Witam, mam Rextona II XVT i jest to mój pierwszy pojazd z napędem 4x4. Dzisiaj spadł pierwszy śnieg i wielce zadowolony ruszyłem przetestować go na śniegu. Jakież było moje zdziwienie że na pierwszym zakręcie przy przy dodaniu trochę więcej gazu wpadłem w poślizg ( tak jak by to było auto z tylnym napędem). Mam jeszcze Passata B6 2.0tdi 140KM i jego nie udało mi się jeszcze nigdy tak wyprowadzić z równowagi jak Rextona i dodam że wiele z nim robiłem, a nogę mam bardzo ciężką. Ostatnie moje auto z napędem na tył to był Fiat 125 pod koniec lat 80 ( a na początku mojej kariery kierowcy ), ale Rexton się zachował dokładnie jak ten stery Fiat. Czy to normalne, czy może nie działa mi napęd 4x4?
Dodam że poczułem się raczej nieswojo i niepewnie, myślałem że Rexton będzie się zachowywał bardziej stabilnie niż Passat w warunkach zimowych.
Wpadanie w poślizg czy to normalne?
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 07 gru 2008, 17:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Nad morzem
- Kontaktowanie:
Re: Wpadanie w poślizg czy to normalne?
Postautor: reno » 22 sty 2014, 19:38
Kolego,
Pooglądaj w TV relacje z rajdów samochodowych - tam auta z napędem 4x4 jeżdżą ciągle w poślizgu.
Żaden, nawet najlepszy, napęd 4x4 nie uchroni Ciebie przed poślizgiem na bardzo śliskim.
4x4 na pewno pomoże przy wyprowadzaniu auta z poślizgu. Wystarczy odpowiednia kontra kierą
i umiejętne operowanie gazem. Broń Boże nie hamować czy zdejmować nogi z gazu!!!!! Potrzebny jest moment
na kolach. Umiejętne operowanie gazem i kontrowanie kierownicą, w takich przypadkach, spowoduje tzw. "zapięcie boka" czyli
jazdę w bok lekko do przodu - tego nie zrobisz w autach z napędem tylko na przód lub tył.
A generalnie - napęd 4x4 nie zwalnia od myślenia i rozwagi na drodze.
Pooglądaj w TV relacje z rajdów samochodowych - tam auta z napędem 4x4 jeżdżą ciągle w poślizgu.
Żaden, nawet najlepszy, napęd 4x4 nie uchroni Ciebie przed poślizgiem na bardzo śliskim.
4x4 na pewno pomoże przy wyprowadzaniu auta z poślizgu. Wystarczy odpowiednia kontra kierą
i umiejętne operowanie gazem. Broń Boże nie hamować czy zdejmować nogi z gazu!!!!! Potrzebny jest moment
na kolach. Umiejętne operowanie gazem i kontrowanie kierownicą, w takich przypadkach, spowoduje tzw. "zapięcie boka" czyli
jazdę w bok lekko do przodu - tego nie zrobisz w autach z napędem tylko na przód lub tył.
A generalnie - napęd 4x4 nie zwalnia od myślenia i rozwagi na drodze.

- szysza85
- Forumowicz
- Posty: 91
- Rejestracja: 10 gru 2013, 17:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Wpadanie w poślizg czy to normalne?
Postautor: szysza85 » 22 sty 2014, 19:57
jeżeli chodzi o Rexia to ma na stałe naped na tylnią oś, wiec nawet małe nacisniecie gazu na zakrecie spowoduje wpadniecie w poślizg tak jak w fiacie 125p kwestia teraz jest tego czy działa ci przedni napęd, najlepiej sprawdź na prostej śliskiej drodze, zatrzymaj się róż gwałtownie, jeżeli auto będzie przyspieszac na wprost bez wpadania w poślizg to wszystko ok, zaś jeżeli nie będzie ci działał napęd przedni auto będzie przyspieszac ale gorzej i dupci będzie zamiatać na lewo i prawo, metoda sprawdzona dziś osobiście ją wykorzystałem, z małą różnicą ty pewnie już masz automatycznie dołączany przód, ja mam ten plus ze sam decyduje kiedy chce naped na 2 lub 4 koła, mogłem sprawdzić z włączonym napedem na 4x4 i wyłączonym, róznica kolosalna
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 07 gru 2008, 17:20
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Nad morzem
- Kontaktowanie:
Re: Wpadanie w poślizg czy to normalne?
Postautor: reno » 23 sty 2014, 18:41
szysza Rexton II ma stały napęd 4x4 z podziałem 40:60 przód tył, w odróżnieniu od pierwszej wersji
która miała przód dołączany + reduktor którego Rex II nie ma, a szkoda
Założyciel wątku ma Rexa II.
która miała przód dołączany + reduktor którego Rex II nie ma, a szkoda

Założyciel wątku ma Rexa II.
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości