sprzęgiełka manualne do 3.2
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2013, 23:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: szutekk » 27 wrz 2013, 18:07
W związku z tym że centralny mechanizm różnicowy działa krótko mówiąc nie najlepiej szczególnie wszelkiego manewry parkingowe dają w kość autku, wpadłem na pomysł żeby założyć manualne sprzęgiełka aby móc np. latem rozpiąć przód. Teraz pytanie do znawców tematu, czy te do diesla spasują do benzyny, wiem że przegub zewnętrzny jest taki sam i posiada 28 zębów. Wrzucę parę fotek jak to wygląda w 3.2 benzyna, jest tam zasprzęglik stały jego wysokość to ok. 35 mm. wałek na końcu zabezpieczony pierścieniem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: unimart » 30 wrz 2013, 10:11
Kolego, tam nie ma żadnego centralnego mechanizmu różnicowego. Napęd full-time 4x4 lub T.O.D. realizowany jest poprzez skrzynkę rozdzielczą. Modyfikacja o której piszesz to moim zdaniem pomysł nienajlepszy. Nawet jeśli jakieś manualne sprzęgiełka da się zamontować, to mając reduktor full-time lub T.O.D. jeździłbyś z ciągle napędzanym przednim wałem.
Co oznacza to "dawanie autku w kość" ?
Co oznacza to "dawanie autku w kość" ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2013, 23:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: szutekk » 30 wrz 2013, 16:33
U mnie jest reduktor full time i przy manewrach parkingowych gdzie muszę ostro skręcić koła występuje efekt blokowania przednich kół, piszczenie opon, aż po trzaski związane z przeskakującym łańcuszkiem w reduktorze, wszystko działa fajnie jak wykonuje się takie manewry z pewną prędkością, natomiast jak zatrzymasz auto na skręconych kołach i chcesz wpasować się w miejsce parkingowe dzieją się takie rzeczy jak wyżej opisałem. Przez pewien czas jeździłem ze zdjętym wałem, ale ostatnio lekko zakopałem się i napęd na przednią oś byłby zbawieniem, także prościej byłoby przekręcić sprzęgiełka na kołach niż na polu przykręcać wał.
- SLAVCO1983
- Stały bywalec
- Posty: 310
- Rejestracja: 21 mar 2010, 21:34
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2300
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 8705819
- Lokalizacja: Łódź-Łagiewniki
- Kontaktowanie:
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: SLAVCO1983 » 30 wrz 2013, 20:06
Ja jeżdżę z ciągle zapiętym napędem i nie odczuwam wzrostu spalania, choć manewry są nieraz ciężkie do wykonania. Jak nie wjadę na raz to wjadę na 2. Jedyne co odczuwam to niestety głośność auta i większe wibracje, ale można się do tego przyzwyczaić.

- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: mussolinimmz » 03 paź 2013, 13:49
A czym się różni fill time od TOD w Musso 

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: mussolinii » 03 paź 2013, 17:33
Full to full a TOD dolacza elektromagnetycznie przod od strony reduktora.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: leon81 » 04 paź 2013, 8:48
A TOD przypadkiem nie jest stałey napęd 4x4 z przełożeniem 1:1 ( 4H) a po zmianie na 4L przełożenie jest 2.48:1 

Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: mussolinimmz » 06 paź 2013, 18:03
mussolinii pisze:Full to full a TOD dolacza elektromagnetycznie przod od strony reduktora.
Ale co to znaczy full skoro nie ma między mostowego

Bo właśnie zastanawiam się co ja mam bo między mostowego napewno nie mam

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: unimart » 06 paź 2013, 19:22
Zasadnicze przełożenia wszystkich trzech skrzynek są te same: High=1:1, Low=2,48:1.
T.O.D. dodatkowo ma elektromagnetyczne sprzęgło, dzięki któremu dystrybucja momentu między przednimi i tylnymi kołami jest płynna.
Moduł analizuje prędkość wszystkich kół i wałów napędowych i jeśli któreś z kół ma uślizg większy niż zadane parametry, przekazuje większą moc na koła znajdujące się na powierzchni o wyższej przyczepności, w zakresie% (według producenta) przód/tył od 3:97 do 44:56
T.O.D. dodatkowo ma elektromagnetyczne sprzęgło, dzięki któremu dystrybucja momentu między przednimi i tylnymi kołami jest płynna.
Moduł analizuje prędkość wszystkich kół i wałów napędowych i jeśli któreś z kół ma uślizg większy niż zadane parametry, przekazuje większą moc na koła znajdujące się na powierzchni o wyższej przyczepności, w zakresie% (według producenta) przód/tył od 3:97 do 44:56
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: mussolinii » 06 paź 2013, 20:31
Gdzies tu kiedys na forum juz zastanawialismy sie wspolnie na jakiej zasadzie dziala ten FULL. Ja poniewaz mam PART w dieslu to nie chcialbym tu snuc jakis wyssanych z palca teorii ale wyglada na to ze napedza on 50:50 przod i tyl.
Natomiast nie wiem jak to jest zbudowane ze sie nie wykrzacza most czy reduktor w przypadku roznych predkosci obrotowych walow. Moze jest to zbudowane z innego materialu (wszak mosty i przelozenia w nich w 3.2 sa zupelnie inne niz w pozostalych modelach), czy tez na przednim wale w 3.2i jest taki wieloprzegub, ktory w swej budowie dostaje jakiegos uslizgu przy maksymalnych naprezeniach. Nie wiem... ktos to zglebil?
Reduktor z TOD ma sprzeglo elektormagnetyczne, nie widzialem reduktora z jakas tam wiskoza w musso.
Natomiast nie wiem jak to jest zbudowane ze sie nie wykrzacza most czy reduktor w przypadku roznych predkosci obrotowych walow. Moze jest to zbudowane z innego materialu (wszak mosty i przelozenia w nich w 3.2 sa zupelnie inne niz w pozostalych modelach), czy tez na przednim wale w 3.2i jest taki wieloprzegub, ktory w swej budowie dostaje jakiegos uslizgu przy maksymalnych naprezeniach. Nie wiem... ktos to zglebil?
Reduktor z TOD ma sprzeglo elektormagnetyczne, nie widzialem reduktora z jakas tam wiskoza w musso.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2013, 23:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: szutekk » 07 paź 2013, 17:13
U mnie w reduktorze full time nie ma wiskozy, nawet rozciąłem obudowę sprzęgła ale zamiast płytek jest tam wstawiony monoblok który spina zewnętrzną obudowę z wałkiem w środku. Myślałem, że blokowanie kół przednich przy skręconych na maksa jest spowodowane spiętą wiskozą(podobny problem jak jeepach przy zużytej wiskozie). Na pierwszym zdjęciu sprzęgło z rozciętym deklem, na drugim bez dekla z widocznym blokiem zamiast płytek sprzęgła.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: mussolinimmz » 08 paź 2013, 10:11
Czyli z tego by wynikało że i na "H" i na "L" nie ma na sztywno spiętego napędu a co za tym idzie można na "L" jeździć po suchym czarnym
co mnie akurat bardzo cieszy
przydatne w górach i przy jeździe z ciężką przyczepą 
Jestem tylko ciekawy czy może to "TRYKAĆ" podczas skrecania
generalnie jest to jakiś rodzaj szpery. U mnie coś "TRYKA" i wydaje mi sie że dzwięk dobiega z reduktora i już wcześniej się zastanawiałem czy to nie to cudo



Jestem tylko ciekawy czy może to "TRYKAĆ" podczas skrecania

generalnie jest to jakiś rodzaj szpery. U mnie coś "TRYKA" i wydaje mi sie że dzwięk dobiega z reduktora i już wcześniej się zastanawiałem czy to nie to cudo

BFG 33" BodyLift 3" + lift zawieszenia 2" wyciągarka 12000LBS:) zabudowa sypialna
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: krzychu » 08 paź 2013, 18:31
szutekk, a może to nie jest typowy monoblok tylko tarczki sprzęgłowe?
W czołgu T-72 jest podobne sprzęgło (tylko większych rozmiarów).
Tarczki są w cylindrze i poukładane naprzemiennie - raz z zębami po zewnętrznej stronie a raz wewnętrznej.
Takie sprzęgła są przystosowane do przenoszenia dużych momentów, inaczej w czołgu albo skrzynia by zdechła albo gąski pozrywało
W czołgu T-72 jest podobne sprzęgło (tylko większych rozmiarów).
Tarczki są w cylindrze i poukładane naprzemiennie - raz z zębami po zewnętrznej stronie a raz wewnętrznej.
Takie sprzęgła są przystosowane do przenoszenia dużych momentów, inaczej w czołgu albo skrzynia by zdechła albo gąski pozrywało


Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2013, 23:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: sprzęgiełka manualne do 3.2
Postautor: szutekk » 11 paź 2013, 0:38
To nie jest jak sprzęgło w twoim czołgu bo wyciągałem to z obudowy i jest to jedna całość taka zębatka co spina obudowę z wałkiem na stałe, w jeepie w tym miejscu były tarczki.
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości