Witam!
Czy posiada ktoś w swojej kolekcji i za drobną opłatą jest w stanie sprzedać uszkodzony/sprawny/nie całkiem sprawny silniczek sterowania zapinaniem napędów - ten w reduktorze. Sterowanie napędami w tym samochodzie jest co najmniej dziwne. Może nie jest złe - jak jest wszystko ok jest jak dla małpy - załączy 4H do 70km/h, nie załączy na 4L podczas jazdy itp. Z racji tego że jestem w trakcie remontu mojego Musso wyciągnąłem sterownik napędu w celu jego przeprogramowania i wyrzucenia np. zaworka ciśnieniowego załączającego napędy by nie wywalało błędu. Procedura standardowa - jak procek nie jest zabezpieczony zczytać zawartość, zmodyfikować i wgrać z powrotem ( to był plan pierwotny ). Problem się zrobił w momencie gdy zacząłem szukacz danych procesora tam siedzącego SC412677CFN BWA 815-043. NIE MA !!! Jest to jakiś chiński procesor - kupić można ale nic o nim nie wiadomo.W całej sieci nie ma jego datasheetu. Nawet Ruscy nie są w stanie się na jego temat wypowiedzieć - przewaliłem fora, serwery NIC!!! Padł wiec pomysł zbudowania własnego sterownika napędów na jakimś ogólnodostępnym procesorze z pamięcią ( atmel, atmega itp) i ukł. wykonawczego. Nie będzie to z dnia na dzień ale jest to raczej wykonalne. Całym sercem systemu z tego co widzę na serwisówkach jest silnik T/C MOTOR z pozycjonerem. Na silnik podawane jest napiecie +12V, - 12V w zależności od tego w którą stronę ma się kręcić. Pozycjoner jak krańcówka raportuje procesorowi w jakim jest położeniu. I to cała filozofia. Do tego właśnie potrzebuję silniczek - to testów i zobaczenia od środka jaka jest jego budowa. Na forum widziałem że każdy ma jakiś większy lub mniejszy problem z tym - nawet z dyndającym zaworkiem ciśnienia ( bo być musi - brak jego obecności powoduję błąd i nie przełączenie napędu). Co do wyrzucenia EGR i kilku rzeczy składowych służę pomocą.
Potrzebny uszkodzony silniczek do sterewania reduktorem 2.9
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Potrzebny uszkodzony silniczek do sterewania reduktorem 2.9
Postautor: leon81 » 13 mar 2013, 9:22
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- jarek
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 lut 2013, 19:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Potrzebny uszkodzony silniczek do sterewania reduktorem
Postautor: jarek » 13 mar 2013, 21:27
witam co prawda nie mam silniczka na zbyciu ,ale ten durny komputerek też mnie wkurzał to go wywaliłem i zrobiłem sterowanie ręczne a
raczej elektryczne ,po drobnych modyfikacjach silniczka sam nim steruje przełącznikiem ,a położenie sygnalizują mi oryginalne kontrolki .
Jeszcze wszystko w fazie testów ale jak na razie działa ,pozostaje już tylko usprawnianie wszystkiego

raczej elektryczne ,po drobnych modyfikacjach silniczka sam nim steruje przełącznikiem ,a położenie sygnalizują mi oryginalne kontrolki .
Jeszcze wszystko w fazie testów ale jak na razie działa ,pozostaje już tylko usprawnianie wszystkiego

- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Potrzebny uszkodzony silniczek do sterewania reduktorem
Postautor: leon81 » 14 mar 2013, 8:27
Czyli kolega jest o krok dalej.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- jarek
- Nowy użytkownik
- Posty: 8
- Rejestracja: 08 lut 2013, 19:12
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Skwierzyna
Re: Potrzebny uszkodzony silniczek do sterewania reduktorem
Postautor: jarek » 14 mar 2013, 21:11
no cóż temat był niejednokrotnie wałkowany na forum ale nikt nic nie wymyślił ,a prawie każdy ma problem
z tym durnym komputerem więc wyszedłem z założenia że ja sobie z tym poradzę ,mam swój warsztat i w miarę jako takie możliwości
,a nie takie rzeczy się robiło ,przerobienie tego ustrojstwa wymyśliłem w jeden wieczór-no i działa.
jeszcze w planie mam przeróbkę sprzęgiełek na manuale ale by nie wydawać ponad 500zł. na gotowe,wiem że da się to
zrobić
z tym durnym komputerem więc wyszedłem z założenia że ja sobie z tym poradzę ,mam swój warsztat i w miarę jako takie możliwości
,a nie takie rzeczy się robiło ,przerobienie tego ustrojstwa wymyśliłem w jeden wieczór-no i działa.
jeszcze w planie mam przeróbkę sprzęgiełek na manuale ale by nie wydawać ponad 500zł. na gotowe,wiem że da się to
zrobić

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość