piasku szarpie przednimi kolami i silnik nie ma sily...a i nie dziala wcale 4l nie wiem czemu mozliwe ze byl wymieniony most "na pale" albo cos z reduktorem....prosze o odp bo nie wiem czy mam mosty rozbierac ..
z gory dzieki
Pozdrawiam

z gory dzieki
Pozdrawiam
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: unimart » 06 paź 2012, 18:05
W modelu Musso, do 2002 roku możliwych było 6 różnych przełożeń mostów. Zasadniczo, w przypadku silnika 2,9 doładowanego powinniśmy mieć przełożenie 4,27 dla manualnej i 4,89 lub 3,54 dla automatycznej skrzyni biegów (BTRA lub MB). Ponieważ most jako całość w większości przypadków daje się założyć, możliwych jest wiele sprawiających kłopoty kombinacji. Oryginalnie, każdy most miał przykręconą tabliczkę z wytłoczonym przełożeniem i/lub namazane dość trwałą farbą numery, jednak po latach trudno chyba na to liczyć.
Jedynym pewnym sposobem ustalenia faktycznych przełożeń jest policzenie zębów na kole talerzowym i wałku atakującym.
Np. mamy 47 na talerzu i 11 na wałku, czyli 47/11=4,27.
Jedynym pewnym sposobem ustalenia faktycznych przełożeń jest policzenie zębów na kole talerzowym i wałku atakującym.
Np. mamy 47 na talerzu i 11 na wałku, czyli 47/11=4,27.
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Obciążenie silnika i szarpanie po włączeniu 4x4.
Postautor: SLAVCO1983 » 04 lis 2012, 11:29
Ja mykam po czarnym z zapiętym 4x4 i nie mam problemów. Oczywiście opory są większe ale autko bez wahania się rozpędza. Jeśli coś ci strzela w przednich kołach i są duże opory to wałek może być też w łożyskach prowadzenia przegubu po prostu się rozsypały, bynajmniej ja tak miałem. Po wymianie problem znikł. Co do włączania napędów nienienie!! Napędy włączamy tylko i wyłącznie na postoju!!!

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości