Witam,
Jestem nowy na tym forum, mam problem z moim musso, ponieważ silnik chodził jak żyletka aż do czasu zatankowania na stacji ropy niby odbpornej na zimne temperaturę tzw. arktyczne paliwo.
Od zatankowania ledwo dojechałem do domu silnik szarpał itp. - byc moze to zbieg okoliczności.
Na dzień dzisiejszy stoi w garażu i mam zamiar za niego się wziąść, co do odpalania to nawet po miesiącu zapalenie go to nie problem pół sekundy i silnik już pracuje, problem jest że leje się z silnika i rurą wydechową olej. czarny olej. w ciągu 10-20 sekund garaż pełny siwego dymu z tłumika, aż nic nie widać, co mogło ulec uszkodzeniu,
Proszę o sugestie i rady.
Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się olej
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lip 2011, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 5633284
Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się olej
Postautor: czaroczeslaw » 01 cze 2013, 22:26
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: krzychu » 02 cze 2013, 19:33
Taki objaw miałem jak miałem dziurawy tłok i głowicę do regeneracji.
Najprościej to przy odpalonym, ciepłym silniku powolutku odkręcić korek wlewu oleju.
Jak z głowicą jest wszystko ok to będzie delikatny dymek, jak głowica kaput to olej będzie rozbryzgiwany przez wlew.
Następnie przed odmę będzie zasysany do turbiny i uwalony będzie olejem cały dolot.
Generalnie to pomiar kompresji na cylindrach.
Najprościej to przy odpalonym, ciepłym silniku powolutku odkręcić korek wlewu oleju.
Jak z głowicą jest wszystko ok to będzie delikatny dymek, jak głowica kaput to olej będzie rozbryzgiwany przez wlew.
Następnie przed odmę będzie zasysany do turbiny i uwalony będzie olejem cały dolot.
Generalnie to pomiar kompresji na cylindrach.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: Ptasiek » 03 cze 2013, 8:04
Weź nim się przejedź i go dobrze przepal z wydechu oprócz spalin może wylatywać woda wymieszaną sadzą, ponieważ samochód gługo stał mogło się nazbierać dużo wilgoci w wydechu i wody bo sam piszesz że od zimy samochód stał. po takiej jeździe jeśli ustąpią wypływy z rury wydechowej a pozostanie błękitno-białe dymienie to bym sprawdził wtryski na urządzeniu czy któryś nie leje ponieważ piszesz, że stało sięt to po zatankowaniu ON. Przy okazji będziesz mógł tez zmierzyć kompresję czy jest dobra ale wydaje mi się skoro nie masz problemów z odpaleniem zimnego silnika to powinno być wszystko OK bo jednak silniki wysokoprężne mają to do siebie, że jak jest zimny i niezależnie od pogody czyli czy jest zima czy lato to jak jest słaba kompresja to będą problemy z odpaleniem.
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: leon81 » 03 cze 2013, 9:51
Leje się olej z wydechu. Jaki olej - napędowy czy silnikowy. Jak silnikowy to nie dobrze. Jak napędowy to może właśnie coś nie tak z ropą i nie pali na wszystkie cylindry. Ropa może być bardzo dobra i zaczęło ci wypłukiwać osad ze zbiornika lub na tyle marna że ma dużo wody. Sprawdź stan poziomu oleju i jeśli jest ok to sprawdź stan filtru paliwa ( pewnie do wymiany ale trzeba zobaczyć co w nim jest. Może turbo ci szlak trafiło i wali olejem.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lip 2011, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 5633284
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: czaroczeslaw » 03 cze 2013, 12:08
witam, dzięki za udzielenie odpowiedzi w moim poście
Właśnie leje się olej silnikowy z wydechu i to dużo około szklanki w przeciągu 5 minut
Właśnie leje się olej silnikowy z wydechu i to dużo około szklanki w przeciągu 5 minut
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: leon81 » 03 cze 2013, 13:25
Jak kolega wcześniej wspomniał może być dziura w tłoku - ja obstawiam turbo - uszczelnienie poleciało albo zatkało Ci odpływ oleju od turbo i ciśnienie wali przez gorącą część do wydechu. A swoją drogą jak z tyłu z wydechu leci Ci szklanka oleju na pięć minut to ciekawe ile jest już go w tłumiku i samym wydechu - bo w silniku to już go za wiele to pewnie nie zostało. Proponuję przed jakimkolwiek odpaleniem 5 razy sprawdzić stan oleju. Sprawdź jeszcze czy Ci przez odmę olej nie pompuje do turbiny. Bo jak Ci turbo zassało olej ( większą ilośćz odmy) to wirnika raczej już nie ma i też może Ci z zimnej do gorącej strony turbo tłoczyć olej. UWAŻAJ tylko żeby olej silnikowy samozapłonu gdzieś nie dostał ( nie nagrzewaj motoru).
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 lip 2011, 23:43
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 5633284
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: czaroczeslaw » 03 cze 2013, 21:33
Jeśli dziurawy tłok to jak cenowo może się to przedstawić materiałowo i robocizna
Jak głowica to też jestem ciekaw cenny Jaka przyjdzie mi zapłcacić
Jak głowica to też jestem ciekaw cenny Jaka przyjdzie mi zapłcacić
- marekvandame
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: myślenice
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: marekvandame » 03 cze 2013, 22:57
mam czesci do takiego silnika, znaczy oryginalne 3 silniki takie od sprintera mam w czesciach, jakbys cos potrzebowal to opchne za pare groszy, np tloka itd
- marekvandame
- Forumowicz
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: myślenice
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: marekvandame » 03 cze 2013, 23:05
mi rozebrali wlasnie taki silnik od sprintera bo panewke obrucilo, kasuja mnie po znajomosci czyli taniej i juz wiem ze niebede skladal tego silnika bo jest to nieoplacalne -- awiec rozebranie silnika 500 potem zlorzenie 500, do tego komplet panewek + komplet pierscieni + szlif wału + szlif cylindrow + planowanie glowicy, ogolnie w 5ciu tysiakach sie niezmiescisz jesli ma to byc kąkretnie zrobione, lepiej silnik kupic, lub cale auto i wyciagnac motor, jak dobrze poszukasz i na okazje poczekasz to od tysiaca do dwuch kupisz, a znow skladac silnika na starych czesciach muwia ze niema sensu do niewiadoo ile pociągnie, 10 000km czy 20 i zgon
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: Julian » 15 cze 2013, 1:29
Słyszeliście coś o ortografii i interpunkcji?
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: Musso przedmuchy z silnia, kopci na biało i leje się ole
Postautor: SLAVCO1983 » 16 cze 2013, 0:27
Tysiąc, czy dwa za całe auto??? Owszem zgdzę się, ale w Anglii + sprowadzenie 4-5 koła.
Julian!!! Nie czepiaj się, magików tu nie mało, zresztą 95% społeczności naszej zajebistej jak nasz Rząd nie wie co to kropka...
Apropos szukania silnika, to ja proponuję raczej poszukać od auta sprowadzonego z Anglii i rozebranego na części. Nieraz takie osobniki można spotkać na chodzie oprzed rozebraniem wiem przerabiałem.... zobaczyć jak silnik wygląda jak się sprawuje.... cud miód...
Julian!!! Nie czepiaj się, magików tu nie mało, zresztą 95% społeczności naszej zajebistej jak nasz Rząd nie wie co to kropka...
Apropos szukania silnika, to ja proponuję raczej poszukać od auta sprowadzonego z Anglii i rozebranego na części. Nieraz takie osobniki można spotkać na chodzie oprzed rozebraniem wiem przerabiałem.... zobaczyć jak silnik wygląda jak się sprawuje.... cud miód...

Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości