Witam,
mój problem dotyczy wycieku z maglownicy, dosyć sporego zresztą. W sobotę byłem zmuszony do hamowania z prędkości 30km/h dosyć gwałtownie, bo jakiś baran jechał na mnie. Po zatrzymaniu, chciałem ruszyć i poczułem na kierownicy, że odebrało mi wspomaganie, momentalnie. Zauważyłem wyciek pod autem, centralnie na środku, w zbiorniczku nie ma już płynu... Dodam, że wcześniej nie było żadnych objawów strzelonej maglownicy.
Pytania.
Czy maglownica musiała być wcześniej w jakiś sposób uszkodzona, że przy takim hamowaniu rozszczelniła się?
Czy jest sens i opłaca się uszczelniać/regenerować taką maglownicę?
Czy pasuje maglownica od Mercedesa ML'a?
Maglownica, wyciek
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: leon81 » 17 cze 2013, 15:24
Jest sens regenerować tylko u ludzi co mają o tym pojęcie a nie takich co klient wozi sobie maglownice gdześ bo taniej a oni ja tylko czyszczą - i póżniej 3 razy się zakłada i zdejmuje . Czy od ML pasuje nie wiem. Rzuć się pod samochód i zobacz - moze ci jakiś przewód puścił, może płyn zagotowałeś itp. Jeśli to z magla to tylko regeneracja. Obejrzyj by cie ktoś nie naciagnął na koszty.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: Trawus » 17 cze 2013, 16:59
A wcześniej wyczuwałeś luzy na kierownicy ? Prawdopodobnie nic regenerować nie trzeba tylko sprawdzić szczelność przewodów układu wspomagania , uszczelnić, zlać płynem i koniec >
- Valdo
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 09 maja 2013, 9:20
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2008
- Pojemność silnika: 1998
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Bielany warszawskie
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: Valdo » 18 cze 2013, 13:36
Potwierdzam, że wystarczy obejrzeć przewody przy maglownicy, sprawdzić dokręcenie nakrętek przewodów. U mnie prawdopodobnie pod wpływem drgań od np. źle wyważonych kół nakrętka odkręciła się, aż cały płyn wyciekł. Po dokręceniu nakrętki okazało się że rozbryzgany olej ściekał z obudowy jeszcze kilka dni co mogło wskazywać na wyciek. Okazało się jednak, że w zbiorniku wyrównawczym nic nie ubywa. Więc tym razem miałem szczęście. Ale pokazuje to jak wrażliwe są na drgania maglownice i przewody. Warto sprawdzać zbiornik wspomagania często bo licho nie śpi. U mnie dostęp do nakrętki z prętem odczytu poziomu oleju pod osłoną silnika nie jest łatwy ale rękę da się włożyć i wyćwiczyć w jaki sposób robić to najłatwiej.
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: unimart » 18 cze 2013, 18:47
Kolego Siwy:
Pytanie 1 - Hamowanie nie może uszkodzić sprawnej przekładni kierowniczej. Często jednak zdarzają się różne rzeźby na tym podzespole.
Pytanie 2 - Tak, bo część jest bardzo droga.
Pytanie 3 - Nie sądzę, aby Mercedes używał do produkcji ML koreańskich części
Pytanie 1 - Hamowanie nie może uszkodzić sprawnej przekładni kierowniczej. Często jednak zdarzają się różne rzeźby na tym podzespole.
Pytanie 2 - Tak, bo część jest bardzo droga.
Pytanie 3 - Nie sądzę, aby Mercedes używał do produkcji ML koreańskich części
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: Trawus » 19 cze 2014, 15:22
unimart pisze:Kolego Siwy:
Pytanie 3 - Nie sądzę, aby Mercedes używał do produkcji ML koreańskich części
Kurcze


- dragsterdh
- Stały bywalec
- Posty: 233
- Rejestracja: 14 sie 2012, 8:37
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 13934289
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: dragsterdh » 20 cze 2014, 11:06
Trawus pisze:unimart pisze:Kolego Siwy:
Pytanie 3 - Nie sądzę, aby Mercedes używał do produkcji ML koreańskich części
Kurczeteraz to wszystko jest możliwe . Rozbieraliśmy drzwi Porsche Cayenne GTS i wiesz co ? Nie było w nich ani jednej niemieckiej części. Węgerskie, polskie, koreańskie , hiszpańskie ale niemieckich totalny brak. Ładne mi Porsche
Pracuję w VW Poznań. Z Niemiec w zasadzie przychodzą tylko papiery i technologia.

"Błogosławiony ten, co nie mając nic do powiedzenia nie obleka tego faktu w słowa."
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
https://www.facebook.com/ProjektMusso
http://picasaweb.google.com/dragsterdh/
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
-
- Stały bywalec
- Posty: 100
- Rejestracja: 12 lut 2011, 12:22
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: BYTOM
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: zbyszek » 22 sie 2014, 10:45
Pytanie do kolegi Unimat; Ile kosztuje maglownica do rexton 2.9 td z 2005 r.?
Mam luz na maglownicy dokręciłem nakrętkę na ten duży imbus delikatnie zmalał ale kierownica trochę ciężej chodzi .Nie uniknie mnie
wymiana lub regeneracja .Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica cenowa.
ps. A czy wiadomo czy kolega Szysza naprawił auto?
Mam luz na maglownicy dokręciłem nakrętkę na ten duży imbus delikatnie zmalał ale kierownica trochę ciężej chodzi .Nie uniknie mnie
wymiana lub regeneracja .Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica cenowa.
ps. A czy wiadomo czy kolega Szysza naprawił auto?
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 07 gru 2008, 17:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Nad morzem
- Kontaktowanie:
Re: Maglownica, wyciek
Postautor: reno » 24 sie 2014, 12:13
zbyszek pisze:Pytanie do kolegi Unimat; Ile kosztuje maglownica do rexton 2.9 td z 2005 r.?
Pytałem niedawno p. Jacka z Unimart ile kosztuje do Rextona II.
Cena - 4500 zł, tak więc raczej regeneracja ale tylko w dobrym warsztacie który wie co robi
i rzeczywiście zregeneruje. Koszt takiej operacji, z tego co się orientuję, to około 700-1000 zł.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość