Szarpie automat
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- PrezeSmlawa
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 paź 2010, 20:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 32
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 575784
Szarpie automat
Postautor: PrezeSmlawa » 10 lut 2012, 13:28
Hej. Jak w temacie. Padla mi skrzynia dałem do naprawy zapłacilem 2300zl a to jak sie teraz okazuje jeszcze nie wszystko. Podobniez trzeba wymienic hydraulike skrzyni. Czy mozna ja jakos zregenerowac czy tylko przeszczep z innego juz??
- PrezeSmlawa
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 paź 2010, 20:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 32
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 575784
Re: Szarpie automat
Postautor: PrezeSmlawa » 14 lut 2012, 13:10
Zapłacilem za wymiane tarczek i jakichs pierdol. Dowiedzialem sie tylko ze wymiana u tego goscia obejmuje czesci mechaniczne a nie hydraulike. Ogolnie juz mnie to wkur...bo po miescie jezdzic to tragedia. Dlatego szukam jakiejs hydrauliki. Juz nie wspomne ze z 8 razy do niego jezdzilem na poprawki a jeden kurs to 30 km. Jesli komus padla skrzynia to niech napisze czy hydraulike tez trzeba wymienic bo w mojej okolocy mechanicy g...o wiedza.
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: msch00 » 14 lut 2012, 13:50
Odnośnie szarpania, jeśli to skrzynia merca możliwe że padł zasobnik podciśnienia.
Z boku skrzyni jest wkręcony a do niego idzie przewód podciśnienia. Ważne są trzy kolory oznaczające wersję - nie są współwymienne (chodzi o działanie)
Dodatkowo na tym zasobniku jest regulacja.
Sprawdź dodatkowo poziom oleju. Kiedy był wymieniany olej, czy aby "mechanik" nie wlał z powrotem tego samego oleju??
Pozdr
Z boku skrzyni jest wkręcony a do niego idzie przewód podciśnienia. Ważne są trzy kolory oznaczające wersję - nie są współwymienne (chodzi o działanie)
Dodatkowo na tym zasobniku jest regulacja.
Sprawdź dodatkowo poziom oleju. Kiedy był wymieniany olej, czy aby "mechanik" nie wlał z powrotem tego samego oleju??
Pozdr
- cronos2500
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 2012, 11:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: cronos2500 » 10 lut 2013, 19:40
W moim aucie przy przejsciu z 2 na 3 jest taki moment,ze podczas przerzucania biegu obroty rosna o 1000obr. tak jakby przez chwile byla na N i dopiero zaczyna przyspieszac 

- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: msch00 » 11 lut 2013, 7:06
Olej i filtr oleju był zmieniany??
Czy szarpie przy różnych obrotach (spokojna i dynamiczna jazda)??
W Elblągu kawałek za szpitalem wojewódzkim (kierunek Braniewo) masz gościa od automatów.
Czy szarpie przy różnych obrotach (spokojna i dynamiczna jazda)??
W Elblągu kawałek za szpitalem wojewódzkim (kierunek Braniewo) masz gościa od automatów.
- cronos2500
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 2012, 11:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: cronos2500 » 11 lut 2013, 8:53
Olej i filtr wymieniony. Szarpanie jest odczuwalne w kazdym zakresie obrotow. Najgorzej jest miedzy 2 a 3. Jak rozpedzam auto i puszcze gaz zmiana biegu jest lagodniejsza. Drogi ten fachowiec?
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: msch00 » 11 lut 2013, 9:02
Za remont zapłaciłem 3 tys - ale mi skrzynia padła na amen - działał tylko 1 bieg.
W twoim przypadku może wystarczy regulacja. Jeśli masz skrzynie MB to może wymiana zasobnika podciśnienia - to koszt ok. 150zł
W twoim przypadku może wystarczy regulacja. Jeśli masz skrzynie MB to może wymiana zasobnika podciśnienia - to koszt ok. 150zł
- cronos2500
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 29 gru 2012, 11:28
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: cronos2500 » 16 lut 2013, 14:10
Dzwonilem dzisiaj do mechanika od skrzyn automatycznych(ten przy wyjezdzie z Elb.) i stwierdzil,ze objawy wskazuja na uszkodzone sprzegielka. Koszt naprawy 1500zł. Ciekawe czy pasuje do Musso skrzynia z Mercedesa SL320 R129? Moze to jakis ratunek? Nie wiem czy do konca mechanik mnie zrozumial,bo caly czas twierdzil,ze wystepuje poslizg na 2 biegu. Wedlug mnie przy przejsciu z 2 na 3 jest moment,ze automat zachowuje sie jakby byl na N(czuc nawet zmniejszenie predkosci) i za chwile wchodzi bieg i ciagnie normalnie. Diagnoza przez telefon to kiepska sprawa.
- msch00
- Stały bywalec
- Posty: 230
- Rejestracja: 26 lut 2008, 19:16
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 129365
- Lokalizacja: Grudziądz/Elbląg
Re: Szarpie automat
Postautor: msch00 » 18 lut 2013, 13:07
Na telefon to ciężko z diagnozowac. Najlepiej podjedź do faceta i pokaż w czasie jazdy co i jak.
Na wymiane skrzyni bym sie decydował, ale pod warunkiem że skrzynia pochodzi z Musso (i jest tego samego typu) oraz masz pewność co do stanu skrzyni. Doliczając na dzień dobry koszt przełożenia, olej i filtr - to już jest nie mało. Skrzyni od Merca, a tym bardziej innego modelu bym nie brał, ponieważ mogą byc drobne zmiany technologiczne. Chyba lepiej zrobić remont.
Na wymiane skrzyni bym sie decydował, ale pod warunkiem że skrzynia pochodzi z Musso (i jest tego samego typu) oraz masz pewność co do stanu skrzyni. Doliczając na dzień dobry koszt przełożenia, olej i filtr - to już jest nie mało. Skrzyni od Merca, a tym bardziej innego modelu bym nie brał, ponieważ mogą byc drobne zmiany technologiczne. Chyba lepiej zrobić remont.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości