Problem bicia kół i całej karoseri
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 20 paź 2013, 8:03
Witam mam problem z biciem kół, kupiłem go na jakiś tam kołach które biły kierownicą, podjechałem do znajomego aby je wyważył ale nie dalo się z nimi nic zrobić były ścięte i włókna popekane w środku po czym założył mi używki na których też biło, ale mniej pojeździłem jeden dzień po czym zamówił mi nowe 2 sztuki założyłem je do przodu i były drgania tylko przy 120 km/h podjechałem do innego wulkanizatora popatrzył i stwierdził trzeba zobaczyć co się będzie działo jak używki doamy do przodu a nowe do tyłu i teraz od 120 w zwyż bije mi cały czas, bicia również przechodzą na całą budę. Byłem u dobrego mechanika który posprawdzał całe napędy na pół osiach niby jest wszystko ok po czym pojechałem do serwisu ssan yonga zostawiłem auto na caly dzień to powiedzieli mi że najprawdopodobniej konwekter czy jak to się tam nazywa w skrzyni biegów i nowy 17000 a regeneracja 4.000 zł i mimo tego że ze skrzyni idą wibracje to że na pół osiach w żaden sposób nie da sie tego wykryć. Już myślałem nad tym aby móc od kogoś pożyczyć całe koła na podmiankę i zobaczyć w tedy co się będzie działo na moim aucie a co u kogoś ale chyba mało prawdopodobne aby ktoś miał czas na taka zabawę ...
Pozdrawiam Adam
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: kurpi » 20 paź 2013, 8:34
U mnie zatarł się krzyżak na przednim wale napędowym i przy włączonym napedzie 4x4 można było od drgań z fotela spaść.Podnieś koła z jednej strony i zobacz czy ci się lekko kręcą.U mnie koło przy kręceniu na przemian lekko się kręciło a jak krzyżak się zginał stawiało opór.W serwisie tez mi proponowali wymianę skrzyni,a naprawa faktycznie kosztowała mnie 2 litry ropy i tydzień zanurzony w niej wał żeby krzyżak puścił.Po przesmarowaniu i wyczyszczeniu nic się nie dzieje.Inna sprawa że mogą to być padnięte łożyska w skrzyni i wtedy też będziesz miał drgania odczuwalne na całej budzie.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 20 paź 2013, 9:08
A jak bym podjechał do firmy która zajmuje się krzyżakami aby zweryfikowali wszystkie wały i krzyżaki ? Ja znam tylko jedną w Mysłowicach ale oni muszą je mieć na stole i wtedy mogą ogladać masz kogoś ? A Ty jesteś z Mikołowa ?
Pozdrawiam Adam
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 20 paź 2013, 9:13
A w szczególności że coś wali z tej prawej strony i ani serwis nic nie powiedział ani mój mechanik hm...
Pozdrawiam Adam
-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Ptasiek » 20 paź 2013, 14:50
Zacznij od kół bicia przeważnie są od popękanych kordów w oponach, a te co są używane też mogą być naprzykład ostro shamowane i podcięte wtedy też będzie bicie. Przy walniętych krzyżakach łożyskach przeważnie są wibracje które narastają wraz ze wzrostem prędkości, a sam piszesz, że zamiana kół spowodowała też zmianę bicia przy jakiej prędkości występowało. Dlatego bym obstawiał opony.
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Trawus » 20 paź 2013, 19:07
Adas nie wierzę w uszkodzony konwerter - to jakaś bzdura a mechanik prawdopodobnie wcale nie jest dobry. Uszkodzenie konwertera to nieco inne objawy, które najsilniej wyczuwalne są przy ruszaniu a nie przy prędkości 120km/h. Po kolei posprawdzaj wszystko. Zacznij od felg. Uderzenie boczne w krawężnik może ją zwichrować, nie musi dużo i nie musi być widać gołym okiem a to wystarczy by drania zaistniały i nie dało się wyważyć. Następnie sprawdź przeguby i ustawienie krzyżaków, może źle ustawione w płaszczyznach? Luzy połączeń, łożyska itp. Sprawdź stan połączeń metalowo gumowych zawieszenia i końcówek drążków kierowniczych. Pamiętaj też o tym, że na zwrotnicach luz kasuje się tak, jak we wszystkich mercedesach, pod wpływem ciężaru samochodu, sworzeń może być bardzo zużyty a i tak nie będzie to wyczuwalne, do momentu aż na wybojach, gdy auto jest podrzucane po prostu wyskoczy z gniazda i finito. Jednym słowem powinieneś zrobić przegląd układu jezdnego po całości ale zacznij od felg, dobrze by było gdybyś chwilowo pożyczył od kogoś koła do sprawdzenia ale ostatecznie można spróbować wrzucić przód na tył i zobaczyć co się dzieje ? Jak tu będzie wszystko OK to dopiero wówczas zacznij sprawdzać resztę. Mówisz stuka z prawej strony ? To normalne bo prawa strona zazwyczaj bardziej jest narażona na zużycie i uszkodzenia. Kałuże, dziury, krawężniki itp. Powodzenia.
No i jak zakładasz koła to sprawdź czystość flanszy piasty. Bo mogą być jakieś nierówności wywołane np rdzą albo czymś co się przykleiło - nieraz tak była, że na wyważarce wszystko jest OK a po założeniu koła bije. Śruby koła docisną felgę ale jest nie w płaszczyźnie. Felga musi równiutko przylegać Pół milimetra tam to kilkanaście na oponie. W niektórych samochodach po niefachowej wymianie tarcz hamulcowych, bez dokładnego oczyszczenia powierzchni przylegania, takie rzeczy zaczynają się dziać, jak u ciebie. Najlepiej jedź do dobrego mechanika od podwozi to nie będzie szukał przyczyn w konwerterze
No i jak zakładasz koła to sprawdź czystość flanszy piasty. Bo mogą być jakieś nierówności wywołane np rdzą albo czymś co się przykleiło - nieraz tak była, że na wyważarce wszystko jest OK a po założeniu koła bije. Śruby koła docisną felgę ale jest nie w płaszczyźnie. Felga musi równiutko przylegać Pół milimetra tam to kilkanaście na oponie. W niektórych samochodach po niefachowej wymianie tarcz hamulcowych, bez dokładnego oczyszczenia powierzchni przylegania, takie rzeczy zaczynają się dziać, jak u ciebie. Najlepiej jedź do dobrego mechanika od podwozi to nie będzie szukał przyczyn w konwerterze

-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 21 paź 2013, 20:43
Ja mam stały napęd 4X4 mam tylko możliwość włączenia reduktora.
Pozdrawiam Adam
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 21 paź 2013, 20:53
A więc tak wykonałem zbieżność kół, był u mechanika i sprawdzał całe zawieszenie, był na stacji diagnostycznej jak i również zawieszenie sprawdzili mi w serwisie ssanga nic nie wykryto. A to co stuka to nie jest nic z zawieszenia to musi mieć coś wspólnego z kołami i z napędami. Kolego w krawężnik nie uderzył ponieważ od skąd go kupiłem mam z tym problem a opony są inne niż te na których je kupiłem wiec jak wcześniej wspomniałem 2 mam używki ale nikt kto je wyważał nie miał zastrzeżeń a 2 mam nowe. A oprócz tego pali mi się ten błąd napędów w momencie kiedy wrzucę luz. Nie ma kogoś z okolic Sląska kto by miał felgi na pięć śrub i dosyć chwili czasu, bo już zaczynam dostawać deprechy .
Pozdrawiam Adam
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: kurpi » 22 paź 2013, 19:28
Jestem z Mikołowa,jak chcesz to mogę do ciebie podjechać na podmiane kół bo w kyronie jest chyba ten sam rozstaw,tyko że będę miał czas albo w sobotę z samego rana,albo w niedzielę też tak z rana.Sprawdź też czy masz ten sam rozmiar opon.
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 22 paź 2013, 22:19
No dzięki śliczne wiesz co myślę że tu opony nie mają jakiegoś większego znaczenia tylko chodzi o to aby Twoje koła pasowały na moją piastę, dzisiaj mi mechanik mierzył to mam rozstaw śrub 5X125 i ja mam oczywiście nakrętki
NIE WIEM CZY W JAKIMŚ W OGÓLE SANNGU BYWAJĄ ŚRUBY więc wolałem o tym wspomnieć. A jeśli chodzi o koła to mam chyba 16 / 75 / 225 chyba takie ale głowy sobie nie dam urwać. No spoko co do soboty czy niedzieli wolał bym chyba sobotę bo aby to szybko zrobić to może byśmy podjechali na jakąś wulkanizację, możemy to tego znajomego co kupowałem u niego te opony to może to wymieni w jedną stronę i w drugą za darmo, aby zaoszczędzić na czasie 


Pozdrawiam Adam
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 22 paź 2013, 22:22
A mój nr vin to KPTG0B1FS6P227893 te zero jest przekreślone
A ja się tak na tym nie znam aby Ci odp na twoje pytanie 


Pozdrawiam Adam
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 paź 2013, 7:34
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Katowice
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Adasvivaro » 23 paź 2013, 22:25
512-174-030 to odezwij się jak będziesz mial chwilę czasu to się umówimy czy sobota czy niedziela 

Pozdrawiam Adam
-
- Stały bywalec
- Posty: 779
- Rejestracja: 28 sty 2013, 5:16
Re: Problem bicia kół i całej karoseri
Postautor: Trawus » 24 paź 2013, 5:34
Adaś, z tego co zrozumiałem masz TOD. W tym układzie jak ostro ruszysz np. na mokrym asfalcie . to automat nie dopuści do zabuksowania kół tylnych załączając przód, możesz wówczas usłyszeć coś w rodzaju cichego stuknięcia. Także przy pokonywaniu szybkiego zakrętu słyszy się w Rexach wyraźnie , dość głośnie jakby terkotanie w chwili , gdy zaczyna pracować czynnie układ ESP - to są normalne odgłosy i nie świadczą o uszkodzeniach. O właśnie, jak nie daje się znaleźć przyczyny to może źródłem odgłosów jest układ ESP ? Może coś z nim nie tak i jest nadwrażliwy ? Nie wiem bo teoretycznie coś takiego może się pojawić ale nigdy nie miałem z czymś takim do czynienia ? Czy, przy spokojnej jeździe też słyszysz np. na zakrętach ten odgłos ?
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości