Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lis 2013, 22:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: wheelerwasp02 » 17 lis 2013, 13:13
Mam nieco doświadczenia z nowszymi autami Alfa Romeo z silnikiami JTD oraz Nissanami z dCi. Mam świadomość że w Musso jest to bardzo stara konstrukcja silnika ten 2.9 TD..
Ale czy ktoś w ogóle porywał się na takie modyfikacje jak robienie frontowego intercoolera dużego typu FMIC z orurowaniem całym? z jakimi efektami..
Czy da się w tym aucie modyfikować w jakiś sposób mapę silnika? tylko mówimy o profesjonalnej zmianie a nie chip tuningu z allegro..
Jedynie o EGR znalazłem temat i EGR jest zaślepiony i odczułem już po tym sporą różnicę na +..
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: mussolinii » 17 lis 2013, 15:20
-
- Stały bywalec
- Posty: 2255
- Rejestracja: 01 maja 2011, 1:00
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: krisw11 » 17 lis 2013, 16:02

-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: sasek94 » 17 lis 2013, 18:13
- dzikuswata
- Rusza z kopyta
- Posty: 11
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 11:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontaktowanie:
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: dzikuswata » 17 lis 2013, 19:18
Znalazłem coś takiego,nie wiem na jakiej zasadzie działa,ale z tego co się orientuję V-tech nie jest firmą-krzak.
- musso
- Stały bywalec
- Posty: 300
- Rejestracja: 15 lip 2009, 19:33
- Model: Rodius
- Rok produkcji: 2010
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 12649283
- Skype: marekzrebinski1
- Lokalizacja: Norwegia/Sandefjord
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: musso » 17 lis 2013, 20:51
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: sasek94 » 18 lis 2013, 8:59
dzikuswata pisze:http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-Daewoo-Musso-2.9-TD-88kW-120KM
Znalazłem coś takiego,nie wiem na jakiej zasadzie działa,ale z tego co się orientuję V-tech nie jest firmą-krzak.
Ale tłumaczymy;>
Tam nie da się zmienić mapy. Oblukaj sb silnik i jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice dojdziesz do tego samego wniosku.
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: leon81 » 18 lis 2013, 9:17

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 paź 2013, 20:28
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: V12 » 18 lis 2013, 9:54
krisw11 pisze:Witaj Kolego tak jak napisał Mussolini za wiele domowym sposobem nie zdziałąsz,jedynie zmiana turbawki na wieksza i podniesc dawke paliwa ja tak zrobilem i odczuwa sie to od razu ale troche wiecej kopci co zrozumiale i wiecej pali ,w ostatecznosci zmiana autka na np.jeep cherooki 4.0 i masz 180 kucyków co daje już niezłą frajde
Wiec mam prośbe napisz jak zmienia się dawke w tej sekcyjnej pompie. Wiem na czym polega tuning takiego silnika tylko nie wiem jak dawke zmienić bo w necie nawet nawet na forach merca o tym mało .
Czytałem że podkręcają jakoś LDA i to wystarcza.
Potem troszkę turbine doładowanie 1 bar zrobi duża różnicę a jest 0.8
pozdr
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: mussolinimmz » 18 lis 2013, 13:00

Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 13
- Rejestracja: 05 lis 2013, 22:26
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: wheelerwasp02 » 18 lis 2013, 14:58
Jeśli o mnie chodzi już spieszę z odpowiedzią..
Co do odpowiedzi o pomyśleniu przy zakupie.. mamy tego Musso od nowości.. kupiliśmy w Polskim salonie w 2000 roku

Natomiast o samą mechanikę/technikę.. właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem, bo nie znam budowy silnika, jak mówiłem mam pewne doświadczenie z JTD, dCi i chciałem to porównać.. czyli rozumiem nie warto się bawić to w ogóle.. zadbać tylko o jednostkę.. zamierzam rozebrać nieco, wyczyścić dolot, egr i zaślepić go porządniej, wymienię świece żarowe, filtry itp.. zajrzę do wężyków od paliwa bo tam zawsze coś wilgotno jest więc trzeba z tym porządek robić.. i trzeba hulać po prostu

Ostatnie pytanie w tym temacie czy ewentualnie coś takiego jak jakiś prosty manual boost controler da się tam założyć, próbował ktoś? efekty pewnie niewielkie ale może coś na + jakby delikatnie podkręcić ?
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 paź 2013, 20:28
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: V12 » 18 lis 2013, 15:39
mussolinimmz pisze:Dawkę powinien ustawić pompiarz na stole probierczym. Samemu wkrętakiem tego nie zrobisz
Mylisz się sekcyjna pompę bierze sie na stół kiedy źle dawkuje ( nie równo między cylindrami) lub po jakiej kolwiek naprawie
Ciekawe wykręce pompe i skad niby pompaż bedzie wiedział jaka dawkę ustawić pod doładowanie 1 bar zamiast 0.8 ?? w favryce jest to ustawiane na podstawie podstawowych obliczeń
Tunerzy nie prowadza raczej obliczeń tylko doświadczalnie plus pomoc narzędzi takich jak hamownia , czujnik dymienia czy czujnik EGT (temperatura spaliń) , wskaźnik doładowania
Kiedy miałem golfa 1.9 TD był tak wystrojony że miałem 100km na hamowni z seryjnych 75 km. na seryjnych gratach. jedna wada bylo z leksza kopcenie dopóki doładowanie nie wskoczyło.
W nim bardzo prosto regulowało sie dawkę LDA lub srubą bo miał rotacyjną pompę
Pytałem się jak podkręca się dawkę bo nie miałem do czyniena z pompą od merca ale wiosną i tak dawka cisnienie turbo poleca w góre
Tyle żę ja mam 2.3 TD i poluje na 120-130Km jak mi sie uda to wrzuce wykresy ale dopiero wiosna bo tera zimna że z domu ciężko mi wyjść
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 14
- Rejestracja: 26 paź 2013, 20:28
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: V12 » 18 lis 2013, 15:42
wheelerwasp02 pisze:Wow.. widzę że sporo się tu działo jak mnie nie było ;D a myślałem że mało tu użytkowników..
Jeśli o mnie chodzi już spieszę z odpowiedzią..
Co do odpowiedzi o pomyśleniu przy zakupie.. mamy tego Musso od nowości.. kupiliśmy w Polskim salonie w 2000 rokuwięc wtedy były inne realia i potrzeby..
Natomiast o samą mechanikę/technikę.. właśnie takich odpowiedzi oczekiwałem, bo nie znam budowy silnika, jak mówiłem mam pewne doświadczenie z JTD, dCi i chciałem to porównać.. czyli rozumiem nie warto się bawić to w ogóle.. zadbać tylko o jednostkę.. zamierzam rozebrać nieco, wyczyścić dolot, egr i zaślepić go porządniej, wymienię świece żarowe, filtry itp.. zajrzę do wężyków od paliwa bo tam zawsze coś wilgotno jest więc trzeba z tym porządek robić.. i trzeba hulać po prostu
Ostatnie pytanie w tym temacie czy ewentualnie coś takiego jak jakiś prosty manual boost controler da się tam założyć, próbował ktoś? efekty pewnie niewielkie ale może coś na + jakby delikatnie podkręcić ?
Poczytaj sobie o zaworku MBC nim możesz podnosić ciś doładowania i teoretycznie LDa powinno zwiększyć też dawkę ale pytanie czy na start starczy spaliń żeby rozkręcić turbo.
Zmniejszanie mocy nie ma sensu diesel to nie benzyna po tuningu pala mniej w normanych warunkach , wiadomo przy full wykorzystaniu mocy spali więcej
- mussolinimmz
- Stały bywalec
- Posty: 358
- Rejestracja: 23 mar 2010, 12:36
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: minsk mazowiecki
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: mussolinimmz » 19 lis 2013, 8:22
V12 pisze:mussolinimmz pisze:Dawkę powinien ustawić pompiarz na stole probierczym. Samemu wkrętakiem tego nie zrobisz
Mylisz się sekcyjna pompę bierze sie na stół kiedy źle dawkuje ( nie równo między cylindrami) lub po jakiej kolwiek naprawie
Ciekawe wykręce pompe i skad niby pompaż bedzie wiedział jaka dawkę ustawić pod doładowanie 1 bar zamiast 0.8 ?? w favryce jest to ustawiane na podstawie podstawowych obliczeń
Tunerzy nie prowadza raczej obliczeń tylko doświadczalnie plus pomoc narzędzi takich jak hamownia , czujnik dymienia czy czujnik EGT (temperatura spaliń) , wskaźnik doładowania
Kiedy miałem golfa 1.9 TD był tak wystrojony że miałem 100km na hamowni z seryjnych 75 km. na seryjnych gratach. jedna wada bylo z leksza kopcenie dopóki doładowanie nie wskoczyło.
W nim bardzo prosto regulowało sie dawkę LDA lub srubą bo miał rotacyjną pompę
Pytałem się jak podkręca się dawkę bo nie miałem do czyniena z pompą od merca ale wiosną i tak dawka cisnienie turbo poleca w góre
Tyle żę ja mam 2.3 TD i poluje na 120-130Km jak mi sie uda to wrzuce wykresy ale dopiero wiosna bo tera zimna że z domu ciężko mi wyjść
Dobrze więc czekam. Jak już to zrobisz to opisz jak śrubką zwiększyłeś dawkę

Plan wyprawy Muszkieterem po Polsce i Europie
-
- Stały bywalec
- Posty: 708
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:27
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 3200
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: warszawa/raszyn
Re: Tuning silnika 2.9 TD 120 koni
Postautor: trol48 » 07 lut 2015, 8:13
instalka lpg Igeneracja i HHO
przyrost mocy ok. 30 procent i ekonomia
pozdrawiam
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości