Witam, dla wszytskich którzy mają problem z zapalającym się chek engine, spadkiem mocy i ew. po odczytaniu błędu wychodzi im błąd P1234, mam radę. Na 99% szwankuje im zawór EGR. Po przeczytaniu wielu for samochodowych i rocznej walce z tym błędem i przenoszeniu samego zaworka EGR, bo podobno jest źle umiejscowiony, w końcu postanowiłem się z nim uporać. W bardzo łatwy sposób można go rozebrać i oczywiście całego oczyszcić. Dla tych którzy nie wiedzą gdzie on jest podaje link gdzie pokazane jest gdzie on się znajduje i jak go wstępnie oczyszcić:
http://www.youtube.com/watch?v=u7S9mDqW ... ure=g-hist
Następnie aby go dokładnie oczyścić polecam nstp. stronę:
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sa ... anual.html
Generalnie po zastosowaniu powyższych technik czyszczenia można zaoszczędzić wiele czasu no i pieniędzy. Mnie w serwisie zastanawiali się czy nie wymienić czujnika podciśnienia. Po wyczyszczeniu zaworu autko odzyskało moc i nie ma problemu, że człowiek się zastanawia czy czasem przy wyprzedzaniu auto nie wejdzie w tryb awaryjny. Pozdrawiam wszystkich forumowiczów a najbardziej Przedstawiciel SY na Polskę, który wogólę nie odpowiada na e-maile.
Dodatkowo gdyby to ostatecznie się nie sprawdziło polecam sprawdzić akumulator oraz alternator czy trzymają napięcie. Spadek napięcia również może powodować podobne reakcję. Pozdrawiam.
Lampka chek engine, spadek mocy, błąd P1234
SsangYong Actyon Sports to pickup, którym przewieziesz niezbędny ładunek. Wygrywa z rozwiązaniami konkurencyjnych marek komfortem jazdy zbliżonym do samochodów typu SUV i lepszymi właściwościami jezdnymi
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lampka chek engine, spadek mocy, błąd P1234
Postautor: alfik » 14 maja 2012, 11:49
Wszystko co piszesz to prawda, z jednym zastrzeżeniem - nie EGR (czyli recyrkulacja spalin), ale VGT - czyli zmianna geomatria turbiny - ja miałem go wymianianego na gwarancji ze 3 razy, a teraz mam podobne objawy. Na australijskim forum mają jeszcze jedną metodę - przeniesienie tego zaworu z bloku silnika na ścianę grodziową - niższa temperatura i wibracje też dobrze mu robią - poza zabrudzeniem zdarząją sią bowiem uszkodzenia.
-
- Stały bywalec
- Posty: 576
- Rejestracja: 19 maja 2008, 15:34
- Model: Inny
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lampka chek engine, spadek mocy, błąd P1234
Postautor: alfik » 23 maja 2012, 12:02
Sorry - psujące się zaworki są dwa - wyglądają praktycznie tak samo - jeden do EGR, drugi do VGT 

- CashMaker
- Rusza z kopyta
- Posty: 10
- Rejestracja: 11 lis 2008, 19:12
- Model: Actyon
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: sebpar
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Lampka chek engine, spadek mocy, błąd P1234
Postautor: CashMaker » 06 lis 2012, 22:39
Witam
Cieszę się że takie fora istnieją a ja bije się w pierś że tak dawno tu nie zaglądałem. Moja historia jest następująca.
Posiadam pięknego SSangYong-a Actyon rocznik 2007 przebieg 75 000 km. W sierpniu tego roku jadę sobie w raz z małżonką na weekend na Mazury a tu nagle (nie pamiętam prędkości ale było powyżej 120) czuję szarpanie auta tak jakbym się bawił gazem dodaje gaz a zaraz ostro hamuje silnikiem wiec odpuszczam gaz aut wraca do normalnej pracy ale dodaje delikatnie gazu a tu nagle pojawia się lampka check engine. Przerażenie – czytanie manuala – ale auto działa dalej. Po zatrzymaniu się i odczekaniu chwili wyłączyłem a następnie znów włączyłem lampka się nie pali wiec jedziemy dalej ale po jakimś czasie znów się zapala. Ale to nie jest najgorsze lece sobie około 90 km/h wyprzedzam auta wiec wciskam gaz do dechy a tu na czwartym biegu – prędkość pomiędzy 100-120 obroty koło 3 tysięcy i znów szarpanie auta. Po powrocie udałem się do serwisu który zainkasował odjemne około 190 PLN za diagnostykę i nic nie zrobiła – diagnoza – no tak komputer zanotował spadek ciśnienia w pompie paliwowej (nie podali mi nr kodu wiec czy Kod P1234 to ten?). Wyjeżdżam zniesmaczony dalej jeżdżę i czasem się zdarza szarpanie auta przy około 100-120 km przy wciśniętym pedale gazu do dechy. Kilkukrotnie się zapalała lampka ale tak jak wspomniałem po ponownym uruchomieniu auta gasła. Tak dojechałem do 85 000 – oddałem auto do przeglądów znów zaznaczając że problem z check engine się sam nie rozwiązał. Odbieram auto i co słyszę że komputer nie zanotował żadnych błędów. Znów 190 PLN za diagnozę gówno wartą. Wiec mówię sobie sprawdzę, i może się uda coś więcej zdiagnozować. Dwa wieczory szaleństw po Warszawie i moje spostrzeżenia:
1. Lampka się zapala przy prędkości powyżej 140 km/h przy wciśniętym pedale gazu do dechy
2. Czasem ale jeszcze nie wiem czemu przy 100-120 km (4 bieg) obroty około 3 tyś. Dziwne szarpnie auta – spadek mocy gwałtowne przyśpieszenia zaraz po tym gwałtowne hamowanie silnikiem
Czy waszym zdaniem zabieg opisany powyżej może rozwiązać mój problem? Jeśli tak to może polecę to forum pracownikom serwisu.
Cieszę się że takie fora istnieją a ja bije się w pierś że tak dawno tu nie zaglądałem. Moja historia jest następująca.
Posiadam pięknego SSangYong-a Actyon rocznik 2007 przebieg 75 000 km. W sierpniu tego roku jadę sobie w raz z małżonką na weekend na Mazury a tu nagle (nie pamiętam prędkości ale było powyżej 120) czuję szarpanie auta tak jakbym się bawił gazem dodaje gaz a zaraz ostro hamuje silnikiem wiec odpuszczam gaz aut wraca do normalnej pracy ale dodaje delikatnie gazu a tu nagle pojawia się lampka check engine. Przerażenie – czytanie manuala – ale auto działa dalej. Po zatrzymaniu się i odczekaniu chwili wyłączyłem a następnie znów włączyłem lampka się nie pali wiec jedziemy dalej ale po jakimś czasie znów się zapala. Ale to nie jest najgorsze lece sobie około 90 km/h wyprzedzam auta wiec wciskam gaz do dechy a tu na czwartym biegu – prędkość pomiędzy 100-120 obroty koło 3 tysięcy i znów szarpanie auta. Po powrocie udałem się do serwisu który zainkasował odjemne około 190 PLN za diagnostykę i nic nie zrobiła – diagnoza – no tak komputer zanotował spadek ciśnienia w pompie paliwowej (nie podali mi nr kodu wiec czy Kod P1234 to ten?). Wyjeżdżam zniesmaczony dalej jeżdżę i czasem się zdarza szarpanie auta przy około 100-120 km przy wciśniętym pedale gazu do dechy. Kilkukrotnie się zapalała lampka ale tak jak wspomniałem po ponownym uruchomieniu auta gasła. Tak dojechałem do 85 000 – oddałem auto do przeglądów znów zaznaczając że problem z check engine się sam nie rozwiązał. Odbieram auto i co słyszę że komputer nie zanotował żadnych błędów. Znów 190 PLN za diagnozę gówno wartą. Wiec mówię sobie sprawdzę, i może się uda coś więcej zdiagnozować. Dwa wieczory szaleństw po Warszawie i moje spostrzeżenia:
1. Lampka się zapala przy prędkości powyżej 140 km/h przy wciśniętym pedale gazu do dechy
2. Czasem ale jeszcze nie wiem czemu przy 100-120 km (4 bieg) obroty około 3 tyś. Dziwne szarpnie auta – spadek mocy gwałtowne przyśpieszenia zaraz po tym gwałtowne hamowanie silnikiem
Czy waszym zdaniem zabieg opisany powyżej może rozwiązać mój problem? Jeśli tak to może polecę to forum pracownikom serwisu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Lampka chek engine, spadek mocy, błąd P1234
Postautor: unimart » 07 lis 2012, 10:15
Te objawy mogą wskazywać na inną, typową usterkę, a mianowicie niesprawny układ zasilania paliwem. W pierwszej kolejności należy zrobić próbę przelewową, aby ustalić czy wtryskiwacze nie leją. Dalszy sposób postępowania zależy od wyników próby.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 21 lip 2012, 22:18
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Gadu-Gadu: 0
Re: Lampka chek engine, spadek mocy, błąd P1234
Postautor: marekffg » 07 lis 2012, 11:21
mialem podobne objawy tak jak u ciebie.nastepnie czasami wogole nie chcial jechac:)musialem odczekac okolo 20 minut i znow bylo dobrze:)w moim przypadku to byl wtrysk.oddalem wszystkie do regeneracji i jest ok.komp tez nic nie wykazywal.po remoncie zrobilem 5k km i jak narazie jest ok.oby u ciebie nie bylo to:)dosc drogi interes.u mnie jeden z wtryskow sie urwal:)pozdrawiam
Wróć do „Actyon/Actyon Sports”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości