Turbo do zwyklego 2.9
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 12
- Rejestracja: 23 sty 2012, 21:50
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1997
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: czarny88dnb » 23 sty 2012, 21:53
Witam.Jestem nowym uzytkownikiem forum jak i nowym uzytkownikiem samochodu.Kupilem auto ze zwyklym 2.9 a chcialbym zalozyc mu TURBO czy to jest mozliwe jesli tak to gdzie ????
- traky
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 0:09
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: traky » 26 sty 2012, 23:24
czeka cię zakup turbiny, wymiana kolektora wydechowego, nie wiem jak z wydechem będzie, wyjście do i powrót smarowania turbiny (nie wiem czy wszytkie zwykłe 2,9 są przygotowane do tego) rury dolotowe, interkuler,nie wiem jak z pompą wtryskową nie pamietam czy jest jakiegoś serowania z turba do pompy
a cha trzeba sprawdzić w manualu czy zapłon jest tak samo ustawiany, czy cisnienie na wtryskach jest takie same i pare jeszcze innych spraw tak dla pewności
no to zachęciłem chłopa
a cha trzeba sprawdzić w manualu czy zapłon jest tak samo ustawiany, czy cisnienie na wtryskach jest takie same i pare jeszcze innych spraw tak dla pewności
no to zachęciłem chłopa

-
- Stały bywalec
- Posty: 153
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 20:12
- Model: Korando
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: Ptasiek » 27 sty 2012, 9:30
I w większości samochodów dochodzi jeszcze wymiana głowicy ze względu na inną średnicę kanałów dolotowych i wylotowych.
-
- Stały bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 03 sty 2011, 12:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: Julian » 27 sty 2012, 21:27
Po podliczeniu kosztów części, robocizny i nerwów, wychodzi taniej kupić motor doładowany.
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2013, 8:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: luki » 15 sty 2014, 21:37
od świeże temat poważnie myśle nad dołożęniem turbiny do zwykłego 2.9 czy ktoś posiadał obydwie wersje i jest wstanie wyliczyc rużnice bo wydaje mi sie ze głowica ta sama tylko kolektory inne no i niewiem jak z pompa ale wydaje mi sie ze taka sama
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: sasek94 » 15 sty 2014, 23:04
Pompa inna, kolektory inne, głowica ta sama.
Wtryski nie wiem.
Jak już robić, to pompa z 2,9td+ wydajniejsze wtryski + turbo z om606 bodajże. Poszukaj na forum mesia o uturbianiu 2,5d om602
Wtryski nie wiem.
Jak już robić, to pompa z 2,9td+ wydajniejsze wtryski + turbo z om606 bodajże. Poszukaj na forum mesia o uturbianiu 2,5d om602
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: leon81 » 16 sty 2014, 8:26
Taniej wychodzi kupić doładowany.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: sasek94 » 16 sty 2014, 13:18
Jeżeli masz orginał mercedesa( znaczek na pokrywie zaworów, + mercedesowska tabliczka od strony skrzyni ) to zostaw i nie ruszaj:). Będziesz bardziej zadowolony niż z td.
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: buby1 » 16 sty 2014, 22:33
pompa + regulacja wtrysków,kolektory ssący + wydechowy,turbina+podstawowa obudowa filtra powietrza ,przeróbka układu smarowani olejem to kupa kasy nie warta 20koni więcej i przekraczająca wartość zakupu jednostki uturbionej
- buby1
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 21:46
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: buby1 » 21 sty 2014, 0:40
jeszcze trzeba pamiętać o skrzyni biegów i mostach,bo są inne przełożenia
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: Dawid1991 » 21 sty 2014, 10:53
Jako mechanik powiem tak nie warro na taka wymiane potrzebujesz tak jak koledzy wyzej pytali wtryski pompe bo td ma alde (uklad ktory daje wiecej. Paliwa wraz z wzeostem doladowania) potem kolektory wedlug uznania intercooler weze turbo do trgo podstawe filtra oleju bo tam chyba o ile sie nie myle jest wyjsxie ma smarowanie potem. Nie wiem gdzie w 2.9 splywa olej ale np. W w124 300td byla inna miska olejowa dodatkowo natrysk na denko tloka bo bez tego splyna z przegrzania so miski przy dluszej szybszej jezdzie czy katowaniu w terenie poza tym niekture silniki td a n/a maja inny stopien sprezania nastepna rzecz jaka kondycja pocheali sie twoj silnik to tez jest wazne to jaki mechanik ale jako czlowiek kochajacy motoryzacje tak pomysl fajny ale jak juz sie bawic to na ostro czli budowa pompy oczywiscie z alda na elementach bodajze atego pasuje do tego turbo z ciezarowki ustawione tak skromnue na 2 2.5 bara do tego wielki cooler i 400 koni jest w zasiegu reki zobaczcie http://www.youtube.com/watch?v=4Qy3_j7W8Gk
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 24
- Rejestracja: 26 lis 2013, 8:20
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: luki » 21 sty 2014, 13:27
no kolego to jest to 400 kucy
ale ja buduje musso do offroad i tak pomyslałem jak y to turbo było to zawsze te 20 kuni cos w terenie da
też bym dołozył ale nie takie duże turbo.
ciekawe jakie mozna włożyc zeby ta pompa wydoliła
ale ja buduje musso do offroad i tak pomyslałem jak y to turbo było to zawsze te 20 kuni cos w terenie da
też bym dołozył ale nie takie duże turbo.
ciekawe jakie mozna włożyc zeby ta pompa wydoliła
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: Dawid1991 » 21 sty 2014, 18:16
Powiem prosto na powietrzu jechał nie będzie ale coś małego może ale to znowu tak dużym motorem załatwisz turbinke bardzo szybko
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: Turbo do zwyklego 2.9
Postautor: Dawid1991 » 21 sty 2014, 21:13
Samo turbo bez paliwa nie da raczej 20 konI A BARDZIEJ 10 poza yym przez doladowAnie mieszanka robi sie uboga co podnosi. Temp spalania co moze wywolac wypalenie gniazd czy stopienie tlokow
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości