jaka skrzynie wybrac
Ssangyong Musso znany jest w Polsce także pod marką Daewoo. Pierwszy model koreańskiej marki, który był oferowany oficjalnie w kraju. Napęd 4x4, nadwozie zbudowane na ramie i doskonałe właściwości terenowe to główne cechy Musso
- datawolf1976
- Forumowicz
- Posty: 69
- Rejestracja: 04 gru 2013, 8:42
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1996
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Kurów, powiat puławski
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: datawolf1976 » 28 sty 2014, 9:50
to o czym kolega pisze to inna sprawa - to sztuka prowadzenia samochodu - tak, to jest sztuka, biorąc pod uwagę to co teraz "kierowcy" robią ze swoimi maszynami.
Na pewno wszystko się psuje - i automat i manual, może manualem trzeba bardziej się starać z automatem mniej i tyle.
Ja na problem wyboru skrzyni patrze pod względem codziennego użytkowania, i wolę automat.
Na pewno wszystko się psuje - i automat i manual, może manualem trzeba bardziej się starać z automatem mniej i tyle.
Ja na problem wyboru skrzyni patrze pod względem codziennego użytkowania, i wolę automat.
"A gdy odwróciłem się, nie ujrzałem nikogo,Tylko własny cień, Cień anioła śmierci."
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: Dawid1991 » 28 sty 2014, 10:38
Ja tam whole manual choc automate nie wykluczam co do jazdy to nie a problemu to tak jak jezdzic starym ducato tam tez trzeba bylo uwazac na skrzynie a pozatym tym co czesciej Oleg zmieniac czy jak zebu nie padla
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: sasek94 » 28 sty 2014, 11:17
Tryb wsteczny, jest nie dopinany do końca. Z czasem przestaje wchodzić wyskakuje. Mimo , że lewarkiem jest włączony do końca. Dotyczy to skrzyń na linki i tych z wychodzącym lewarkiem prosto z skrzyni. W większości "anglików" w dokumentacji jest faktura na wymiane trybów+ robocizne. W moim prywatnym musso też wsteczny był wysypany i wcale nie było katowane.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 09 sty 2014, 18:43
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Derby uk
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: Dawid1991 » 28 sty 2014, 11:49
Na przyklad nie da rady tego doregulowac rak aby mozna bylo dopimac ten rtyb do konca czyli jest tylko skrzynia na linki i drazek ktos tu mowil ze jest jeszcze na ciegna czy to jakis rok modelowy i dana skrzynia czy jak
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: mussolinii » 28 sty 2014, 17:22
Po lifcie jest na linki.
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
- uki
- Stały bywalec
- Posty: 626
- Rejestracja: 01 sty 2010, 16:07
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2002
- Pojemność silnika: 3200
- Skrzynia biegów: Automatyczna
- Lokalizacja: Podlasie :)
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: uki » 31 sty 2014, 20:56
Nie zauważyłem na forum zbyt częstych info o padniętych skrzyniach manualnych. Osobiście uważam że kultura użytkowania przenosi się na długość niezawodnego nabijania kilometrów.U nas grubo ponad 320tys. na budziku i manual chodzi bez problemów. Oczywiście wsteczny ma czasem jakieś opory ale nie wbijany nigdy na siłę.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2014, 22:17 przez uki, łącznie zmieniany 1 raz.
Twardziele nie jedzą miodu, twardziele wysysają pszczoły i jeżdżą Rextonem
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: mussolinii » 31 sty 2014, 22:03
sasek94 pisze:mussolinii pisze:Po lifcie jest na linki.
Ale po 2002czy 2003 znów drążek;)
Lift w DU zdaje się był w 1999r. Ja mam na linki, skrzynia ma ponad 250tkm i nadal daje świetnie rade. Wszystko zależy od kierownika i jego umiejętności
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: sasek94 » 31 sty 2014, 23:04
mussolinii pisze:sasek94 pisze:mussolinii pisze:Po lifcie jest na linki.
Ale po 2002czy 2003 znów drążek;)
Lift w DU zdaje się był w 1999r. Ja mam na linki, skrzynia ma ponad 250tkm i nadal daje świetnie rade. Wszystko zależy od kierownika i jego umiejętności
Tak:)
były tak naprawdę 3 liftingi:
-z 1998(ssangyong) tylne światła biało czerwone, inne alufelgi..
-1998(DU)- baza którą Ty masz i ja
-2002/2003-chyba znów SY inna deska w środku, oraz zmiana skrzyni..
W Twoim pewnie już była zmieniana, robiona. Tak mi się wydaje.
-
- Stały bywalec
- Posty: 532
- Rejestracja: 02 wrz 2012, 9:40
- Gadu-Gadu: 0
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: unimart » 01 lut 2014, 8:59
Wyjaśniam wszystkim zainteresowanym, aby niepotrzebnie nie wyważać otwartych drzwi :
Skrzynie których dotyczy temat, a więc produkt Tremec USA, montowane były w Musso od 1995 do marca 2003.
Auta Musso produkowane od końca 2000 roku miały już bezpośredni mechanizm zmiany biegów, bez linek.
Na przestrzeni 2002~2003 zaczęły pojawiać się już samochody wyposażone w koreańską skrzynię, jak się później okazało bezawaryjną, która montowana jest do dziś w nowych modelach.
Usterki typowe dla skrzyni Tremec - a więc wsteczny i 5 bieg były w dużym stopniu wynikiem zastosowania takiego a nie innego (linki plus nieprecyzyjny wybierak) mechanizmu zmiany biegów. Sprawę pogarszał często sam mechanik, próbujący spowodować lekkie wchodzenie biegów, co w tym przypadku było niemożliwe, za to mogło spowodować uszkodzenie elementów 5/wsteczny.
Sposób obchodzenia się ze skrzynią przez kierowcę, wycieki i jazda bez oleju - wiadomo.
Wysokie w tamtych czasach, a kosmiczne dziś ceny części Tremec nie dają praktycznych szans na dużą naprawę skrzyni na częściach nowych za rozsądne pieniądze.
Skrzynie których dotyczy temat, a więc produkt Tremec USA, montowane były w Musso od 1995 do marca 2003.
Auta Musso produkowane od końca 2000 roku miały już bezpośredni mechanizm zmiany biegów, bez linek.
Na przestrzeni 2002~2003 zaczęły pojawiać się już samochody wyposażone w koreańską skrzynię, jak się później okazało bezawaryjną, która montowana jest do dziś w nowych modelach.
Usterki typowe dla skrzyni Tremec - a więc wsteczny i 5 bieg były w dużym stopniu wynikiem zastosowania takiego a nie innego (linki plus nieprecyzyjny wybierak) mechanizmu zmiany biegów. Sprawę pogarszał często sam mechanik, próbujący spowodować lekkie wchodzenie biegów, co w tym przypadku było niemożliwe, za to mogło spowodować uszkodzenie elementów 5/wsteczny.
Sposób obchodzenia się ze skrzynią przez kierowcę, wycieki i jazda bez oleju - wiadomo.
Wysokie w tamtych czasach, a kosmiczne dziś ceny części Tremec nie dają praktycznych szans na dużą naprawę skrzyni na częściach nowych za rozsądne pieniądze.
- mussolinii
- Stały bywalec
- Posty: 1284
- Rejestracja: 24 cze 2008, 21:22
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1999
- Pojemność silnika: 2900
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 21490
- Lokalizacja: Szczecin
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: mussolinii » 01 lut 2014, 9:37
sasek94 pisze:W Twoim pewnie już była zmieniana, robiona. Tak mi się wydaje.
Pojazd jest u nas w rodzinie od momentu zanabycia go w Polmozbycie. Skrzynia jest jedna od samego początku.
unimart pisze:Na przestrzeni 2002~2003 zaczęły pojawiać się już samochody wyposażone w koreańską skrzynię, jak się później okazało bezawaryjną, która montowana jest do dziś w nowych modelach.
Czy te koreańskie skrzynie są "plug&play"i pasują w miejsce tych na linki??
Daewoo Musso 2.9TD 1999r wersja HDLX
-
- Stały bywalec
- Posty: 191
- Rejestracja: 29 lis 2012, 23:19
- Model: Musso
- Rok produkcji: 1998
- Pojemność silnika: 2900
- Gadu-Gadu: 7602523
Re: jaka skrzynie wybrac
Postautor: sasek94 » 01 lut 2014, 19:28
Ale Borg Warner z wybierakiem do góry nie pasuje P&P. Są inne długości walów, wybierak wychodzi bardziej z przodu, trzeba nadcinać podłoge.
Potwierdzony 2szt Musso, rocznik ok 1995 wersja RHD skrzynia Borg Warner, na lewarek, wały dłuższe. Widać, że brak rzeźby.
Nr Vin jednego z nich : KPTF0B14SSP055887
Potwierdzony 2szt Musso, rocznik ok 1995 wersja RHD skrzynia Borg Warner, na lewarek, wały dłuższe. Widać, że brak rzeźby.
Nr Vin jednego z nich : KPTF0B14SSP055887
Wróć do „Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości