Witam.
Ktoś spotkał się z przypadłością taką jak "bzyczenie" dochodzące z tyłu silnika przy włączonej stacyjce? Problem znika po wyciągnięciu bezpiecznika oznaczonego OVPR... nie znalazłem nigdzie co to jest i co to robi...
To bzyczenie jest tylko gdy silnik jest ciepły, na zimnym jest ok. Dodatkowo nie zawsze chce odpalić (również na ciepłym, po przekręceniu kluczyka nic nie kręci - raz na 10 przypadków). Nie wiem czego się złapać, czy rozrusznika, pompy paliwa itp ..
Pozdrawiam
OVPR - ?? co to robi ?
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: OVPR - ?? co to robi ?
Postautor: krzychu » 08 cze 2013, 18:15
To jakiś przekaźnik ochronny.
Ponad napięciowy.
Skrót tego OVPR to Over Voltage Protection Relay.
Po wpisaniu w googlu Over Voltage Protection Relay mercedes, pojawia się kilka tematów i obrazków.
Widać, że przekaźnik ten zawiera elektronikę, może jest gdzieś zimny lut i trzeba by to poprawić.
Poszukaj również informacji na polskich forach mercedesa.
Ponad napięciowy.
Skrót tego OVPR to Over Voltage Protection Relay.
Po wpisaniu w googlu Over Voltage Protection Relay mercedes, pojawia się kilka tematów i obrazków.
Widać, że przekaźnik ten zawiera elektronikę, może jest gdzieś zimny lut i trzeba by to poprawić.
Poszukaj również informacji na polskich forach mercedesa.

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: OVPR - ?? co to robi ?
Postautor: unimart » 09 cze 2013, 9:37
W samochodach benzynowych montowany jest taki układ. Jest wpięty w obwód alternatora i zabezpiecza przed zrzuceniem nadmiaru energii na odbiorniki po wyłączeniu zapłonu. Lepiej nie wyłączać tego urządzenia. Sama część różni się konstrukcyjnie w zależności od daty produkcji i kosztuje ~~300 zł.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości