Mam Musso 3,2 rok 2000.
Zastanawiam się nad wymianą paska wieloklinowego. W sklepie dowiedziałem się, że zakupienie paska nie będzie problemem, ale z napinaczem to i owszem.
Czy jeśli pasek dobrze chodzi (nic nie buczy, nie ślizga się) to chyba nie muszę wymieniać napinacza - co o tym sądzicie?
Powodem wymiany są mikropęknięcia na wewnętrznej i zewnętrznej stronie paska. Boje się, aby kiedyś w trasie mi nie pękł. Brzegi paska są OK, tzn żaden kord nie jest pęknięty i nie wystaje z paska.
Czy często takie paski pękają niespodziewanie?
Co trzeba zdemontować, aby wymienić pasek? (obudowa wiatraka, wiatrak z wiskozą, a może nawet chłodnice).
Proszę o krótki opis wymiany paska wieloklinowego w benzynie 3,2.
Pasek wieloklinowy do Musso 3,2 benzyna
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Pasek wieloklinowy do Musso 3,2 benzyna
Postautor: uki » 16 lis 2012, 20:50
Widzę że nikt nie wymienia nic w naszych autach
. Ramzes wymiana paska jak najbardziej dobry pomysł jeśli widzisz że się starzeje. Jednak razem z nim należy wymienić nie napinacz bo one u nas sporadycznie lecą ale dwie rolki prowadzące. Jedna z nich jest na napinaczu druga też jest widoczna po demontażu paska ( jeśli się nie mylę w okolicy alternatora). Do zrzucenia i założenia paska wystarczy zdemontować " kibel" (obudowę wentylatora na wiskozie). Przed zdjęciem paska obadaj jak leci pasek bo jest dosyć długi i pamiętaj w którą stronę kręci się silnik i jego elementy ( banalne a oszczędza dużo czasu przy zakładaniu).
Ot i tyle byłoby w tej kwestii - czas wymiany bez pośpiechu wszystkich elementów to 20-30 minut.
Powodzenia

Ot i tyle byłoby w tej kwestii - czas wymiany bez pośpiechu wszystkich elementów to 20-30 minut.
Powodzenia

Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
-
- Stały bywalec
- Posty: 373
- Rejestracja: 31 sie 2008, 13:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Pasek wieloklinowy do Musso 3,2 benzyna
Postautor: Ramzes » 17 lis 2012, 9:11
Dzięki za wskazówki.
Dobrym pomysłem jest zrobienie zdjęcia cyfrówką - jak biegnie pasek.
Dobrym pomysłem jest zrobienie zdjęcia cyfrówką - jak biegnie pasek.
KOCHAM NOSOROŻCE, quady, narty, karawaning
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Pasek wieloklinowy do Musso 3,2 benzyna
Postautor: SLAVCO1983 » 13 gru 2012, 11:11
Nikt nic nie wymienia bo Musso sie nie psują





-
- Forumowicz
- Posty: 76
- Rejestracja: 04 cze 2015, 8:29
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: LRA
Re: Pasek wieloklinowy do Musso 3,2 benzyna
Postautor: salvatlon » 22 lut 2016, 18:05
Odkopuje tema to szykuję się do wymiany paska bo piszczy i przy okazji wymieniam rolki napinacza w 3.2B gdyż strasznie już hałasują. Pytanie do kogoś kto to już robi: od czego rolki będą pasowały? w sklepach internetowych jakoś nie mogłem ich znaleźć, czy istnieje możliwość wymiany samego łożyska ( bo prawdopodobnie to ono hałasuje) czy trzeba całą rolkę?
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: Pasek wieloklinowy do Musso 3,2 benzyna
Postautor: uki » 22 lut 2016, 22:10
Wymień całe rolki . Z tego co pamiętam mamy rolkę napinacza i drugą rolkę prowadzącą . Kiedyś miałem tą nieprzyjemność rozsypanej rolki w trakcie jazdy - poszło w pi#@!!du wspomaganie, chłodzenie i ładowanie.
Linki do rolek (mogą pasować ale sprawdź)
http://www.iparts.pl/czesc/rolka-kierunkowa-prowadzaca-paska-klinowego-zebatego-gates-t38099,ssangyong,musso-fj-od-1993-03,3-2-220km,175-1558-5610-100435-0-33-t38099.html
http://www.iparts.pl/czesc/rolka-napinacza-paska-klinowego-wielorowkowego-jp-group-1318301400,ssangyong,musso-fj-od-1993-03,3-2-220km,175-1558-5610-100434-0-268-1318301400.html
Linki do rolek (mogą pasować ale sprawdź)
http://www.iparts.pl/czesc/rolka-kierunkowa-prowadzaca-paska-klinowego-zebatego-gates-t38099,ssangyong,musso-fj-od-1993-03,3-2-220km,175-1558-5610-100435-0-33-t38099.html
http://www.iparts.pl/czesc/rolka-napinacza-paska-klinowego-wielorowkowego-jp-group-1318301400,ssangyong,musso-fj-od-1993-03,3-2-220km,175-1558-5610-100434-0-268-1318301400.html
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości