ZbiG2000 pisze:DaNsOuNd pisze:Witam wszystkich.
Chciałbym podłaczyć się do tematu i zapytać szanowną brać o następującą kwestię:
Zamierzam nabyć Musso `99 3,2 + LPG w automacie. Jedna sprawa budzi mój niepokój. Gdy w pozycji P lub N doda się gazu to silnik wkręca się do 4tys obrotów a nastepnie występuje efekt że silnik na chwilę się wkręca wyżej po czym obroty za chwilę spadają spowrotem do 4 tys i tak z cześtotliwością kilka razy na sekundę. Sprawa identycznie wygląda na benzynie i na gazie. Czy ten silnik tak ma czy jest to objaw uszkodzenia?
Pozdrawiam - być może przyszły posiadacz Musso
DaNsOuNd
P.S. LPG to sekwencyjna instalacja.
Witam Jest to normalny objaw . Zwykle zabezpieczenie elektroniczne. W wiekszosci wszystkie silniki z wtryskiem elektronicznym tak sie zachowoją .
Witam,
U mnie (Musso 3.2, 2000r, gaz sekwencja) jest ten sam objaw - ale występuje tylo jeżeli auto stoi. Jeżeli jest nawet w minimalnym ruchu - to jest objaw nie występuje.
Ja też się nad tym zastanawiałem wcześniej - gdyż myślałem że jest to objaw trybu awaryjnego (w sumie w tym samochodzie nie ma czegoś na kształt kontrolki CHECK ENGINE), zwłaszca w okresie gdy palił mi prawie 30 l/100 km.
Ale teraz sytuacja się unormowała - pali około 20-22 l/100 km i wydaje mi się że jest to jakieś zabezpieczenie - na postoju nie mozna przekroczyć 4 tys. obrotów (jest odcinane paliwo).
Ale jest to tylko moja prywatna opinia - może ktoś z osób obeznanych z tym samochodem móły to potwierdzić.
Pozdrawiam
ZbiG2000
Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- cobra3200
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2008, 7:55
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 7033809
- Skype: pokaepoka
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: cobra3200 » 15 sie 2008, 9:50
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2007, 22:46
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: gienek1 » 22 sie 2008, 9:38
Witam Koreańska brać
Choć juz sprzedałem swoje cacuszko to jednak coś tam o nim wiem. Moja pszczółka paliła 17 l w mieście a 15 l w trasie. Silnik 3,2. To żadna ściema. Wystarcza nie przekraczać prędkości powyżej 120 km/h. Choć to był rocznik dobego caberneta ('96) to był wypasiony. Ale to juz przeszłość. Uważajcie i kontrolujcie marżety czyli osłony na przegubach. Często pękają. A to szkodzi.
Pozdrówka
Choć juz sprzedałem swoje cacuszko to jednak coś tam o nim wiem. Moja pszczółka paliła 17 l w mieście a 15 l w trasie. Silnik 3,2. To żadna ściema. Wystarcza nie przekraczać prędkości powyżej 120 km/h. Choć to był rocznik dobego caberneta ('96) to był wypasiony. Ale to juz przeszłość. Uważajcie i kontrolujcie marżety czyli osłony na przegubach. Często pękają. A to szkodzi.
Pozdrówka
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2007, 22:46
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: gienek1 » 22 sie 2008, 9:41
Ach , zapomniałem, PRZY PRĘDKOŚCI 220 km/h CIĄGŁEJ JAZDY SKRZYNIA MOŻE WYRZUCIĆ NIECO OLEJU ODPOWIETRZENIEM. TESTOWAŁEM JADĄC W NIEMCZECH DO FRANCJI. TRZEBABYŁO UZUPEŁNIĆ STAN.
- cobra3200
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2008, 7:55
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 7033809
- Skype: pokaepoka
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: cobra3200 » 23 sie 2008, 21:34
Jednak mnie nurtuje sprawa
rozpoznania skrzynii biegów poniewasz byly montowane dwie
1. BTRA M74LE na oleju Castrol TQ95
oraz
2. MB W4A040 na oleju DEXSTRON II
W moim aucie skrzynia ma tylko jeden korek wlewony i zarazem chyba
kontrolny od strony katalizatorow w misce natomiast nie ma korka
spustowego oleju i nie ma zadnego dojscia do koła kinetycznego no chyba
ze po zdjeciu miski otwieraja sie jakies mozliwosci.
Dziś zmieniłem oliwe w silniku 8.2l 10W 40 Mobila wlalem.
Przesmarowałem krzyzaki na wale idacym do tylniego mostu do przedniego
krzyzak nie ma kalamitek
Zmienilem filtr powietrza i oleju.
Zakonserwowalem preparatem do gumy PROTECTOR wszystkie gumowe elemety
podwozia wraz z marszretami.
Mam kupiony olej do dyfrow Valvoline 80W 90 GL-5 syntetik.
A olej do skrzyni kupilem Mobila ATF 220 filtra i uszczelki narazie nie
kupowalem bo nikt nie wie jaki bedzie.
Do reduktora zamowilem olej TOTAL FLUID ATX syntetica.
Filtry mialem jeszcze orginaly fabryczne albo serwisowe ze znakami MB SY
rozpoznania skrzynii biegów poniewasz byly montowane dwie
1. BTRA M74LE na oleju Castrol TQ95
oraz
2. MB W4A040 na oleju DEXSTRON II
W moim aucie skrzynia ma tylko jeden korek wlewony i zarazem chyba
kontrolny od strony katalizatorow w misce natomiast nie ma korka
spustowego oleju i nie ma zadnego dojscia do koła kinetycznego no chyba
ze po zdjeciu miski otwieraja sie jakies mozliwosci.
Dziś zmieniłem oliwe w silniku 8.2l 10W 40 Mobila wlalem.
Przesmarowałem krzyzaki na wale idacym do tylniego mostu do przedniego
krzyzak nie ma kalamitek
Zmienilem filtr powietrza i oleju.
Zakonserwowalem preparatem do gumy PROTECTOR wszystkie gumowe elemety
podwozia wraz z marszretami.
Mam kupiony olej do dyfrow Valvoline 80W 90 GL-5 syntetik.
A olej do skrzyni kupilem Mobila ATF 220 filtra i uszczelki narazie nie
kupowalem bo nikt nie wie jaki bedzie.
Do reduktora zamowilem olej TOTAL FLUID ATX syntetica.
Filtry mialem jeszcze orginaly fabryczne albo serwisowe ze znakami MB SY
- cobra3200
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2008, 7:55
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 7033809
- Skype: pokaepoka
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: cobra3200 » 23 sie 2008, 21:36
Ide jeszcze zobaczyc gdzie jest bagnet kontrolny oleju w automacie skrzyni.
gieniek1 mowi ze przy akumulatorze . Bo po prawej to tylko widzialem bagnet oleju silnikowego.
Pozdrawiam
gieniek1 mowi ze przy akumulatorze . Bo po prawej to tylko widzialem bagnet oleju silnikowego.
Pozdrawiam
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 sie 2007, 22:46
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: gienek1 » 26 sie 2008, 1:24
jeśli do skrzyni zastosowany został olej DEXTRON II to w żadnym wypadku nie powinieneś stosować do reduktora syntetyku. A to z racji tego że DEXTRON nie jest olejem syntetycznym tylko mineralnym. DEXTRON III półmineralnym. Jeśli jeździsz na DEXTRONIE to oznacza że masz skrzynię sytarszej generacji. Dokładnie taka jak moja. To jest mercedes. Zbiornik sprzęgła odśrodkowego znajduje się wewnątrz skrzyni i nie można wymienić tam oleju bez wymontowania jej. Miernik poziomu oleju (bagnet) znajdziesz jak pisałem obok akumulatora. Pomiędzy akumulatorem a silnikiem. Czerwony uchwyt. Uzupełniasz olej przez ten wlot bagnetu. O spuszczaniu zapomnij bo to nieco wyższa szkoła jazdy. Lepiej skorzystaj z usług warsztatu. Tylko jakiegoś konkretnego. Jak chcesz to podrzucę ci adres email do kogoś kto profesjonalnie zajmuje się handlem częściami do tego pojazdu. Posiada i nowe i używane. To właśnie u niego kupiłem wszystko co potrzebowałem do mojej pszczólki. Nowe i orginalne części mercedes. W dodatku nie drogo. I uszczelnienia i filtry. Tarcze hamulcowe Daewoo. Dobrej jakości i za 1/3 ceny orginalnych Ssang Yong. Silnik S-klasy ma wady. Bo to jedynie kiepska podróba a nie orginał. A więc ma tendencje do pocenia się. Wymieniłem uszczelnienia i po 19000 znowu cieknie. Pozatym nie komunikuje się z komputerem diagnostycznym. Byłem w serwisie Ssang Yong w Warszawie i niestety nic nie poradzili na ten brak komunikacji. No i często po ostrej jeździe siada jeden obwód którejś cewki. Czyli jedna cewka do wymiany, bo są tylko 3 cewki . Jena na 2 cylindry. Jak coś to pisz na gienek1 na portalu wp.pl .
- cobra3200
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 sie 2008, 7:55
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2003
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 7033809
- Skype: pokaepoka
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: cobra3200 » 27 sie 2008, 23:09
Ok mam do Ciebie serie pytań jescze . Możesz przesłać namiary na kolegę od tych cześci potrzebuje jeszcze mechanizm przedniej wycieraczki. Pozdrawiam
- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: ponton26 » 28 sie 2008, 17:45
Witam
Ja mam pytanie jakie modele skrzyni i rodzaje oleju sa w ropniakach a konkretniej w 2,9 Td.
Ja mam pytanie jakie modele skrzyni i rodzaje oleju sa w ropniakach a konkretniej w 2,9 Td.
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
-
- Forumowicz
- Posty: 98
- Rejestracja: 21 kwie 2008, 10:57
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: Asgalt » 28 sie 2008, 23:23
Co do rodzajów skrzyni nie powiem zbyt wiele - przejrzyj serwisówkę.
Natomiast co do oleju - i tu UWAGA, bo ważne - wszystkie chodzą na DEXRON-ie II lub III. Niezależnie od tego czy automat, czy ręczniak - zawsze olej od automatu. Przerobione na własnej skórze - przy wymianie mechanik nie sprawdził, nalał zwykłego, skutkiem czego już prawie miesiąc jestem bez auta.
Natomiast co do oleju - i tu UWAGA, bo ważne - wszystkie chodzą na DEXRON-ie II lub III. Niezależnie od tego czy automat, czy ręczniak - zawsze olej od automatu. Przerobione na własnej skórze - przy wymianie mechanik nie sprawdził, nalał zwykłego, skutkiem czego już prawie miesiąc jestem bez auta.
Człowiek się rodzi
Choć mu to szkodzi
Kliknij - sobie nie zaszkodzisz, a ja będę miał mały bonus w innym świecie
Choć mu to szkodzi
Kliknij - sobie nie zaszkodzisz, a ja będę miał mały bonus w innym świecie

- ponton26
- Stały bywalec
- Posty: 192
- Rejestracja: 26 sie 2008, 9:49
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 4013960
- Skype: uwo.net.pl
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontaktowanie:
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: ponton26 » 29 sie 2008, 9:33
Jak sprawdzić czy tojest dextron II czy III??
czy można je jakoś rozróżnić na pierwszy rzut oka?? Może po smaku, kolorze ??
czy można je jakoś rozróżnić na pierwszy rzut oka?? Może po smaku, kolorze ??
Powodzenia w nierównej walce z Koreańską myślą techniczną.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 01 mar 2009, 12:21
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Skype: sq5lnk
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: sq5lnk » 01 mar 2009, 21:27
DaNsOuNd pisze:Witam wszystkich.
Chciałbym podłaczyć się do tematu i zapytać szanowną brać o następującą kwestię:
Zamierzam nabyć Musso `99 3,2 + LPG w automacie. Jedna sprawa budzi mój niepokój. Gdy w pozycji P lub N doda się gazu to silnik wkręca się do 4tys obrotów a nastepnie występuje efekt że silnik na chwilę się wkręca wyżej po czym obroty za chwilę spadają spowrotem do 4 tys i tak z cześtotliwością kilka razy na sekundę. Sprawa identycznie wygląda na benzynie i na gazie. Czy ten silnik tak ma czy jest to objaw uszkodzenia?
Pozdrawiam - być może przyszły posiadacz Musso
DaNsOuNd
P.S. LPG to sekwencyjna instalacja.
Witam to jest normalny objaw pracy tego silnika bez obciazenia komputer zabezpiecza przy normalnej jezdzie te zabezpieczenie nie ogranicza obrotow przynajmniej u nie zreszta to prawidlowe dzialanie kompa przy takim silniku zreszta bardzo moim zdaniem dobrym jak na merca ze zmiennym katem otawrcia zaworow ssacych co znacznie poprawia prace i moc na malych obrotach w silniku rzedowym .
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 21 lip 2008, 18:48
- Model: Musso
- Rok produkcji: 97
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: PaV3L » 25 cze 2009, 22:15
ponton26 pisze:Jak sprawdzić czy tojest dextron II czy III??
czy można je jakoś rozróżnić na pierwszy rzut oka?? Może po smaku, kolorze ??
Dołączam sie do pytania, jak rozpoznac Dextron II od III? Mam 3.2 benzyne w asutomacie. W temacie napisane jest o 2-óch typach skrzyni. Gdzie znajdują się oznaczenia na skrzyni? Ile oleju tam wchodzi?
P.S co do obrotów na P i N w automacie. Elektryk, robiący przez kilka, czy kilkanaście lat w ASO Daewoo w Gdyni mówił, że na P i N jest ograniczenie do 4tyś, żeby nie rozsypała się skrzynia czy jakoś tak. Podczas jazdy na biegu spokojnie kręci się do samego końca. ;D
Pozdrawiam i sory za odkop.

Musso 97r / 3.2 benz/gaz / automat / Kameleon !!
- PrezeSmlawa
- Rusza z kopyta
- Posty: 42
- Rejestracja: 01 paź 2010, 20:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 32
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 575784
Re: Ssan Yong Musso 3,2 benzyna
Postautor: PrezeSmlawa » 13 paź 2010, 20:44
DaNsOuNd pisze:Witam wszystkich.
Chciałbym podłaczyć się do tematu i zapytać szanowną brać o następującą kwestię:
Zamierzam nabyć Musso `99 3,2 + LPG w automacie. Jedna sprawa budzi mój niepokój. Gdy w pozycji P lub N doda się gazu to silnik wkręca się do 4tys obrotów a nastepnie występuje efekt że silnik na chwilę się wkręca wyżej po czym obroty za chwilę spadają spowrotem do 4 tys i tak z cześtotliwością kilka razy na sekundę. Sprawa identycznie wygląda na benzynie i na gazie. Czy ten silnik tak ma czy jest to objaw uszkodzenia?
Każdy automat ma takie zabezpieczenie na skrzynie ja mam jeszcze dwa autka i to w automacie np. Ford Explorer kręci się do 4,5 tys czy to na P czy na N więc to nic dziwnego.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości