jaka skrzynie wybrac
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
jaka skrzynie wybrac
Postautor: Dawid1991 » 26 sty 2014, 21:14
witam nosze sie z zamiarem zakupu musso prawie wszystko wiem to co chcialem ale przegladajac ostatnio forum trafilem ze dosc czesta moze przesadam awaria skrzyn manualnych czy to tez tyczy sie automatu bo kupno auta i zaraz zakup skrzyni za 1500 zl to nie jest fajne i teraz do was pytanie czy diesel albo td spokojnie wystarczy do automatu czy tylko 3.2 ewentualnie z swojego doswiadczenia pomimo tych awari polecicie manual oraz jak wyglada tak skrzynia na wykonczeniu zgrzyta biegi nie wchodza czy poprostu wszystko jest ok i nagle cos peka i koniec
- datawolf1976
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 8:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kurów, powiat puławski
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: datawolf1976 » 26 sty 2014, 22:38
ja mam 2,9d w automacie i jestem zadowolony - ale ja ogólnie lubie automaty 

"A gdy odwróciłem się, nie ujrzałem nikogo,Tylko własny cień, Cień anioła śmierci."
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: automatic » 27 sty 2014, 11:00
2,9TD z automatem jest dostatecznie dynamiczny jak na 2 tonowego i wysokiego kloca- uwzględniając skuteczność hamulców.
Zepsuć można wszystko: manual i automata !
Dobrze traktowany manual powinien być bezawaryjny , automaty mogą mieć problemy z elektroniką
Czyli 2,9 TD + manual to problemy natury mechanicznej.
Gdzie kaprysi elektronika - tam czasem potrzebna szklana kula...
Zepsuć można wszystko: manual i automata !
Dobrze traktowany manual powinien być bezawaryjny , automaty mogą mieć problemy z elektroniką
Czyli 2,9 TD + manual to problemy natury mechanicznej.
Gdzie kaprysi elektronika - tam czasem potrzebna szklana kula...
- datawolf1976
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 8:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kurów, powiat puławski
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: datawolf1976 » 27 sty 2014, 11:12
ja ma zwykłe 2,9d - automat działą bez problemu, lepiej niż automat w moim ostatnim mercedesie - płynniej, ale niby i nowsze auto o kilka lat
zrywne auto to to nie jest ale daje radę
a w kwestji czy automat czy manual to jak kto lubi,
mi kilka osób mówiło że jak auto terenowe to nigdy z automatem - a przecież jeepy są z automatem
wydaje mi się też że automat bardziej chroni silnik, ale to taka tylko refleksja
zrywne auto to to nie jest ale daje radę
a w kwestji czy automat czy manual to jak kto lubi,
mi kilka osób mówiło że jak auto terenowe to nigdy z automatem - a przecież jeepy są z automatem

wydaje mi się też że automat bardziej chroni silnik, ale to taka tylko refleksja
"A gdy odwróciłem się, nie ujrzałem nikogo,Tylko własny cień, Cień anioła śmierci."
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: Dawid1991 » 27 sty 2014, 11:13
OK to rozumiem ale były tutaj temat na forum o tym ze biegi znikały i była tylko np 4 czy są częstsze awarie manualna czy automatu i w musso automat był mercedesa jak to rozpoznać wiem ze automaty mercedesa dużo znoszą i są bez awaryjne byle olej by był
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: automatic » 27 sty 2014, 11:20
Tak ! ale kupując - manual sprawdzisz podczas jazdy próbnej zmieniając po kolei biegi w górę i potem w dół , a i sprzęgło przy okazji
natomiast automat może dopiero potem lub z nienacka pokazać kaprysy...
natomiast automat może dopiero potem lub z nienacka pokazać kaprysy...
- datawolf1976
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 8:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kurów, powiat puławski
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: datawolf1976 » 27 sty 2014, 11:20
automat mercedesa łątwo poznać po bagnecie do sprawdzania poziomu oleju
"A gdy odwróciłem się, nie ujrzałem nikogo,Tylko własny cień, Cień anioła śmierci."
-
- Rusza z kopyta
- Posty: 28
- Rejestracja: 03 lut 2013, 23:24
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: szutekk » 27 sty 2014, 16:01
W automacie nie ma żadnej elektroniki, przy benzynie 3.2 skrzynia to 722,4 mercedesa która uchodzi za nieśmiertelną bo nawet przebiegi rzędu 700 tys. km.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: automatic » 27 sty 2014, 20:54
Niestety BTRA ma sterowni/kontroler i pęczek kabli w złączce...
aaa! czytałem - wyrywanie biegu na siłę :naprawić drążek i odpalać na sprzęgle ! na luz gdy silnik chodzi !nie zostawiać na wstecznym tylko na 1 bo zazwyczaj wsteczny nie ma synchronizatora (tu akurat nie wiem) i tryby są proste i zazębiają się/wyzębiają poprzez wsuwanie 3 trybu odwracającego obroty .
aaa! czytałem - wyrywanie biegu na siłę :naprawić drążek i odpalać na sprzęgle ! na luz gdy silnik chodzi !nie zostawiać na wstecznym tylko na 1 bo zazwyczaj wsteczny nie ma synchronizatora (tu akurat nie wiem) i tryby są proste i zazębiają się/wyzębiają poprzez wsuwanie 3 trybu odwracającego obroty .
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: sasek94 » 27 sty 2014, 22:13
automatic pisze:Niestety BTRA ma sterowni/kontroler i pęczek kabli w złączce...
aaa! czytałem - wyrywanie biegu na siłę :naprawić drążek i odpalać na sprzęgle ! na luz gdy silnik chodzi !nie zostawiać na wstecznym tylko na 1 bo zazwyczaj wsteczny nie ma synchronizatora (tu akurat nie wiem) i tryby są proste i zazębiają się/wyzębiają poprzez wsuwanie 3 trybu odwracającego obroty .
Farmazony, akurat skrzynia ręczna( borg warner t5 przed lifftingiem i tremec t5 po liftingu) w musso jest awaryjna. Nie wiem czy ktokolwiek zostawia samochód na wstecznym.
Awarie wynikają z wady konstrukcji, części do skrzyni są drogie. Osobiście polecam automat mesia.
-
- Stały bywalec
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 cze 2012, 12:02
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2004
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Automat 4biegowy (BTRA)
- Lokalizacja: waaawaaa-juropa
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: automatic » 28 sty 2014, 8:10
Może i jest to farmazon- geriawit , ale
mając trochę finezji żadnej skrzyni ręcznej się nie zabija i odwrotnie.
Jak jeździłem wszelakim chłamem od audi z ręczną skrzynią po 126p
z rozwalonymi synchronizatorami - mnie po wyczuciu ich nie zgrzytały nawet ,
wystarczyło stosować do redukcji ,,miedzy'' gaz , a w górę podwójne wysprzęglanie .
Wiem ! to są faarmazony - bo właściwa eksploatacja to but i strzał sprzęgłem , a do zmiany lekko się je depcze...
a jak 1czy wsteczny nie wchodzi to nie pchać do złamania drążka lecz na luzie popuścić sprzęgło i ponowić próbę (dotyczy to wyłączenia wstecznego także)
mając trochę finezji żadnej skrzyni ręcznej się nie zabija i odwrotnie.
Jak jeździłem wszelakim chłamem od audi z ręczną skrzynią po 126p
z rozwalonymi synchronizatorami - mnie po wyczuciu ich nie zgrzytały nawet ,
wystarczyło stosować do redukcji ,,miedzy'' gaz , a w górę podwójne wysprzęglanie .
Wiem ! to są faarmazony - bo właściwa eksploatacja to but i strzał sprzęgłem , a do zmiany lekko się je depcze...
a jak 1czy wsteczny nie wchodzi to nie pchać do złamania drążka lecz na luzie popuścić sprzęgło i ponowić próbę (dotyczy to wyłączenia wstecznego także)
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości