Witam,
Oto mój problem, kupione niedawno Korando podczas zapalania wyświetla żółty napis TCS. Ale kiedy ruszam samochodem po śliskiej nawierzchni np. trwa, na tylnym napędzie ten TCS nie działa, koła tylne ślizgają się bez najmniejszego problemu i system ten się nie uruchamia ( nie świeci kontrolka). Moje pytanie brzmi, czy te samochody faktycznie mają ten system jeśli ta kontrolka się pali, czy może ten system działa tylko w przypadku uruchomienia drugiej osi, czy może według was mam uszkodzony ten system?
TCS&ABS
SsangYong Korando II oferowany był w Polsce wraz z modelem Musso. Wyposażony w rozwiązania techniczne znane z Mercedesa. Ze względu na projekt nadwozia - bezpośredni konkurent Jeepa Wranglera.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: TCS&ABS
Postautor: mussolinii » 09 sty 2014, 20:03
System TCS działa gdy pojazd napędzany jest na jedna oś i gdy napęd jest na dwie osie. System działa w oparciu o ABS i jego działanie zbliżone jest do tego systemu. Otóż załączy się tylko wtedy gdy ślizga się jedno z kół a drugie stoi (na jednej osi). Jeżeli oba ślizgają się z jednakową prędkością to TCS nie załączy się.
Lampka TCS zaświeca się po przekręceniu stacyjki czy w momencie gdy kręcisz silnikiem?
Lampka TCS zaświeca się po przekręceniu stacyjki czy w momencie gdy kręcisz silnikiem?
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- krzychu
- Stały bywalec
- Posty: 812
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:38
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: TCS&ABS
Postautor: krzychu » 09 sty 2014, 21:18
Ja bym sprawdzil bezpiecznik i przekaznik

Teoria jest wtedy, kiedy wszystko wiemy, a nic nie działa.
Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa i nikt nie wie dlaczego.
My łączymy teorię z praktyką.
Nic nie działa i nikt nie wie dlaczego.
Zapraszam na mojego chomika

hasło: musso
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 sty 2014, 17:00
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: TCS&ABS
Postautor: set4ra » 09 sty 2014, 21:59
Tak lampka się zaświeca, kiedy przekręcam kluczyk w położenie zapłonu i gaśnie gdy silnik uruchomi się po załączeniu się rozrusznika. A koło kręci się w miejscu gdy drugie stoi sztywno. Zauważyłem to ostatnio przy podjeździe na krawężnik. Gdzie lewe tylne koło stało już na krawężniku a tylne prawe koło kręciło się cały czas. Kontrolka TCS się nie zapaliła i nie czułem żadnego działania ABS-u tak jak podczas hamowania.
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 5
- Rejestracja: 05 sty 2014, 17:00
- Model: Korando
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2300
- Gadu-Gadu: 0
Re: TCS&ABS
Postautor: set4ra » 09 sty 2014, 22:01
A gdzie znajdę przekaźnik, ponieważ bezpiecznik pewnie jest z całą resztą pod kierownicą. I pytanie roku, który to przekaźnik może być?
Wróć do „Korando II (1997 - 2006)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości