problem z reduktoram
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 10164792
- Skype: maciej galas2
problem z reduktoram
Postautor: Panteusz50 » 20 gru 2012, 16:43
Bracia i Siostry,od kilku dni słyszę chrobot w reduktorze przy załączonym 4H.Obawiam się,że rozwaliłem reduktor?Wobec czego mam pytanie:czy to się naprawia,czy wymienia?Pozdrawiam
- bartsmigiel
- Forumowicz
- Posty: 78
- Rejestracja: 18 maja 2011, 22:39
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Śmigiel (WLKP)
Re: problem z reduktoram
Postautor: bartsmigiel » 20 gru 2012, 16:58
najlepiej rozebrac i sprawdzić czym ten chrobot jest spowodowany. być może łańcuch przekazujący napęd się kończy. bez rozebrania nie dowiesz się co to za usterka. Ogólnie to można naprawiać poszczególne podzespoły (kontaktuj się z kolegą o nicku Unimart). Koszty jednak mogą być niemałe. pozdrawiam B.Cz.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 14 lis 2008, 17:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1995
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 10164792
- Skype: maciej galas2
Re: problem z reduktoram
Postautor: Panteusz50 » 20 gru 2012, 18:53
Dzięki za schemat tego ustrojstwa i pomocne podpowiedzi.
- szalony
- Stały bywalec
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 sie 2010, 11:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4309997
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z reduktoram
Postautor: szalony » 22 gru 2012, 12:57
Przeszedłem już temat reduktora na swojej skórze
W serwisie za nowy reduktor zaśpiewali 25 tyś.zł. :O Więc zaczełem szukać reduktora do swojego Musiołka
Poszukiwania długie były aby znaleźć taki sam reduktor / o takim samym nr /, znalazłem skrzynię biegów automatyczną z reduktorem i kupiłem ją w ciemno za 1tyś.zł, niestety okazało się że reduktor ma inny nr
Trudno zaryzykowałem i założyłem go, owszem pasował lecz podczas jazdy oszukiwał licznik km/h - zaniżał. Posiedziałem i poczytałem serwisówkę i doszedłem do wniosku że wszystkie reduktory są prawie takie same różnią się jedynie ślimakiem szybkościomierza, więc postanowiłem zamienić go. Wyciągnąłem ze starego reduktora ślimak i wsadziłem do "nowego" i DZIAŁA
Moja rada dla Ciebie kup reduktor używany, można już dostać od 400zł reduktory na allegro, koszt naprawy może przewyższyć koszt kupna.





Jak mus to MUSso Zapraszam do oglądania fotek http://picasaweb.google.pl/sq1fyz
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: problem z reduktoram
Postautor: dragsterdh » 22 gru 2012, 13:10
Ja mam w swoim po zmianie skrzyni i reduktora tak, że przy ok 50 km/h pokazuje ok. 200
Jak wpadnę na autostradę, to wskazówka potrafi przeskoczyć do zera jeszcze dwa razy
Sumując to przy ok. 120km/h pokazywałby jakieś 400
Czy wystarczy podmienić końcówkę impulsatora ze starego reduktora, czy trzeba go rozebrać i wymienić całe to ustrojstwo
Powoli zaczyna mnie to drażnić, bo centralny zamyka się tuż po ruszeniu
Aha, i ie załącza 4L...





Aha, i ie załącza 4L...

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- szalony
- Stały bywalec
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 sie 2010, 11:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4309997
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z reduktoram
Postautor: szalony » 22 gru 2012, 22:59
dragsterdh pisze: Czy wystarczy podmienić końcówkę impulsatora ze starego reduktora, czy trzeba go rozebrać i wymienić całe to ustrojstwoAha, i ie załącza 4L...
Jeśli chodzi o prędkościomierz to musisz rozkręcić i wymienić ślimaka - one głównie się różnią choć na oko nie

Jak mus to MUSso Zapraszam do oglądania fotek http://picasaweb.google.pl/sq1fyz
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: problem z reduktoram
Postautor: sasek94 » 25 gru 2012, 15:20
Bodajże silniczek jest problemem. Wymiana lub smarowanie, przynajmniej mi kiedyś pomogło.
Ew czujnik sprzęgła, jeżeli po przełaczeniu na 4l kontrolka miga.
Ew czujnik sprzęgła, jeżeli po przełaczeniu na 4l kontrolka miga.
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: problem z reduktoram
Postautor: dragsterdh » 26 gru 2012, 17:46
Kontrolka mruga. A jak ten silniczek nasmarować? Jest rozbieralny?
"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
- szalony
- Stały bywalec
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 sie 2010, 11:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4309997
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z reduktoram
Postautor: szalony » 26 gru 2012, 18:09
dragsterdh pisze:Kontrolka mruga. A jak ten silniczek nasmarować? Jest rozbieralny?
A czy poprawnie włączasz 4L?
Jak mus to MUSso Zapraszam do oglądania fotek http://picasaweb.google.pl/sq1fyz
- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: problem z reduktoram
Postautor: dragsterdh » 28 gru 2012, 20:19
Wydaje mi się, że poprawnie. Na postoju, na luzie z wciśniętym sprzęgłem. 4H zresztą też - mam czas 

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 25
- Rejestracja: 02 gru 2012, 20:07
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: problem z reduktoram
Postautor: Aramejczyk » 30 gru 2012, 18:40
Ad szalony.
Jak poprawnie włącza się napędy?
Od 2 miesięcy jestem użytkownikiem Korando i moja niewiedza w tym temacie jest ogromna.
Andrzej.
Jak poprawnie włącza się napędy?
Od 2 miesięcy jestem użytkownikiem Korando i moja niewiedza w tym temacie jest ogromna.
Andrzej.
- szalony
- Stały bywalec
- Posty: 121
- Rejestracja: 13 sie 2010, 11:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 4309997
- Lokalizacja: Szczecin
Re: problem z reduktoram
Postautor: szalony » 30 gru 2012, 22:26
Tak jak opisał kolega dragsterdh 

Jak mus to MUSso Zapraszam do oglądania fotek http://picasaweb.google.pl/sq1fyz
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: problem z reduktoram
Postautor: SLAVCO1983 » 02 sty 2013, 20:22
Mussiołkiem jeżdżę ponad 3 lata i powiem szczerze tak. Włączać powinno się na postoju czy to 4H czy 4L. Wyłączać wiem że można z 4H w czasie jazy bo się tryby jedynie rozłączają (nigdy z 4L), ale i tak polecam postój
, ale czy sprzęgło jest konieczne myślę że nie chyba że ktoś ma już zryte sprzęgło i to porządnie to raczej tak powinno być wciśnięte.




- polmussik
- Stały bywalec
- Posty: 263
- Rejestracja: 24 lis 2008, 19:44
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 16049074
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: problem z reduktoram
Postautor: polmussik » 02 sty 2013, 20:30
na 4H i z powrotem możemy włączyć w czasie jazdy do 70km/h i ja tak robię i to ma sens, i nic się nie dzieje
na 4l po prostu w czasie jazdy się nie włączy -migają obie lampki-jest takie zabezpieczenie
na 4l po prostu w czasie jazdy się nie włączy -migają obie lampki-jest takie zabezpieczenie
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości