Postautor: karcik » 24 mar 2012, 13:47
Witam,
Swojego Reksia mam juz od poltora roku, i na tym okresie doswiadczen z nim moge bazowac.
Wiekszych problemow z nim nie mialem, jednak robie nim niewielkie przebiegi (moze z 7-8 tys rocznie).
W automacie masz 5 biegow + R.
Jezeli chodzi o czesci, to ostatnio stwierdizlem, ze jest to auto dla hobbystow.
Podstawowe typu filtry, koncowki drazka, klocki etc. dostaneisz bez najmniejszych problemow. Zabawa zaczyna sie przy mniej chodliwych czesciach.
Zerwala mi sie rura miedzy dwoma tlumikami. W dwoch warsztatach (zajmujacych sie tylko tlumikami) powiedzieli, ze mam caly tylny tlumik do wymiany. Odpowiednikow brak, wiec mozna sciagnac orginalny z Korei za 1300 zl. Ostatecznei znalazlem magika, ktory cos posztukowla, pospawal i dziala.
Tylna sprezyne amortyzatora troche sie naszukalem. W jednym miejscu rzucili cene 400 zl za sztuke i 3 tygodnie czekania. gdzie indziej znalazlem firme ze stanow, ktora ma oddzialy w Korei i niej wysyla czesci. Cena ok $30 + $70 wysylka. Ostatecznie Subaro sciagnelo sprezyne gdzies z Belgii za 260 zl.
Jezeli chodzi o serwis, radze znalezc sobie akiegos dobrego mechanika, ktory by sie autem zaopiekowal. Ja po zakupie (Reksiu sciagany z Danii) oddalem go do ASO na pelny przeglad serwisowy - 3 tys zl. Samego oleju poszlo 8,5 litra.
Spalanie w granicach 10-11 litrow. Dodam ze jeszcze bardzo spokojnie, wiec kosztow paliwowych tez sie troche zrobi. Z drugiej strony, przy tych gabarytach i silniku spalanie jest w normie.
Po tym poltora roku, moge ci powiedziec, ze Rexton to naprawde fajne auto, ale bedzie wymagalo od ciebie samodzielnosci w zdobywaniu czesci etc. Bo jesli robic to przez ASO, to koszty moga zjesc.
Jezeli natomiast lubisz poprostu jezdzic autem, i w razie problemow oddac auto do serwisu i niech oni sie z nim uzeraja, to zastanowilbym sie nad inna marka, do ktorej jest sporo czesci na rynku.
Pozdrawiam.