Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 186KM
SsangYong Rexton flagowy SUV marki, produkowany od 2003 do 2016 roku - znany i lubiany przez wszystkich. Tutaj znajdziecie wszelkie informacje na jego temat
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2014, 21:32
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 186KM
Postautor: lukaszew » 15 sty 2014, 22:30
Witam Szanownych Klubowiczów .
Jestem nowym klubowiczem i od niedawna użytkownikiem auta Rexton 2,7 186KM rok 2007 po lifcie ( automat ) Bardzo często korzystałem z porad opisanych na forum .
Między innymi czynności które już wypróbowałem a przeczytałem na tych forach , dalej utknąłem , dlatego pisze osobny post .
Mam nadzieję że ktoś mi pomoże cenną radą a w przyszłości pozostanie to jako gotowiec . Przypadek o tyle ciekawy co i beznadziejny .
Objawy
Auto odpala bez błędnie , jedzie do 80km na wszystkich biegach bezbłędnie , przy rozpędzaniu powyżej 80km też ok , jednak po uspokojeniu jazdy w zakresie 80km – 110 i powyżej auto nagle wchodzi w stan awaryjny ( brak mocy ) i jedzie tylko w granicach 80-90 ciężko dalej rozbrykać auto , restart przez wyłączenie zapłonu odblokowuję – ale po wyżej 80km to samo . W mieście gdzie jeździmy przeważnie do 80 km auto sprawuje się całkowicie ok .
Co do tej pory zrobiłem :
1. Wymiana filtru paliwa
2. Zaślepiony EGR najpierw za teraz przed dolotem spalin
3. EGR – na komputerze pokazuje że pracuje w pełnym zakresie
4. Podmieniony modulator mocy z innego auta ( co prawda z motorem 2,7 163KM ) ale nic nie pomogło
5. Odłączałem również przepustnice – też doczytałem o przypadku przetarcia kabli zasilających lub popsutej samej przepustnicy , odłączenie pomagało , do czasu wymiany , u mnie nie pomogło .
6. Nie zapala się kontrolka check ?
7. Komputer pokazuje błąd
P0401 – recyrkulacja spalin ( za mała ilość )
P1235 – przetwornik ciśnienia regul. Ciśnienia doładowania ( zakłócenia działania )
Według fachowców sam EGR nawet jeśli by nie był sprawny i tak nie powinien zawieszać auta
8. Na koniec wymontowana turbina , sprawdzona w uznanym warsztacie – 100% sprawna , igła.
Auto ma przejechane 125 000 km – na bank sam sprowadzałem z Dani . Cała reszta w dobrej kondycji . Pali na styk , nawet po dłuższych postojach i przy tych niedużych mrozach . Nie wiele przejechałem z uwagi na powyższy problem .
Mam nadzieję że pomożecie – Ja sam i znajomi mechanicy nie maja na tą chwile żadnej koncepcji .
Każdy podrzucony i sprawdzony pomysł opisze dla następnych z podobnym problemem , chociaż nikomu nie życzę
Dzięki z góry i pozdrawiam Lukasz
Jestem nowym klubowiczem i od niedawna użytkownikiem auta Rexton 2,7 186KM rok 2007 po lifcie ( automat ) Bardzo często korzystałem z porad opisanych na forum .
Między innymi czynności które już wypróbowałem a przeczytałem na tych forach , dalej utknąłem , dlatego pisze osobny post .
Mam nadzieję że ktoś mi pomoże cenną radą a w przyszłości pozostanie to jako gotowiec . Przypadek o tyle ciekawy co i beznadziejny .
Objawy
Auto odpala bez błędnie , jedzie do 80km na wszystkich biegach bezbłędnie , przy rozpędzaniu powyżej 80km też ok , jednak po uspokojeniu jazdy w zakresie 80km – 110 i powyżej auto nagle wchodzi w stan awaryjny ( brak mocy ) i jedzie tylko w granicach 80-90 ciężko dalej rozbrykać auto , restart przez wyłączenie zapłonu odblokowuję – ale po wyżej 80km to samo . W mieście gdzie jeździmy przeważnie do 80 km auto sprawuje się całkowicie ok .
Co do tej pory zrobiłem :
1. Wymiana filtru paliwa
2. Zaślepiony EGR najpierw za teraz przed dolotem spalin
3. EGR – na komputerze pokazuje że pracuje w pełnym zakresie
4. Podmieniony modulator mocy z innego auta ( co prawda z motorem 2,7 163KM ) ale nic nie pomogło
5. Odłączałem również przepustnice – też doczytałem o przypadku przetarcia kabli zasilających lub popsutej samej przepustnicy , odłączenie pomagało , do czasu wymiany , u mnie nie pomogło .
6. Nie zapala się kontrolka check ?
7. Komputer pokazuje błąd
P0401 – recyrkulacja spalin ( za mała ilość )
P1235 – przetwornik ciśnienia regul. Ciśnienia doładowania ( zakłócenia działania )
Według fachowców sam EGR nawet jeśli by nie był sprawny i tak nie powinien zawieszać auta
8. Na koniec wymontowana turbina , sprawdzona w uznanym warsztacie – 100% sprawna , igła.
Auto ma przejechane 125 000 km – na bank sam sprowadzałem z Dani . Cała reszta w dobrej kondycji . Pali na styk , nawet po dłuższych postojach i przy tych niedużych mrozach . Nie wiele przejechałem z uwagi na powyższy problem .
Mam nadzieję że pomożecie – Ja sam i znajomi mechanicy nie maja na tą chwile żadnej koncepcji .
Każdy podrzucony i sprawdzony pomysł opisze dla następnych z podobnym problemem , chociaż nikomu nie życzę
Dzięki z góry i pozdrawiam Lukasz
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2014, 21:32
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: lukaszew » 16 sty 2014, 13:36
HEJ
Już jakieś światełko w tunelu , odesłałem VIN po przez pocztę serwisu
dziękuję za zainteresowanie się moim problem
Poz
Lukasz
Już jakieś światełko w tunelu , odesłałem VIN po przez pocztę serwisu
dziękuję za zainteresowanie się moim problem
Poz
Lukasz
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: leon81 » 22 sty 2014, 8:11
KOlego - jesli EGR chodzi ok to na próbe pozdejmuj zaślepki które powsadzałeś ( stan pierwotny ) i zobacz co się będzie działo ( obstawiam że pierwszy błąd zniknie). W nowych samochodach nie można na 100% zaślepić bo będzie wywalać błąd - znaczy można ale softowo trzeba go wyprogramować. Zobacz i pomierz ( jeśli jest wg powinien być - nie znam silnika) czujnik ciśnienia doładowania.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2014, 21:32
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: lukaszew » 22 sty 2014, 8:43
Generalnie ten sam błąd pokazywał się jeszcze przed zaślepieniem , check wtedy również się nie zapalał .
Ale warto sprawdzić i na pewno to zrobię , dam znać .
Dwa wg panów z ssangYong-serwis Polska , EGR nawet jeśli by był nie sprawny , powinien zapalić check ale nie powinien zawieszać silnika ( stan awaryjny )
Co do czujnika podciśnienia , to ma takowy , też czytałem że to może być przyczyną , jak pisałem na samym początku podmieniałem go z innego auta tyle ze ten miał moc silnika 163KM a mój jest po lifcie i ma 186KM . W tym przypadku wg ssangYong-serwis Polska , czujnik bardziej kontroluje ciśnienie niż steruje i również nie powinien mieć wpływu na zawieszanie . Mimo wszystko szukam takowego na allegro , ale jak na razie bez skutecznie , jeśli ktoś by wiedział kto ma auto na części z silnikiem 2,7 ale po lifcie , moc 186 - to będę wdzięczny .
Na razie - to cały czas w miejscu , co najgorsze w pobliżu Zielonej Góry nie serwisu
a jazda w zawieszeniu na dalszą odległość trochę mnie przeraża .
POMOCY !!!
poz
Lukasz
Ale warto sprawdzić i na pewno to zrobię , dam znać .
Dwa wg panów z ssangYong-serwis Polska , EGR nawet jeśli by był nie sprawny , powinien zapalić check ale nie powinien zawieszać silnika ( stan awaryjny )
Co do czujnika podciśnienia , to ma takowy , też czytałem że to może być przyczyną , jak pisałem na samym początku podmieniałem go z innego auta tyle ze ten miał moc silnika 163KM a mój jest po lifcie i ma 186KM . W tym przypadku wg ssangYong-serwis Polska , czujnik bardziej kontroluje ciśnienie niż steruje i również nie powinien mieć wpływu na zawieszanie . Mimo wszystko szukam takowego na allegro , ale jak na razie bez skutecznie , jeśli ktoś by wiedział kto ma auto na części z silnikiem 2,7 ale po lifcie , moc 186 - to będę wdzięczny .
Na razie - to cały czas w miejscu , co najgorsze w pobliżu Zielonej Góry nie serwisu

POMOCY !!!
poz
Lukasz
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: leon81 » 25 sty 2014, 16:59
Czujnik ciśnienia jak wykryje za duże przeładowanie daje znać do kompa a ten wprowadza w stan awaryjny by ci czapki nad silnikiem ponad maskę nie podrzuciło 

Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
- leon81
- Stały bywalec
- Posty: 283
- Rejestracja: 04 mar 2013, 14:10
- Model: Musso
- Rok produkcji: 2000
- Pojemność silnika: 2874
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: leon81 » 25 sty 2014, 17:32
Raczej powinien.
Niemożliwe od ręki, cuda w trzy dni !!!
-
- Nowy użytkownik
- Posty: 9
- Rejestracja: 12 sty 2014, 21:32
- Rok produkcji: 2007
- Pojemność silnika: 2700
- Gadu-Gadu: 0
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: lukaszew » 25 sty 2014, 18:48
no właśnie , a się nie zapala , tak jak wyżej zapisałem , moim zdaniem to bardzo ciekawy przypadek 
niestety nie do końca fajne dla mnie .
ale jak się uda znaleźć przyczynę i to opiszemy , pozostanie dla potomnych
poz
Lukasz

niestety nie do końca fajne dla mnie .
ale jak się uda znaleźć przyczynę i to opiszemy , pozostanie dla potomnych

poz
Lukasz
- kurpi
- Stały bywalec
- Posty: 420
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 14:51
- Model: Kyron
- Rok produkcji: 2006
- Pojemność silnika: 2000
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: Mikołów
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: kurpi » 26 sty 2014, 9:24
U mnie w kyronie miałem podobnie,tylko że mi się check zapalał.Nie wiem jak masz sterowany egr,u mnie jest podciśnieniowo bliżniaczym zaworek od turba.U mnie pomogło spryskanie jakimś sprayem na styki złącz przy tych zaworach,doatkowo zawory zostały zamienione miejscami oraz sterowanie egr jest tylko na kablach,tzn podciśnienie jest odłączone a przewody z pompy podciśniena idą do trójnika a z niego tylko do sterowania zaworem turbo i sprzęgiełek.Membrana i zawór od egr nie są wogóle podłączone do instalacji podciśnienia.U mnie coś takiego pomogło,pokąbinuj może akurat się uda.A czy lampka od checka wogóle ci działa?
Był terrano I 2.4 jest golf 1.9 tdi 4x4 oraz Kyron 2.0 

-
- Rusza z kopyta
- Posty: 48
- Rejestracja: 30 gru 2012, 1:38
- Model: Rexton
- Rok produkcji: 2005
- Pojemność silnika: 2700
- Skrzynia biegów: Ręczna
- Gadu-Gadu: 0
- Lokalizacja: ireland
Re: Utrata mocy , zawieszanie – stan awaryjny . Rexton2,7 1
Postautor: alexboroo » 02 lut 2014, 22:56
Witam.Mialem kiedys podobny przypadek ze auto bylo slabiutkie I nie dalo sie rozbujac powyzej 100 km.Check engine sie zapalal I auto przechodzilo w tryb awaryjny.Nie pamietam jaki byl to kod bledu ale przyczyna byl czujnik temperatury plynu chlodzacego(nowy z serwisu dzialal 2 tyg) na zegarach temperature w normie na kompie odczyt 150 c. po wymianie na stary wszystko wrocilo do normy i smiga caly czas. A pamietam ze klima wtedy tez nie chlodzila.Pozdrawiam
Wróć do „Rexton I/II/W (2003-2016)”
Przejdź do
- Ogólne
- O wszystkim
- Nasze auta
- Warsztaty
- Przed zakupem
- Wątki do usunięcia
- Wydarzenia
- Zloty i spotkania
- Modele
- DIY - Zrób to sam
- Actyon/Actyon Sports
- Kyron
- Korando Family do 1995 roku (Isuzu Trooper)
- Korando II (1997 - 2006)
- Korando typu C (2011-2019)
- Korando D (2019 do dzisiaj)
- Musso/Musso Sports (Daewoo) (1993-2005)
- Rexton I/II/W (2003-2016)
- Rexton G4 (2017 - do dzisiaj) / Musso Pickup (2018 - do dzisiaj)
- Rodius
- Tivoli / XLV
- Giełda
- Sprzedam
- Kupię
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości